۰ نفر

مروری بر پیام‌های ناظر امروز؛

«لعابیران» و جزئیات بازپرداخت بدهی بانکی/ فروش 52 درصد از سهام پتروشیمی امیرکبیر در فرابورس

۲۵ اسفند ۱۳۹۷، ۱۷:۲۹
کد خبر: 342079
«لعابیران» و جزئیات بازپرداخت بدهی بانکی/ فروش 52 درصد از سهام پتروشیمی امیرکبیر در فرابورس

امروز و همزمان با رشد 2009 واحدی شاخص بورس تهران، پیام‌های ناظران بورس و فرابورس 20 نماد را متوقف کردند و 10 نماد دیگر را به تابلوی معاملات بازگرداندند.

اقتصاد آنلاین - محمد امین خدابخش؛ شاخص بورس تهران  معاملات امروز را در حالی به اتمام رساند که رشد 2009 واحدی شاخص طی این روز توانست، نماگر اصلی بازار را به سطح 171 هزار و 125 واحد برساند. نمادهای «شپنا»، «شبندر» و «فخوز» بیشترین تاثیر را در کسب بازده 1.19 درصدی امروز داشتند. طی این روز و همزمان با رشد شاخص 20 نماد متوقف و 10 نماد بازگشایی شدند. در این روز لعابیران از جزئیات بازپرداخت بدهی خود به بانک‌ها گفت و «جم» اعلام کرد که در نظر دارد 50 درصد از سهام پتروشیمی امیرکبیر را فردا در فرابورس به فروش برساند. حفاری نیز از انعقاد یک قرار داد جدید خبر داد که ارزش آن 14 میلیارد تومان است.

«لعابیران» متوقف شد: نماد معاملاتی شرکت لعابیران (شلعاب) با توجه به لزوم ارائه توضیحات در خصوص چگونگی بازپرداخت بدهی لعابیران به بانکها، متوقف شد. بر این اساس شرکت اعلام کرده است که پیرو اخذ مصوبه تهاتر تسهیلات این شرکت با مطالبات سازمان تامین اجتماعی از دولت، با عنایت به اقدامات انجام شده و سقف اعتباری بانکها مبلغ 22.6 میلیارد تومان از بدهی های بانکی لعابیران به صورت قطعی در سال 1397 تهاتر شد. با عنایت به جزء 2 بند و تبصره 5 لایحه بودجه سال 1398 کل کشور که به دولت اجازه داده شده است مطالبات نهادهای عمومی غیردولتی و شرکتهای تابعه و وابسته به آنها با بدهی های آنها به بانک مرکزی یا بانک‌ها و موسسات اعتباری غیربانکی که تا پایان سال 1396 ایجاد شده، تهاتر شود. همچنین شرکت لعابیران در حال پیگیری است که سایر بدهی های بانکی خود را نیز با عنایت به ظرفیت بند و تبصره 5 لایحه بودجه سال 1398 تهاتر کند.

«حفاری» و یک قرارداد جدید:  دیگر نماد متوقف شده طی روز جاری متعلقه به شرکت حفاری شمال بود. نماد این شرکت به دلیل انعقاد یک قرارداد جدید و لزوم ارائه اطلاعات در مورد آن متوقف شد. شرکت اعلام کرد که قرار دادی را با موضوع راهبری و نگهداشت شناورهای کاسپین و اسکله پشتیبانی و تامین کادر پشتیبانی با شرکت نفت خزر (سهامی عام) منعقد کرده که به موجب آن راهبری و نگهداشت شناورهای کاسپین 1و 2 و 3 و اسکله پشتیبانی و تامین کادر پشتیبانی مرتبط در دریای خزر، به عهده این شرکت است. گفتنی است، ارزش قرار داد یاد شده 14 میلیارد تومان است که مبلغ آن بر اساس صورت حساب به شرکت پرداخت خواهد شد.

«ونوین» و فروش «تنوین»: نماد معاملاتی شرکت بانک‌اقتصادنوین‌ (ونوین) با توجه به افشای اطلاعات با اهمیت در خصوص فروش سهام تامین سرمایه نوین، متوقف شد. مطابق با آنچه که شرکت اعلام کرده است به حسب مجوزهای صادره توسط سازمان بورس و اوراق بهادار و توافقات انجام شده مقرر شد در راستای اجرای قانون رفع موانع تولیدرقابت پذیر و ایجاد شفافیت بیشتر در گزارش خالص ارزش دارایی های بانک ، حدود 10.46درصد سهام شرکت تامین سرمایه نوین متعلق به بانک اقتصاد نوین شامل 700 میلیون سهم از طریق عرضه عمومی سهام در بازار بورس و 32 میلیون و 42 هزار سهم در قالب سهام ترجیحی به کارکنان شرکت تامین سرمایه نوین واگذار شود.

 «جم» و فروش یک دارایی در فرابورس: دیگر نماد متوقف شده طی روز جاری «جم» متعلق به پتروشیمی جم بود که به دلیل ارائه اطلاعات مربوط به یک مزایده متوقف شد. شرکت اعلام کرده است که در رزو آتی عرضه یکجای سهام کنترلی شرکت پتروشیمی امیرکبیر (سهامی عام) در بازار فرابورس ایران انجام خواهد شد. بر این اساس تعداد یک میلیارد و 872 میلیون سهم سهم معادل 52 درصد از سهام شرکت پتروشیمی امیرکبیر(سهامی عام) را بطور یکجا و شرایطی یا بصورت نقد یا نقد و اقساط از طریق عرضه در بازار فرابورس ایران به فروش می رسد. قیمت پایه هر سهم هزار و 845 تومان تعیین شده است.

سایر پیام‌های ناظر را در جدول زیر مشاهده کنید:

sdghjkjgf