۰ نفر

اقتصادآنلاین گزارش می‌دهد؛

تهاتر مطالبات «بترانس» با بانک آینده/ «اوان» و مشارکت مدنی ساخت بازی یارانه‌ای

۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۸، ۱۶:۵۱
کد خبر: 351257
تهاتر مطالبات «بترانس» با بانک آینده/ «اوان» و مشارکت مدنی ساخت بازی یارانه‌ای

همزمان با کاهش شاخص بورس تهران به موجب پیام های ناظران بورس و فرابورس ۱۳ نماد متوقف ۸ نماد بازگشایی و یک نماد تعلیق شدند.

اقتصاد آنلاین - محمد امین خدابخش؛ شاخص بورس تهران در حالی خاتمه داد که نماگر اصلی بازار سهام ۵۳۲ واحد از سطح فتح شده نسبت به روز قبل عقب نشینی کرد و با افت 0.24. درصدی به سطح ۲۲۴ هزار و ۵۷ واحد رسید. همزمان با کاهش شاخص بورس تهران به موجب پیام های ناظران بورس و فرابورس ۱۳ نماد متوقف ۸ نماد بازگشایی و یک نماد تعلیق شدند. از میان توقف های یاد شده نماد معاملاتی شرکت صنایع بسته بندی مشهد به دلیل لزوم ارائه توضیحات در خصوص صورتهای مالی حسابرسی شده سال مالی منتهی به ۳۰ آذر ماه سال ۹۷ متوقف شده بود.

«بترانس» متوقف شد: نماد معاملاتی شرکت ایران‌ ترانسفو (بترانس) با توجه به افشای اطلاعات با اهمیت در خصوص تهاتر مطالبات گروه صنعتی ایران ترانسفو با بانک آینده، متوقف شد.  بنا بر اطلاعات ارائه شده از سوی این شرکت در مورد مطالبات شرکت ایران ترانسفو از شرکت توانیر، توافق شده تا مبلغ سه هزار و 500 میلیارد تومان مطالبات این شرکت از محل منابع تخصیص یافته دولت به بانک آینده تهاتر شود. لازم به ذکر است تهاتر مطالبات و دریافت وجه بصورت تعهدی و طی اقساط مساوی 10 ماهه بوده و از ابتدای خرداد ماه سال جاری تا پایان سال 1398 خواهد بود.

«قشکر» و افزایش هزینه تصفیه شکر خام: دیگر نماد متوقف شده طی روز جاری به شرکت شکر تعلق داشت. این شرکت که در بورس تهران با نماد «قشکر» معامله می‌شود تغییر نرخ اعمال شده است. شرکت اعلام کرده که تغییر نرخ در دستمزد تصفیه و افزایش مقداری تصفیه شکر خام باعث افزایش در قیمت فروش و خدمات شرکت شده است. به موجب این تغییر نرخ که بر اساس مجوز سازمان حمایت از مصرف کنندگان و در هشتم اردیبهشت ماه سال جاری اعمال شده است قیمت تمام شدهدسمزد تصفیه شکر خام از 125 تومان به 217 تومان افزایش پیدا کرده است.

«اوان» و مشارکت مدنی ساخت یک بازی کامپیوتری: نماد معاملاتی شرکت مبین وان کیش با توجه به لزوم ارائه اطلاعات در خصوص انعقاد موافقت نامه دوجانبه مشارکت مدنی ساخت بازی یارانه‌ای متوقف شد. این شرکت اعلام کرده است که موافقت نامه دو جانبه مشارکت مدنی، بین این شرکت و موسسه غیر تجاری پردیس سرگرمی پاییزاندر تاریخ 14 اردیبهشت سال جاری منعقد شده است. این قرار داد در خصوص بومی سازی ، توزیع و انتشار و کسب درآمد از بازی پسرخوانده (یکی از پرفروش ترین بازی های ایرانی و فعال در حوزه بین الملل ) در فضای دیجیتال در بازارهای هدف آفریقایی و خاورمیانه (14 کشور عربی حوزه منا) منعقد شده است.

خلاصه پیام‌های امروز ناظران بورس و فرابورس در جدول زیر آمده است:

13980215