۰ نفر

اقتصادآنلاین گزارش می‌دهد؛

«غبهنوش» مالک 45 درصد از سهم بازار کشور/ کمبود نقدینگی شرکت را مجبور به استقراض از سیستم بانکی کرده است

۲۹ فروردین ۱۳۹۸، ۸:۴۵
کد خبر: 347594
«غبهنوش» مالک 45 درصد از سهم بازار کشور/ کمبود نقدینگی شرکت را مجبور به استقراض از سیستم بانکی کرده است

نماد معاملاتی شرکت بهنوش ایران (غبهنوش) طی ارائه نامه‌ای توضیحات خود در خصوص نوسانات اخیر قیمت را اعلام کرده و از سهم 45 درصدی این شرکت و چند و چون وضعیت مالی شرکت سخن به میان آورده است.

اقتصاد آنلاین - محمدامین خدابخش؛ نماد معاملاتی شرکت بهنوش ایران (غبهنوش) از جمله نمادهایی است که طی روزهای اخیر در بازار سهام ملزم به برگزاری کنفرانس اطلاع رسانی شده است. الزام به برگزاری کنفرانس توسط این شرکت پس از آن صورت می‌گیرد که «غبهنوش» در روزهای اخیر نوسان قیمت ۵۰ درصدی را تجربه کرده و از ابتدای سال تاکنون یعنی تنها ظرف کمتر از یک ماه قیمت آن از ۵۱۲ تومان به ۷۹۳ تومان به ازای هر سهم رسیده است.

همین امر موجب شده تا این شرکت ملزم به برگزاری کنفرانس اطلاع رسانی در سامانه کدال شود. «غبهنوش» اعلام کرده که به استناد ماده ۱۷ مکرر ۱ دستورالعمل اجرایی نحوه انجام معاملات در بورس اوراق بهادار تهران اهم مطالب را فعالان بازار سهام رسانده است.
در متن شفاف سازی نماد «غبهنوش» آمده که دوره وصول مطالبات شرکت از ۵۰ تا ۷۵ روز در شرایط نامساعد متغیر است وتمامی نرخ‌های فروش شرکت به جز ماشعیر بر اساس نرخ های تعیین شده از سوی کمیسیون فروش تعیین تکلیف می شود با این حال تعیین قیمت ماءالشعیر پس از مصوب شدن آن در کمیسیون فروش و تایید انجمن صنفی تولیدکنندگان ماءالشعیر مشخص می شود.
این شرکت همچنین اعلام کرده که در سال ۹۷ سبد محصولات خود را افزایش داده و همین امر باعث افزایش میزان فروش شرکت شده است.
غبهنوش در پاسخ به این سوال که واردات مواد اولیه چه میزان از بهای تمام شده شرکت را تشکیل می‌دهد گفته است که این میزان حدود ۱۸ درصد بوده و عمدتاً با ارز یورو پرداخت می شود. این شرکت همچنین اعلام کرده که به دلیل نیاز به نقدینگی بیشتر جهت تامین سرمایه در گردش منجر مجبور به استقراض از سیستم بانکی شده است.

این شرکت در پایان اعلام کرده است که به طور تقریبی ۴۵ درصد از سهم بازار کشور را در اختیار دارد و از آن جایی که کشور در شرایط تحریمی به سر می‌برد وضعیت صادرات «غبهنوش» با نوسان همراه بوده است.