۰ نفر

اقتصادآنلاین گزارش می‌دهد؛

«خگستر» بازگشایی شد/ تقاضا تنها عامل افزایش قیمت

۲۶ فروردین ۱۳۹۸، ۱۱:۰۹
کد خبر: 347002
«خگستر» بازگشایی شد/ تقاضا تنها عامل افزایش قیمت

نمادمعاملاتی «خگستر» امروز و پس از آنکه در خصوص افزایش قیمت شفاف سازی کرد بازگشایی شد و تا سقف قیمت مجاز روزانه پیشروی کرد.

اقتصاد آنلاین - محمدامین خدابخش؛ این روزها رونق بازار سهام موجب شده تا شاهد شفاف‌سازی بسیاری از نماد ها بر روی تارنمای کدال باشیم. ‌رشد بهاره بازار سهام که از ابتدای فروردین ماه تاکنون منجر به افزایش‌قیمت قیمت‌های چشمگیر در بسیاری از سهم های بازار شده این روزها به دلیل لزوم ارائه شفاف سازی از سوی ناشران بسیاری از نمادها را به توقف دچار می‌کند.

همین امر باعث شد تا در ساعات پایانی روز گذشته نیز شرکت گسترش سرمایه گذاری ایران خودرو (خگستر) توضیحات خود را بر روی سایت کدال منتشر کند. این شفاف سازی که به موجب نوسان بیش از ۵۰ درصد قیمت در نماد معاملاتی این شرکت به کدال ارائه شد، پس از آن رخ داد که قیمت این نماد طی چند روز متوالی از ۲۳۸ تومان تا ۳۵۵ تومان افزایش یافت.

بر این اساس شرکت اعلام کرده است که به دلیل لزوم رعایت ماده ۱۷ مکرر دستورالعمل اجرایی نحوه انجام معاملات در بورس اوراق بهادار تهران از تاریخ گزارشگری قبلی صورت های مالی و گزارش تفسیری مدیریت که در تاریخ ۳۰ آذر ماه ۹۷ منتشر شده است تا مقطع فعلی تغییر با اهمیتی در وضعیت مالی و عملکرد شرکت رخ نداده است. از این رو شرکت اعلام کرده که افزایش قیمت سهام یاد شده در دوره اخیر تابع افزایش تقاضا برای این نماد بوده و دلیلی به جز تغییر روند عرضه و تقاضا در سهام شرکت ندارد.

پس از این شفاف سازی نماد معاملاتی «خگستر» با تقاضای متقاضیان مواجه شد و توانست تا قیمت ۳۶۱ تومان نیز افزایش پیدا کنند.