۰ نفر

اقتصادآنلاین گزارش می‌دهد؛

«شسپا» میزان افزایش نرخ را اعلام کرد/ تغییر 60 تا 70 درصدی محصولات قطعی شد

۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۸، ۹:۳۱
کد خبر: 352543
«شسپا» میزان افزایش نرخ را اعلام کرد/ تغییر 60 تا 70 درصدی محصولات قطعی شد

شرکت نفت سپاهان که پیش‌تر خبر افزایش نرخ محصولات خود را بدون ذکر دقیق نرخ و جزئیات تغییرات قیمت هر محصول در تارنمای کدال منتشر کرده بود، در آخرین اطلاعیه خود خبر از افزایش 60 الی 70 درصدی قیمت محصولات داد.

اقتصاد آنلاین - محمد امین خدابخش؛ شرکت نفت سپاهان که پیش‌تر خبر افزایش نرخ محصولات خود را بدون ذکر دقیق نرخ و جزئیات تغییرات قیمت هر محصول در تارنمای کدال منتشر کرده بود امروز جزئیات و شرح کامل تغییرات قیمت را اعلام کرد.

 بنا بر آنچه که «شسپا» بر روی کدال منتشر کرده است پیرو شفاف سازی قبلی مبنی بر دریافت مجوز افزایش نرخ فروش محصولات داخلی، درنتیجه بررسی های انجام‌شده توسط مراجع ذیصلاح، مجوز افزایش قیمت از سوی سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان به میزان 70 درصد برای محصولات بنزینی و 60 درصد محصولات دیزلی صادر شده است. شرکت دلیل این افزایش مرخ را جبران بخشی از آثار ریالی حذف یارانه لوب کات دریافتی از پالایشگاه ها بوده است. از ابتدای سال 1398 قیمت مواد اولیه دریافتی شامل لوب کات و آیزوریسایکل با نرخ ارز نیمایی محاسبه و لوب کات از مبلغ متوسط دو هزار و 200 تومان در سال گذشته به مبلغ چهار هزار و 500 تومان در سال جاری افزایش‌یافته است. از دیگر عوامل تغییر قیمت فروش محصولات شرکت می‌توان به افزایش قابل‌توجه هزینه های تولید ناشی از رشد نرخ دلار و تورم، اشاره کرد. «شسپا» در ادامه افزوده است که این شرکت از سال 1393 تاکنون به‌استثنای افزایش 9 درصد نرخ فروش محصولات در تیرماه سال 1397، هیچ‌گونه مجوز افزایش نرخی دریافت نکرده است.

آخرین معاملات این نماد در تاریخ 31 فروردین سال جاری انجام شده است از آن پس به دلیل افشای اطلاعات در خصوص افزایش نرخ متوقف و پس از آن به دلیل بررسی وضعیت اطلاعاتی ناشر متوقف بوده است. گفتنی است، در آخرین معاملات نماد این شرکت، هر سهم «شسپا» در قیمت سه هزار و 479 تومان معامله شده است.