۰ نفر

اقتصادآنلاین گزارش می‌دهد؛

افزایش سرمایه «سرچشمه» به تایید سازمان بورس رسید

۱۸ اسفند ۱۳۹۷، ۱۱:۴۷
کد خبر: 340569
افزایش سرمایه «سرچشمه» به تایید سازمان بورس رسید

مجوز افزایش سرمایه شرکت سرمایه گذاری مس سرچشمه (سرچشمه) از سوی سازمان بورس صادر شد. بر اساس این مجوز شرکت می تواند در حدود 21.5 درصد سرمایه خود را از مبلغ فعلی افزایش دهد.

اقتصاد آنلاین - محمد امین خدابخش؛ تارنمای کدال امروز شاهد صدور مجوز افزایش سرمایه یک شرکت دیگر بود. در این روز مجوز افزایش سرمایه شرکت سرمایه گذاری مس سرچشمه (سرچشمه) از سوی سازمان بورس صادر شد. بر اساس این مجوز شرکت می تواند در حدود 21.5 درصد سرمایه خود را از مبلغ فعلی افزایش دهد.

با اعمال این میزان افزایش سرمایه، سرمایه ثبت شده شرکت سرمایه گذاری مس سرچشمه از مبلغ  280 میلیارد تومان سرمایه فعلی به 340 میلیارد تومان خواهد رسید. این افزایش که از محل سود انباشته اعمال خواهد شد با موضوع اصلاح ساختار مالی به تایید بازرس قانونی شرکت و هیات مدیره رسیده است. بر این مبنا منظور شرکت از انجام این افزایش، جلوگیری از خروج وجه نقدر در غالب تقسیم سود بوده است.

 در اطلاعیه‌ای که در خصوص این افزایش سرمایه در سایت کدال منتشر شده بنا بر اعلام سازمان بورس بر اساس رسیدگی انجام شده، مواردی حاکی از مغایرت با قوانین و مقرّرات مربوط در انتشار سهام ملاحظه نشده است. این اطلاعیه همچنین خاطر نشان کرده است انجام افزایش سرمایه ، حداکثر تا 60 روز از تاریخ این مجوز امکان‌پذیر خواهد بود. عدم انجام افزایش سرمایه در مهلت مقرر، موجب ابطال این مجوز گردیده و انجام آن مستلزم اخذ مجوز جدید از این سازمان خواهد بود.

گفتنی است، بنا بر آنچه که شرکت در گزارش توجیهی خود منتشر کرده از آنجا که افزایش سرمایه مذکور، تغییری در مقدار حقوق صاحبان سهام ایجاد نمی کند، لذا نمی توان برای عملکرد سال‌های آتی این شرکت تغییر با اهمیتی را در روند سود آوری شرکت از این بابت متصور بود.