۰ نفر

مدیرعامل شرکت بورس اوراق بهادار تهران؛

بازگشایی برخی از نمادهای بانکی نیازمند تصمیمات حاکمیتی در خصوص ادغام آنهاست/ معاملات الگوریتمی نقد شوندگی بازار را افزایش می‌دهد

۱ اسفند ۱۳۹۷، ۱۵:۵۸
کد خبر: 337170
بازگشایی برخی از نمادهای بانکی نیازمند تصمیمات حاکمیتی در خصوص ادغام آنهاست/ معاملات الگوریتمی نقد شوندگی بازار را افزایش می‌دهد

صحرایی با بیان اینکه استفاده از معاملات الگوریتمی دخالت انسانی در بازار سرمایه را به شدت کاهش داده است، گفت: معامله‌گران الگوریتمی به منظور خرید و فروش سریع و دقیق، الگوریتم‌هایی را طراحی کرده و با استفاده از اطلاعاتی که از بازار دریافت می‌کنند، به سرعت الگوریتم را اجرا می‌کنند.

اقتصاد آنلاین - رامین بیات؛ امروز نخستین رقابت معاملات الگوریتمی بازار سرمایه پس از چند روز رقابت به پایان رسید. در حاشیه این مسابقات علی صحرایی مدیرعامل شرکت بورس اوراق بهادار تهران در جمع خبرنگاران افزایش نقدشوندگی را یکی از مولفه های مهم بازار سرمایه برشمرد و تصریح کرد: با مکانیسم معاملات الگوریتمی، تقد شنوندگی در بازار سرمایه با رشد مواجه خواهد شد و عکس العمل سریع در این نوع از معاملات برای سرمایه‌گذاران بسیار اثر گذار و سودده خواهد بود.

 این مقام مسئول در بازار سرمایه با تاکید بر اینکه در حال حاضر بخش عمده ای از معاملات بورس های جهانی به صورت الگوریتمی انجام می شود، اضافه کرد: در برخی از بورس ها تا ۸۰ درصد معاملات به صورت الگوریتمی انجام می گیرد. در عین حال، الگوریتم می تواند واکنش سریعی نسبت به اتفاقات بازار از خود نشان دهد.

صحرایی با اشاره به اینکه به صورت میانگین ۶۰ درصد معاملات بازارهای سرمایه به صورت معاملات الگوریتمی انجام می شود، اذعان داشت: این در حالی است که معاملات الگوریتمی در ایران بسیار جوان است و باید منتظر رشد و افزایش سهم معاملات الگوریتمی در بازار باشیم.

مدیرعامل بورس تهران در رابطه با آخرین وضعیت سهام شرکت کنتورسازی با اشاره به اینکه طی هفته گذشته  اطلاعیه ای در این خصوص منتشر شد تا سهام دارانی که قصد خروج از این سهم را داشتند، ‌امکان فروش داشته باشند، ادامه داد: اما اینکه چه زمانی موضوع کنتورسازی حل شود در اختیار مقامات قضایی است.

به گفته وی، با اصلاح دستور العمل ها مدت زمان توقف نمادها قابل مقایسه با گذشته نیست.

صحرایی گفت: اینکه نماد شرکت‌ها کمترین زمان ممکن متوقف شوند، بخشی از آن وابسته به خود شرکت‌ها است که باید حداقل اطلاعاتی را که بر اساس قانون باید افشا کنند، انتشار دهند، تا نمادها بتوانند به تابلو برگردند.

  مدیرعامل بورس تهران درمورد بازگشایی نماد برخی از بانکی‌ها نیز گفت: این نمادها نیازمند تصمیمات حاکمیتی در خصوص موضوع ادغام هستند و بازار سرمایه کمتر در این زمینه دخالت دارد.