۰ نفر

اقتصادآنلاین گزارش می‌دهد؛

نزدیک‌تر شدن «وتجارت» به افزایش سرمایه/ بانک تجارت 25 هزار و 500 میلیارد تومانی می‌شود

۲۰ اسفند ۱۳۹۷، ۱۲:۳۵
کد خبر: 341043
نزدیک‌تر شدن «وتجارت» به افزایش سرمایه/ بانک تجارت 25 هزار و 500 میلیارد تومانی می‌شود

روز گذشته شفاف سازی انجام شده در تارنمای کدال از سوی بانک تجارت حکایت از آن داشت که افزایش سرمایه این بانک یک قدمت دیگر به سر انجام خود نزدیک‌تر شده است.

اقتصاد آنلاین - محمد امین خدابخش؛ در ساعات پایانی روز گذشته شفاف سازی «وتجارت» بر روی سامانه کدال رفت. این بانک که مدت‌هاست خبر افزایش سرمایه آن مورد توجه بازار قرار گرفته و به واسطه این موضوع توانسته در ماه‌های گذشته رشد قیمت خوبی را تجربه کند. به دنبال همین وقایع بانک تجارت که در بورس تهران با نماد «وتجارت» مورد معامله قرار می‌گیرد، شب گذشته اعلام کرد که افزایش سرمایه این بانک یک قدم به اجرایی شدن نزدیک تر شده و بانک مرکزی و سازمان خصوص سازی با برگزاری مجمع عمومی فوق العاده آن موافقت کرده‌اند.

بر این اساس بانک تجارت می‌تواند تا با برگزاری مجمع در خصوص افزایش سرمایه و تصویب آن و پس از موافقت بانک مرکزی و سازمان بورس، اقدام به افزایش سرمایه کند.

براین اساس در صورتی که صورتجلسه مربوط به افزایش سرمایه «وتجارت» به تایید بانک تجارت برسد، تنها مرحله باقی مانده برای عملی شدن این افزایش سرمایه، تایید سازمان بورس و اوراق بهادار خواهد بود. پیش بینی می‌شود افزایش سرمایه یاد شده که از محل مازاد تجدید ارزیابی دارایی‌ها اعمال خواهد شد در تاریخ 25اسفند ماه و در مجمع عمومی فوق العاده‌ای که به همین منظور برگزار خواهد شد به تصویب سهامداران بانک تجارت برسد.

گفتنی است در صورتی که افزایش سرمایه 457درصدی بانک تجارت به تایید سازمان بورس برسد، میزان سرمایه این بانک از مبلغ چهار هزار و 570 میلیارد تومان به  25هزار و 500 میلیارد تومان خواهد رسید؛ تغییری با اهمیت که بانک مذکور را به بزرگترین شرکت بورسی از نظر سرمایه ثبت ‌شده تبدیل خواهد کرد.