۰ نفر

اقتصادآنلاین گزارش می‌دهد؛

«فرابورس» به دنبال افزایش سرمایه 40 درصدی

۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۸، ۱۵:۴۷
کد خبر: 353086
«فرابورس» به دنبال افزایش سرمایه 40 درصدی

پیشنهاد افزایش سرمایه 40 درصدی فرابورس به تصویب هیات مدیره شرکت رسیده است و هم اکنون در انتظار تایید بازرش قانونی و مجوز سازمان بورس است.

اقتصاد آنلاین - محمد امین خدابخش؛ خبر پیشنهاد هیئت مدیره به مجمع عمومی فوق العاده در خصوص افزایش سرمایه شرکت فرابورس ایران در تارنمای کدال منتشر شد. بر این اساس شرکت فرابورس ایران در نظر دارد تا سرمایه خود را از 100 میلیارد تومان فعلی به 140 میلیارد تومان ذکر شده در طرح توجیهی، افزایش دهد.

مطابق با آنچه که شرکت اعلام کرده است با توجه به ماده سه دستورالعمل مراحل زمانی افزایش سرمایه شرکت های ثبت شده نزد سازمان بورس و اوراق بهادار (مصوب 1395/07/17 هیئت مدیره سازمان بورس و اوراق بهادار و اوراق بهادار) شرکت در نظر دارد تا سرمایه خود را به میزان 40 درصد افزایش دهد. براساس نامه منتشر شده از سوی «فرابورس» افزایش سرمایه شرکت از محل سود انباشته و سایر اندوخته ها انجام خواهد شد.

این افزایش سرمایه به منظور رعایت مصوبه هیِأت مدیره سازمان بورس و اوراق بهادار در خصوص تعیین حداقل سرمایه مطلوب بورس‌ ها که در تاریخ 1398/02/23 به تصویب هیئت مدیره رسیده است. گفتنی است، طرح افزایش سرمایه یاد شده جهت اظهارنظر به حسابرس و بازرس قانونی ارسال شده است. پس از این مرحله و در صورت تایید بازرس قانونی شرکت، افزایش سرمایه فرابورس منوط به تائید سازمان بورس خواهد بود.