۰ نفر

اقتصادآنلاین گزارش می‌دهد؛

افزایش 70 درصدی قیمت روغن موتور/ تداوم تعلیق نماد سه تولیدکننده روانکار بر روی تارنمای کدال

۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۸، ۱۶:۳۶
کد خبر: 352040
افزایش 70 درصدی قیمت روغن موتور/ تداوم تعلیق نماد سه تولیدکننده روانکار بر روی تارنمای کدال

دقایقی قبل اطلاعیه تداوم تعلیق سه نماد تولیدکننده روانکار بر روی تارنمای کدال درج شد. به نظر می‌رسد دلیل این رویداد افزایش قیمت 60 الی 70 درصدی روانکار باشد که به تازگی از سوی شرکت نفت بهران بر روی سایت کدال درج شد.

اقتصاد آنلاین - محمد امین خدابخش؛ دقایقی قبل اطلاعیه تداوم تعلیق سه نماد تولیدکننده روانکار بر روی تارنمای کدال درج شد. بر این اساس اعلام شده که سه شرکت نفت سپاهان، نفت پارس و نفت بهران که در بازار سهام با نمادهای «شسپا»، «شپارس» و «شبهرن» مورد معامله قرار می‌گیرند به منظور بررسی بیشتر اطلاعات ناشر و به موجب رعایت ماده 19 مکرر 1/ 12 مکرر 4 دستورالعمل اجرایی نحوه انجام معاملات تا تاریخ یکم خردادماه سال جاری مشمول تعلیق خواهند بود.

به نظر می رسد که تداوم تعلیق این سه نماد به خبر افزایش قیمت 60 تا 70 درصدی روغن موتور ارتباط داشته باشد.  شنیده‌‌ها حاکی از آن است که ظرف روزهای پیش رو تولیدکنندگان روانکار موفق به اخد مجوز افزایش قیمت برای محصولات خود شوند. درحالی که انجمن پالایشگاه‌های روغن‌سازی ایران پیش‌تر درخواست افزایش 100 درصدی قیمت محصولات را داده بود تا تداوم سودآوری تولید در این صنعت پا برجا بماند، حال انتشار اطلاعیه افزایش نرخ محصولات توسط «شبهرن» این رویداد را بیش از پیش به عملی شدن نزدیک تر کرده است.

این افزایش قیمت پس از آن صورت می‌گیرد که در ماه‌های گذشته به رغم افزایش قیمت چند برابری روغن موتور در بازار آزاد، به طور رسمی شاهد تغییر نرخ محسوسی در میان تولیدات این شرکت‌ها نبوده‌ایم. بر اساس آنچه که در مجوز افزایش نرخ «شبهرن» درج شده است نرخ محصولات بنزینی 70 درصد و نرخ محصولات گازوئیلی 60 درصد افزایش می‌یابد. گفتنی است افزایش قیمت یاد شده به موجب تصمیمات اخذ شده از سوی کارگروه تنظیم بازار اعلام شده است.