۰ نفر

اقتصاد آنلاین گزارش می‌دهد؛

چهارشنبه، روز ورود «تاصیکو» به پرتفوی سهامدارن/ ۱۰ درصد از سهام شرکت سرمایه گذاری صدر تامین عرضه خواهد شد

۲ اردیبهشت ۱۳۹۸، ۱۵:۰۸
کد خبر: 348398
چهارشنبه، روز ورود «تاصیکو» به پرتفوی سهامدارن/ ۱۰ درصد از سهام شرکت سرمایه گذاری صدر تامین عرضه خواهد شد

اولین عرضه اولیه سال 98 روز چهارشنبه انجام می‌شود. مقرر شده تا در این روز 10درصد از سهام شرکت سرمایه گذاری صدر تامین که با نماد «تاصیکو» بر روی تابلوی بازار دوم بورس تهران درج شده، در معرض کشف قیمت قرار گیرد.

اقتصاد آنلاین - محمدامین خدابخش؛ روز چهارشنبه هفته جاری برابر با چهارم اردیبهشت ماه هزار و سیصد و نود و هشت اولین عرضه اولیه سهام در بورس تهران انجام خواهد شد. بر این اساس مقرر شده تا ۱۰ درصد از سهام شرکت سرمایه گذاری صدر تامین به منظور ورود به بازار دوم بورس تهران در روز چهارشنبه و در قالب عرضه اولیه سهام به پرتفوی سهامداران راه یابد.

این شرکت که موضوع فعالیت آن سرمایه‌گذاری در صنایع ساختمانی و معدنی در داخل و خارج از کشور خرید و فروش و پذیره نویسی سهام شرکتهای بورسی و غیربورسیT ایجاد تاسیس و بهره برداری شرکت های جدید و کارخانجات به منظور تحقق اهداف شرکت به تنهایی و یا با مشارکت سایر اشخاص حقیقی و حقوقی، آماده‌سازی سهام شرکت و همچنین شرکت‌های سرمایه‌پذیر جهت ورود به سازمان بورس و اوراق بهادار اعلام شده است. این شرکت همچنین در فعالیت های تولیدی بازرگانی و خدماتی در صنایع فلزی و غیر فلزی ساختمانی و معدنی از اکتشاف استخراج و فرآوری در داخل و خارج از کشور فعالیت می‌کند.

مطابق با آنچه که در سایت شرکت بورس و اوراق بهادار تهران منتشر شده سرمایه گذاری صدر تامین با نماد «تاصیکو» در معاملات بازار سهام شناخته خواهد شد. این هلدینگ دوهزار تومانی که دارای دو میلیارد سهم است در حالی به بازار دوم بورس تهران را یافته که گفته می شود قیمت هر سهم آن در فرآیند کشف قیمت ۲۳۰ تومان خواهد بود. بر این اساس انتظار می رود که عرضه اولیه این نماد ۴۶ میلیارد تومان نقدینگی به خود اختصاص دهد.

مطابق با آنچه که در مدارک منتشر شده از سوی شرکت آمده ۹۰ درصد سهام شرکت متعلق به شرکت سرمایه گذاری تامین اجتماعی (شستا) و ۱۰ درصد دیگر آن به سرمایه گذاری صبا تامین تعلق دارد.