۰ نفر

ولید هلالات کارشناس بازار سرمایه درگفتگو با اقتصاد آنلاین؛

بازار سهام خالی از خریدار قوی است/ فروشندگان در جو منفی سهام خود را واگذر می‌کنند

۱۴ بهمن ۱۳۹۷، ۱۱:۵۵
کد خبر: 333728
بازار سهام خالی از خریدار قوی است/ فروشندگان در جو منفی سهام خود را واگذر می‌کنند

امروز اکثر صنایع بورسی روند بسیار بدی را در بازار سپری می‌کنند.

اقتصاد آنلاین - رامین بیات؛ از صبح امروز شاخص کل بورس تهران با افت به نسبت زیادی روبرو بوده، بطوریکه تا لحظه تنظیم این گزارش کاهش بیش از 2 هزار واحدی را تجربه کرده است. این درحالی است که هرساله هر چه به پایان سال نزدیک می‌شویم، از حجم داد و ستد‌ها کم می‌شود و اکثر فعالان بازار، تبدیل به فروشنده می‌شوند.

  در همین رابطه ولید هلالات کارشناس بازار سرمایه درگفتگو با اقتصاد آنلاین گفت: واقعا نمی‌توان گفت دلیلی برای ریزش قیمت‌ها وجود دارد، می‌توان گفت انگیزه‌ای برای خرید وجود ندارد. به بیان دیگر بازار خالی از خریدار قوی است، برای همین است که فروشندگان مجبور می‌شوند، در جو منفی سهام خود را واگذار کنند.

وی افزود: در گروه بانکی با توجه به اینکه قرار بود افزایش سرمایه بانک‌ها انجام شود، تاکنون این امرصورت نگرفته و بازار نسبت به این امر بدبین شده است. به همین دلیل است که نمادهای این صنعت بورسی امروز یکدست قرمز پوش شدند.

این کارشناس بازار سرمایه ادامه داد: در گروه‌‌های‌کالایی و صادرات محور نیز با اینکه‌گزارش‌های 9 ماهه خوب است، اما به دلیل قیمت‌‌های جهانی و همچنین وضعیت دلار انگیزه ای برای خرید سهام این‌گونه از شرکت‌های بورسی باقی نمی‌ماند.

وی با اشاره به اینکه اگر کسی در حال حاضر سهمی را دارد با دید مجمع سهام خود را حفظ کرده و همین عامل باعث کاهش حجم معاملات می‌شود،گفت: بنابراین اگر کسی به دنبال نقد کردن دارایی خود در بورس باشد، باید در جو منفی سهام خود را بفروشد.

هلالات در مورد وضعیت سیمانی‌ها که در روزهای اخیر بسیار مورد توجه بازار قرار گرفتند نیز گفت: با توجه به مصوبه مرکز پژوهش‌های مجلس در رابطه با اینکه، در سال آینده، تنها شرکت‌هایی می‌توانند از محل تجدید ارزیابی دارایی‌ها افزایش سرمایه دهند که مشمول ماده 141 قانون تجارت شوند و این پیشنهاد با نظر دولت مغایر است که تمامی شرکتها را در شمول افزایش سرمایه قرار می داد، به همین دلیل اقبال به سیمانی‌ها امروز کم شد و اکثر قریب اتفاق نمادهای این صنعت بورسی نیز همگام با کلیت بازار قرمز پوش شدند.