۰ نفر

اقتصادآنلاین گزارش می‌دهد؛

توضیحات «ثاخت» در خصوص نحوه تسویه مطالبات بانک صادرات

۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۸، ۱۲:۰۲
کد خبر: 353041
توضیحات «ثاخت» در خصوص نحوه تسویه مطالبات بانک صادرات

توضیحات «ثاخت» در خصوص نحوه تسویه مطالبات بانک صادرات حاکی از آن است که تغییر میزان بدهی شرکت به بانک صادرات 85 میلیارد تومان بر تعدیلات سنواتی شرکت اثر می‌گذارد.

اقتصاد آنلاین - محمد امین خدابخش؛ نماد معاملاتی بین المللی توسعه ساختمان «ثاخت» امروز متوقف شد تا در خصوص حل و فصل نحوه بازپرداخت تسهیلات دریافتی از بانک صادرات و جزئیات آن به ارائه شفاف سازی بپردازد. بنا بر آنچه که شرکت در تار نمای کدال منتشر کرده پیرو توافقات انجام شده با کارشناسان بانک صادرات صورتجلسه ای در مورخ 11 اسفندماه سال گذشته تهیه شده است که بر اساس آن مانده نهایی بدهی شرکت بابت تسهیلات دریافتی، به مبلغ 149 میلیارد تومان تغییر می کند. این موضوع طی مصوبه در تاریخ  21 اردیبهشت سال جاری به شرکت ابلاغ شده است. از این بابت eps شرکت برای سال مالی ۱۳۹۸ تغییری پیدا نخواهد کرد با این حال تعدیلات سنواتی کل شرکت به میزان ۸۵ میلیارد و 500 میلیون تومان بستانکار خواهد شد.

مطابق با آنچه که در مستندات ارائه شده در کدال وجود دارد، قرار است تا 32.5 درصد از سهام شرکت کارگزاری بانک صادرات که به شرکت سرمایه گذاری غدیر تعلق دارد بر اساس قیمت تعیین شده از سوی شرکت تامین سرمایه سپهر به «ثاخت» واگذار شود. هزینه قیمت گذاری این شرکت به عهده شرکت دریافت کننده سهام خواهد بود.