۰ نفر

گزارش اقتصاد آنلاین از داد و ستد های عمده بازار سهام طی هفته جاری؛

سایپا 159میلیون سهم «خپارس» و «ولساپا» را فروخت/175 میلیون سهم «فخوز» توسط سهام‌دار عمده واگذار شد

۲۵ بهمن ۱۳۹۷، ۱۲:۵۳
کد خبر: 335901
 سایپا 159میلیون سهم «خپارس» و «ولساپا» را فروخت/175 میلیون سهم «فخوز» توسط سهام‌دار عمده واگذار شد

در هفته منتهی به 26 بهمن ماه سهم‌های بزرگی در بورس توسط سهام‌داران حقوقی جابه جا شد که در ادامه به مهم‌ترین آن‌ها اشاره خواهیم کرد.

اقتصاد آنلاین- رامین بیات؛ شرکت سایپا طی هفته جاری 73 میلیون سهم پارس خودرو، زیر مجموعه خود را فروخت، اما همچنان با 7 میلیارد سهام، «خساپا» سهام‌دار عمده «خپارس» است. سایپا در ادامه داد و ستدهای این هفته نیز، 86 میلیون سهم لیزینگ رایان سایپا را به فروش رساند. شرکت گروه توسعه اقتصادی پایندگان هم 175 میلیون و 110 هزار سهم فولاد خوزستان را واگذار کرد، اما همچنان با 6 میلیارد سهم، سهام‌دار عمده «فخوز» است.

 از سویی شرکت مدیریت سرمایه گذاری کوثر بهمن نیز شش میلیون و 700 هزار سهم بانک سینا را به تملک خود درآورد تا با دراختیار داشتن 173 میلیون سهم «وسینا» به عنوان پنجمین سهام‌داره عمده این بانک بورسی محسوب شود. همچنین شرکت سرمایه گذاری سیمان تامین نیز در این هفته یک میلیون و 500 هزار سهم سیمان شاهرود را فروخت، اما همچنان با 418 میلیون سهم، سهام‌دار عمده «سرود» به حساب آید. بیمه پاسارگاد هم 122 میلیون و 400 هزار سهم سرمایه گذاری پارس آریان را خرید، تا با دراختیار داشتن 534 میلیون سهم «آریان» به عنوان یکی از سهام‌داران عمده این شرکت قلمداد شود.

 بر اساس این گزارش، شرکت کارآفرینان صنعت ذوب فلزات نیز 28 میلیون و 754 هزار سهم فروسیلیس‌ ایران‌ را فروخت. شرکت گروه مالی بانک پارسیان نیز 12 میلیون و 191 هزار سهم بانک پارسیان را به فروش رساند، این در حالیست که گروه مالی بانک پارسیان 341 میلیون سهم «وپارس» را همچنان در تملک دارد. شرکت سرمایه گذاری سامان فرهنگیان نیز یک میلیون و 430 هزار سهم شیشه همدان را خرید.