۰ نفر

اقتصادآنلاین گزارش می‌دهد؛

«غویتا» افزایش نرخ داد/ «ثالوند» و مشارکت در ساخت یک پروژه

۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۸، ۱۶:۳۳
کد خبر: 351007
«غویتا» افزایش نرخ داد/ «ثالوند» و مشارکت در ساخت یک پروژه

در این روز همزمان با افزایش قیمت در بسیاری از نمادهای بازار سهام و رشد چهار هزار و 480 واحدی شاخص بورس تهران، هشت نماد متوقف و سه نماد بازگشایی شدند.

اقتصاد آنلاین - محمد امین خدابخش؛ شاخص بورس تهران امروز پس از آنکه موفق به رشد چهار هزار و چهارصد واحدی شد به 224 هزار و 589 واحد رسید. نمادهای «فولاد»، «فخوز» و «وامید» بیشترین تاثیر را بر رشد امروز شاخص بورس داشتند. در این روز همزمان با افزایش قیمت در بسیاری از نمادهای بازار سهام و رشد چهار هزار و 480 واحدی شاخص بورس تهران، هشت نماد متوقف و سه نماد بازگشایی شدند.

«کیسون» متوقف شد: نماد معاملاتی شرکت کیسون با توجه به لزوم ارائه اطلاعات در خصوص ابلاغ قرارداد بخشی از عملیات خاکی احداث مخازن، متوقف شد. بر این اساس شرکت اعلام کرده است که ابلاغ قرارداد انجام بخشی از عملیات خاکی و تحکیم بستر پروژه احداث مخازن ذخیره نفت خام در بندر جاسک در تاریخ دهم اردیبهشت ماه سال جاری انجام شده است.

«غویتا» از افزایش نرخ آرد گفت: نماد معاملاتی شرکت ویتانا که در فرابورس با نماد «غویتا» شناخته می‌شود، امروز اعلام کرد که  قیمت آرد مورد نیاز شرکت که پیش از این با قیمت هزار و 500 تومان مورد معامله قرار می‌گرفت، در حال حاضر به میزان 67 درصد افزایش یافته است و در قیمت دو هزار و 500 تومان خریداری می‌شود. مطابق با آنچه که شرکت اعلام کرده است، این افزایش بر اساس تغییرات بازار داخلی اعمال شده ئ تاریخ موثر اعمال آن از 14 اردیبهشت ماه امسال است.

«ثالوند» و مشارکت در ساخت یک پروژه: دیگر نمادی که طی روز جاری متوقف شد تا در خصوص رویدادهای مالس شفاف سازی کند، نماد معاملاتی شرکت سرمایه گذاری مسکن الوند (ثالوند) بود. بر این اساس شرکت اعلام کرده است پروژه در زمینی به مساحت16 /3580 مترمربع با کاربری تجاری مسکونی با نسبت مشارکت 31.15 درصد شهرداری قم و 68.58 درصد شرکت سرمایه گذاری مسکن الوند آورده شهرداری (هزینه زمین و هزینه عوارض صدور پروانه) و آورده شرکت (هزینه کل ساخت زیربنا ) است. نظر به اینکه پروژه در حال بازنگری و طراحی بهینه مجدد است و این امر موجب اصلاح سطح زیربناء و به تبع آن نسبت مشارکت می‌شود. در ضمن برآورد زمانبندی اولیه ساخت و اجراء پروژه شامل 36 ماه است و برآورد شروع عملیات اجرایی در شهریور ماه سال جاری است. لذا پروژه مذکور هیچگونه تاثیر سود زیانی در سال مالی منتهی به 31/06/1398 نخواهد داشت.

خلاصه پیام‌های امروز ناظران بورس و فرابورس در جدول زیر آمده است:

13980214