۰ نفر

اقتصادآنلاین گزارش می‌دهد؛

«لازما» به سوالا مطروح شده در خصوص نوسان قیمت سهام پاسخ داد

۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۸، ۱۱:۱۱
کد خبر: 351958
«لازما» به سوالا مطروح شده در خصوص نوسان قیمت سهام پاسخ داد

شرکت کارخانه‌های صنعتی آزمایش که در بازار پایه ب فرابورس با نماد «لازما» معامله می‌شود، به سوالات مطرح شده در خصوص نوسان قیمت سهام شرکت پاسخ داد.

اقتصاد آنلاین - محمد امین خدابخش؛ از جمله نمادهایی که طی روزهای اخیر نوسان قیمت قابل توجهی را تجربه کرده و بهای آن بیش از 50 درصد افزایش یافته است، نماد معاملاتی شرکت کارخانه‌های صنعتی آزمایش که در بازار پایه ب فرابورس با نماد (لازما) معامله می‌شود در روز های اخیر خیز خود را از حدود 600 تومان به ازای هر سهم آغاز کرد و خود را به قیمت 896 تومان رساند. به همین دلیل «لازما» از سوی شرکت فرابورس ایران موظف شد تا افزایش یکباره قیمت این نماد را طی برگزاری یک کنفرانس به اطلاع عموم برساند.

بر اساس گرازشی که شرکت در تارنمای کدال منتشر کرده حاکی از آن است که شرکت پایدار ساختمان 18 مهرماه سال 92 منحل شده و شرکت مرودشت نیز در شرف انحلال است و صورت های مالی این شرکت در گزارش تلفیق که در شرف اتمام است، لحاظ خواهد شد. بدهی مالیاتی قسط بندی شده و بیش از میزان اقساط مقرر پرداخت شده است و مالیات مربوط به افزایش سرمایه تحقق نیافته مورد اعتراض قرار گرفت و در شورای عالی مالیاتی برای حذف آن مطرح شده است.

شرکت همچنین اعلام کرده است که پیگیری های به عمل آمده برای تسویه تسهیلات بانکی نتایج زیر حاصل شده است : «الف - توافق با بانک ملت برای تهاتر بدهی معوق در ازای واگذاری اعیان و عرصه محل شعبه استیجاری آن بانک و تراکم تجاری ماخوذه از شهرداری منطقه چهار در دست بررسی کارشناسی است. ب - با پرداخت مبلغ 600 میلیون تومان به بانک ملی ایران یک فقره از تسهیلات تسونه و فقره دوم تقسیط شده است. ج - بانک رفاه کارگران که در سال ۱۳۹۷ مبلغ پنج میلیارد و 869 میلیون تومان از شرکت کارخانه های صنعتی آزمایش و ضامن دریافت کرده است متاسفانه از اجرای سیاست عمومی دولت برای تسهیل تسویه بدهی های معوقه و دستور العمل های بانک مرکزی جهت بخشودگی جرایم اجتناب می کند و معدال مذاکره است و اقدامات لازم برای تادیه هریک از تسهیلات و صفر کردن آنها تداوم دارد و در در سال ۱۳۹۷ وجوه مربوط به اصل و سود هفت فقره از تسهیلات مالی پرداخت شده است.»

«لازما» در پاسخ به سوال دیگری که در مورد تغییر اساسنامه شرکت و آثار آن برای سودآوری شرکت پرسیده شده بود اعلام کرده که با توجه به تغییر اساسنامه شرکت از صنعتی به خدمات اداری نسبت به اجاره دادن سولهها و سالن های شرکت به اشخاص حقیقی و حقوقی اقدام شده و درآمد حاصله تکافوی جبران زیان دهی شرکت را دارد. علاوه بر این امکان تجدید ارزیابی دارایی شرکت و افزایش سرمایه با فراهم کردن ساز و کار مطمئن ، متضمن موافقت سازمان بورس و اوراق بهاء دار برای خروج از ماده ۱۴۱ قانون تجارت وجود دارد.

گفتنی است، این نماد پس از آنکه در روز جاری به تابلوی معاملات بازگشت با استقبال خریداران رو به رو شد و قیمت آن تا سقف مجاز روزانه افزایش یافت. هر سهم «لازم» هم اکنون در قیمت 931 تومان معامله می‌شود.