۰ نفر

اقتصادآنلاین گزارش می‌دهد؛

افزایس سرمایه «لسرما» به تایید سازمان بورس رسید

۲۴ اسفند ۱۳۹۷، ۲۲:۰۰
کد خبر: 341922
افزایس سرمایه «لسرما» به تایید سازمان بورس رسید

مجوز افزایش سرمایه شرکت صنایع سرما آفرین ایران (لسرما) از مبلغ 14 میلیارد و 800 میلیون تومان به 21 میلیارد و 800 میلیون تومان، از سوی سازمان بورس و اوراق بهادار صادر شد.

در روز گذشته تارنمای کدال فعالان بازار سهام را از صدور مجوز افزایش سرمایه شرکت صنایع سرما آفرین ایران (لسرما) مطلع کرد. بر این اساس شرکت اعلام کرده است که مطابق با اجرای قانون بازار اوراق بهادار جمهوری اسلامی ایران (مصوب آذرماه 1384)، تقاضای افزایش سرمایه و انتشار سهام جدید شرکت صنایع سرما آفرین ایران  (سهامی عام) در بورس و اوراق بهادار سازمان مورد بررسی قرار گرفته است.

بر اساس آنچه که سازمان بورس اعلام کرده رسیدگی انجام شده از سوی این سازمان، مواردی حاکی از مغایرت با قوانین و مقرّرات مربوط در انتشار سهام نداشته است. از این رو در خواست افزایش سرمایه «لسرما» از سوی سازمانی ذی صلاح بلامانع اعلام شده و شرکت تا 60 روز پس از صدور این مجوز، مجاز به اعمال افزایش سرمایه  از محل سود انباشته خواهد بود.

بر اساس مجوز صادره از سوی سازمان بورس و اوراق بهادار کشور، مجاز است سرمایه خود را از مبلغ 14 میلیارد و 800 میلیون تومان به 21 میلیارد و 800 میلیون تومان، افزایش دهد. هدف از انجام افزایش سرمایه هدف شرکت صنایع سرما آفرین ایران، اصلاح ساختار مالی و تامین سرمایه در گردش اعلام شده است. طی افزایش سرمایه حاضر نیز شرکت در نظر دارد با تامین به موقع مواد اولیه، ابتداء روند تولید در سالهای آتی را تثبیت کرده و علاوه بر آن نسبت به اصلاح ساختار مالی خود از محل انجام افزایش سرمایه، اقدام کند.

گفتنی است، در صورت عدم اجرای طرح افزایش سرمایه، شرکت در بخش تولید و تامین مواد اولیه و پرداخت سود سهامداران در آینده ای نه چندان دور دچار مشکلات عدیده خواهد شد. بنا بر آنچه که شرکت در گزارش توجیهی خود آورده، در صورت انجام افزایس سرمایه هفت میلیارد تومانی یاد شده، شرکت هم می‎تواند از معافیت مالیاتی مقرر در قانون بهره مند شود و هم برای تامین نیاز خود به نقدینگی، مجبور به وام گیری از بانک و افزایش هزینه‌های مالی نخواهد بود.