۰ نفر

مدیران عامل شرکت بورس و فرابورس در گفتگو با اقتصاد آنلاین؛

صحرایی: شرکت‌ها برای عرضه اولیه باید شفاف‌سازی‌های لازم را انجام دهند/ هامونی: طی سالیان اخیر بازدهی عرضه‌های اولیه از بازدهی شاخص کل بیشتر بوده است

۲ اسفند ۱۳۹۷، ۱۴:۰۹
کد خبر: 337357
صحرایی: شرکت‌ها برای عرضه اولیه باید شفاف‌سازی‌های لازم را انجام دهند/ هامونی: طی سالیان اخیر بازدهی عرضه‌های اولیه از بازدهی شاخص کل بیشتر بوده است

مدیران ارشد بازار سرمایه بر این موضوع تاکید کردند که عرضه‌‌های اولیه در سال آینده نیز انجام می‌شود، اما شرکت‌ها باید در این زمینه از آمادگی 100 درصدی برخوردار باشند.

اقتصاد آنلاین - رامین بیات؛ این روزها بازار سرمایه شاهد ورود شرکت‌های جدید از صنایع مختلف است، از سویی به نظر می‌رسد این روند در سال آتی نیز ادامه پیدا کند، در همین رابطه علی صحرایی مدیرعامل شرکت بورس اوراق بهادار تهران در گفتگو با اقتصاد آنلاین گفت: به فراخور نیاز بازار عرضه‌های اولیه انجام‌ می‌شود، این در حالیست، شرکت‌هایی که کوچکترین مشکلی داشته باشند، عرضه نمی‌شوند. مدیرعامل شرکت بورس تهران افزود: آن‌ها‌ باید آمادگی کامل برای‌ عرضه اولیه را داشته باشند و شفاف‌سازی‌های لازم را انجام دهند.

همچنین امیر هامونی مدیر عامل فرابورس نیز در گفتگو با اقتصاد آنلاین با بیان این عرضه‌های اولیه عمق بازار سهام را افزایش می‌دهد، اظهار داشت: بر اساس تجربیات موجود، در طول زمان عرضه های اولیه به نفع بازار بوده است.   

مدیر عامل فرابورس ادامه داد: عرضه های جدیدی در سال ۹۸ انجام خواهد شد و این موضوع در حال پیگیری و انجام است.

هامونی گفت: اینکه گفته می‌شود در شرایطی که در بازار نقدینگی وجود ندارد و یا این مسئله که در شرایط بی رمقی بازار، عرضه‌های اولیه نباید صورت گیرد، به هیچ عنوان موضوعیت ندارد و درست نیست.

به گفته وی، بر همین اساس طی سالیان اخیر بازدهی عرضه های اولیه از بازدهی شاخص کل بیشتر بوده است.