۰ نفر

اقتصاد آنلاین گزارش می‌دهد؛

جزئیات عرضه اولیه سهام بیمه معلم اعلام شد/ سهمیه هر معامله‌گر آنلاین750سهم است

۲۵ اسفند ۱۳۹۷، ۱۱:۰۹
کد خبر: 342004
جزئیات عرضه اولیه سهام بیمه معلم اعلام شد/ سهمیه هر معامله‌گر آنلاین750سهم است

فرابورس جزییات عرضه اولیه 5 درصد از سهام«ومعلم» که امروز انجام می‌شود را اعلام کرد. بر این اساس 75 میلیون سهام بیمه معلم بین بازه قیمتی 260 تا 270 تومان عرضه خواهد شد.

اقتصاد آنلاین - رامین بیات؛ در ساعت پایانی معاملات امروز(شنبه 25 اسفندماه) هر سهم بیمه معلم کشف قیمت خواهد شد و با توجه به این موضوع بر اساس اعلام مدیر عملیات بازار فرابورس ایران کارگزاران موظف هستند راس ساعت 12 هرگونه دسترسی معامله گران برخط و غیربرخط را مسدود کنند.

همچنین دوره سفارش گیری سهام بیمه معلم از ساعت 10 تا 12 امروز است و سفارش‌های ثبت شده طی دوره ثبت سفارش قابل اصلاح یا حذف هستند. پس از پایان این دوره، ورود، حذف یا اصلاح سفارش مجاز نیست.حداکثر سهام قابل خریداری توسط هر شخص حقیقی و حقوقی در این عرضه 750 سهم اعلام شده است.

بر اساس این گزارش، متعهد خرید این میزان سهام شرکت سرمایه گذاری سامان فرهنگیان (سهامی خاص) وسقف تعهد خرید این شرکت در مجموع ۵۰ درصد سهام قابل عرضه در عرضه اولیه است. همچنین کلیه معامله گران برخط و غیر برخط به صورت همزمان طی دوره ثبت سفارش می‌توانند اقدام به ورود سفارش خرید کنند.

از سویی در حال حاضر پرتفوی بیمه معلم از 260 میلیارد تومان به 1.6 هزار میلیارد تومان افزایش یافته و رشد 5 برابری را تجربه کرده است. همچنین بیمه معلم قصد دارد سرمایه خود را از 150 میلیارد تومان فعلی به 300 میلیارد تومان از محل آورده نقدی و مطالبات حال شده سهام داران در سال آینده طی دو نوبت افزایش دهد.