۰ نفر

رادپور کارشناس بازار سرمایه در گفتگو با اقتصاد آنلاین؛

بورس نسبت به سایر بازارهای موازی رشد کمتری کرده است/ در ماه‌های آینده جذابیت بازار سهام نسبت به رقبا بیشتر خواهد بود

۵ فروردین ۱۳۹۸، ۱۴:۴۳
کد خبر: 343528
 بورس نسبت به سایر بازارهای موازی رشد کمتری کرده است/ در ماه‌های آینده جذابیت بازار سهام نسبت به رقبا بیشتر خواهد بود

کارشناس بازار سرمایه معتقد است با توجه به اتفاقاتی که در اقتصاد کشور طی سال گذشته روی داد، بازارهای موازی نسبت به سهام رشد بیشتری کردند و بازار سهام در این رابطه از رقبای خود عقب ماند.

اقتصاد آنلاین - رامین بیات؛ طی سال گذشته با افزایش نرخ دلار، بازارهای مختلف نیز شروع به افزایش کردند، در این باره نیز بورس از این قاعده مستثنی نبود و در مسیر رشد قرار گرفت، در همین رابطه میثم رادپورکارشناس بازار سرمایه درگفتگو با اقتصاد آنلاین گفت: به دلیل اینکه بورس نسبت به سایر بازارها دست به عصاتر است، شاهد این امر بودیم که این بازار نتوانست همپای بازارهای دیگر رشد کند.

رادپور با اشاره به اینکه بازاری به مانند طلا بعد از افزایش قیمتی که نصیب دلار شد، آن نیز شروع به بالا رفتن کرد، افزود: اما در مورد بورس این مورد در قیاس با بازار طلا صادق نیست، بنابراین می‌توان گفت، اگر در ایام ابتدایی سال98 شرایط محیا باشد، بازار سهام می‌تواند در مسیر رشد دوباره قرار بگیرد.

این کارشناس بازار سرمایه ادامه داد: به نوعی می‌توان گفت، با توجه به برگزاری مجامع و سودهایی که شرکت‌ها تقسیم خواهند کرد، بورس محمل جذاب‌تری برای سرمایه‌گذاران به حساب می‌آید.

وی گفت: آن ارزشی که فعالان و کارشناسان بازار انتطار داشتند، در سال گذشته بورس نتوانست آن را محقق کند و با ریزش و صعودهایی که این بازار داشت، نتوانست به اندازه بازارهای دیگر بازدهی برای سرمایه‌گذاران خود به همراه داشته باشد.