۰ نفر

مروری بر پیام‌های ناظر امروز؛

همکاری «چکارن» و «ثنظام» در یک پروژه ساختمانی/ ظرفیت تولید بنزین یورو4 «شبریز» افزایش یافت

۱۴ بهمن ۱۳۹۷، ۱۷:۰۹
کد خبر: 333806
همکاری «چکارن» و «ثنظام» در یک پروژه ساختمانی/ ظرفیت تولید بنزین یورو4 «شبریز» افزایش یافت

همزمان با افت 2500 واحدی شاخص بورس تهران و به موجب پیام‌های ناظران بورس و فرابورس شش نماد متوقف و هفت نماد بازگشایی شدند که از این میان توقف چهار نماد به دلیل لزوم شفاف سازی در سایت کدال بود.

اقتصاد آنلاین - محمد امین خدابخش؛ شاخص بورس تهران در حالی امروز را به پایان برد که ریزش 2500 واحدی این شاخص با افت 485 واحدی ساخص هموزن همراه شد. نمادهای «فولاد»، «پارسان» و «وبملت» بیشترین تاثیر را در افت 1.56 درصدی نماگر اصلی بازار داشتند. همزمان با این ریزش و به موجب پیام‌های ناظران بورس و فرابورس شش نماد متوقف و هفت نماد بازگشایی شدند که از این میان توقف چهار نماد به دلیل لزوم شفاف سازی در سایت کدال بود. در این روز «چکارن» و «ثنظام» از مشارکت در ساخت یک پروژه خبر دادند و «شبریز» اعلام کرد که به دلیل انجام یک طرح ابتکاری، تولید بنزین یورو4 خود را از 40 درصد، به 100 درصد ظرفیت بنزین تولیدی رسانده است. در این روز «کسعدی» نیز با توجه به تغییرات بیش از 50 درصدی قیمت سهام، به منظور برگزاری کنفرانس اطلاع رسانی توسط ناشر متوقف شد.

تمام بنزین تولیدی «شبریز» یورو چهار شد: نماد معاملاتی پلایشگاه نفت تبریز (شبریز) با توجه به لزوم ارائه اطلاعات در مورد پروژه تغییر کاربری واحد بنزین سازی، متوقف شد. بر این اساس شرکت اعلام کرده است که پروژه طرح ابتکاری تغییر کاربری واحد بنزین سازی قدیم به واحد ایزومریزاسیون نفتای سبک بدون احداث واحد جدید و صرفا با هزینه خرید کاتالیست در شرکت پالایش نفت تبریز با موفقیت بصورت آزمایشی راه اندازی و تا پایان دهه فجر سال جاری به بهره برداری خواهد رسید پس از بهره برداری از واحد مذکور با تامین mtbe مورد نیاز کل محصول بنزین تولیدی این شرکت با استاندارد یورو4 عرضه خواهد شد که در سالهای گذشته این به میزان 40 درصد بوده است. بنا بر آنچه که شرکت اعلام کرده رویداد یاد شده سود هر سهم شبریز را ماهانه به میزان 54 ریال افزایش خواهد داد.

«چکارن» و مشارکت در ساخت یک ملک: نماد معاملاتی شرکت کارتن ایران «چکارن» به دلیل لزوم ارائه توضیحات در خصوص انعقاد تفاهم نامه اخذ نمایندگی و مشارکت در ساخت ملک تخت مالکیت این شرکت، متوقف شد.  بنا بر آنچه که شرکت اعلام کرده است، در تاریخ 13 بهمن تفاهم نامه ای بین شرکت کارتن ایران و شرکت سرمایه گذاری ساختمانی نظام مهندسی ایران (ثنظام) با موضوعیت اخذ نمایندگی برند معتبر خارجی و مشارکت در ساخت منعقد شد . براساس توافقنامه یاد شده موارد ذیل مقرر شد :

آورده «چکارن» : 1- زمین پلاک ثبتی به مساحت 5330 متر مربع به استناد سند مالکیت که تصویر آن به امضای طرفین رسیده و جزء لاینفک تفاهم نامه و متعلق به مالک  است. 2- کلیه هزینه های صدور پروانه ساختمانی طبق ضوابط به عهده مالک است. 3- مبلغ ارزش زمین پلاک ثبتی فوق الذکر (محل اجرای تفاهم نامه) بر اساس نظریه هیات (سه نفره) کارشناسان رسمی داد دادگستری تعیین و مورد توافق طرفین قرار می گیرد.

آورده «ثنظام» : 1- پرداخت تمامی هزینه های مرتبط با اخذ نمایندگی معتبر خارجی، کلیه هزینه های مربوط به طراحی پروژه، تهیه نقشه های معماری، سازه و تاسیسات همچنین مدیریت نظارت پروژه ، نظارت معماری، سازه و تاسیسات بر اساس ضوابط و تعرفه های سازمان و موسسات زیربط. 2- کلیه هزینه های ساخت تا اتمام عملیات ساختمانی پروژه به گونه ای که مالک تا پایان عملیات ساختمانی و آماده شدن مجموعه برای بهره برداری هیچگونه هزینه ای پرداخت نکند، اعم از دستمزد کارگران، پیمانکاران، مصالح ساختمانی، حق بیمه کارگران و هزینه های بیمه ساختمان، مسؤولیت مدنی پروژه به هر میزان که باشدبر اساس نقشه های تاییدی که به امضای طرفین رسیده و جز لاینفک تفاهم نامه است.

هزینه خرید انشعابات آب، برق، گاز و تلفن براساس قدرالسهم طرفین پرداخت می شود و شریک موظف به پیگیری اخذ و نصب انشعابات است. قدر السهم طرفین با عنایت به آورده طرفین و بر اساس توافق انجام شده، قدر السهم طرفین به نسبت آورده طرفین بین مالک و شریک از کل عرصه و اعیان تعیین می شود که این میزان پس از انجام محاسبات دقیق پروژه و ارائه مستندات از سوی شریک و تأیید مالک قبل از اجرا ثبت خواهد شد.

 در این روز همچنین نماد معاملاتی شرکت سرمایه گذاری ساختمانی نظام مهندسی ایران «ثنظام»، با توجه به لزوم ارائه اطلاعات در خصوص تفاهم نامه اخذ نمایندگی برند معتبر خارجی و مشارکت در ساخت، متوقف شد.

خلاصه پیام‌های امروز ناظران بورس و فرابورس در جدول زیر آمده است:

13971114