۰ نفر

مروری بر پیام‌های ناظر امروز؛

«دقاضی» دفتر اداری تهران را فروخت/ تصمیم وزارت صمت «خساپا» و «خودرو» را متوقف کرد

۹ بهمن ۱۳۹۷، ۱۷:۳۹
کد خبر: 332730
«دقاضی» دفتر اداری تهران را فروخت/ تصمیم وزارت صمت «خساپا» و «خودرو» را متوقف کرد

همزمان با رشد 334 واحدی شاخص بورس تهران و به موجب پیام‌های ناظران بورس و فرابورس 13 نماد متوقف و 16 نماد بازگشایی شدند.

اقتصاد آنلاین - محمد امین خدابخش؛ شاخص بورس تهران امروز رشدی 334 واحدی از خود نشان داد و به سطح 160 هزار و 153 واحد رسید، نمادهای «پارس»، «فملی» و «شخارک» بیشترین تاثیر را بر رشد امروز شاخص داشتند. همزمان با این رشد و به موجب پیام‌های ناظران بورس و فرابورس 13 نماد متوقف و 16 نماد بازگشایی شدند. معاملات امروز در حالی پیگیری شد که دو نماد «شکرین» و «سخزر» به دلیل نوسان بیش از 50 درصد قیمت و لزوم برگزارس کنفرانس اطلاع رسانی متوقف شدند. در این روز «ذوب» متوقف شد تا در خصوص بخشودگی قسمتی از هزینه‎‌های مالی خود به مبلغ 91 میلیارد و 900 میلیون تومان خبر دهد. «خساپا» و «خودرو» نیز اعلام کردند که با توجه به تصمیمات ابلاغی وزارت صنعت و معدن و تجارت کلیه تعهدات این شرکت‌ها تا تاریخ  30 دی ماه سال جاری با قیمتهای قبلی و بدون هیچگونه افزایش قیمت خواهد بود. «دقاضی» نیز اعلام کرد که دفتر اداری خود واقع در تهران را به مبلغ 12 میلیارد تومان فروخته است.

 

«ذوب» متوقف شد: نماد معاملاتی شرکت ذوب آهن اصفهان با توجه به لزوم ارائه اطلاعات در خصوص بخشودگی بخشی از هزینه های مالی (خسارت تاخیر)، متوقف شد. گفته شده که این توقف بابت بخشودگی قسمتی از هزینه های مالی شرکت بابت خسارت تاخیر به مبلغ 91 میلیارد و 700 میلیون تومان بوده است. لازم به  یادآوری است شرکت در حال مذاکره با سایر بانک‌ها جهت دریافت بخشودگی است که پس از قطعی شدن و اعمال در حسابهای شرکت در خصوص ان شفاف سازی خواهد شد.

دو نماد خودرویی بدون تغییر قیمت: نمادهای معاملاتی شرکت‌های ایرانخودرو «خودرو» و گروه خودروسازی سایپا «خساپا» به دلیل لزوم ارائه اطلاعات در خصوص تغییرات قیمت، متوقف شد. بر این اساس  دو شرکت یاد شده اعلام کرده‌اند که با توجه به تصمیمات ابلاغی وزارت صنعت و معدن و تجارت کلیه تعهدات این شرکت‌ها تا تاریخ  30 دی ماه سال جاری با قیمتهای قبلی و بودن هیچگونه افزایش قیمت خواهد بود.

«دقاضی» ملک فروخت: نماد معاملاتی شرکت داروسازی شهید قاضی با توجه به لزوم ارائه اطلاعات در خصوص فروش دفتر اداری واقع در تهران، متوقف شد. دلیل برگزاری مزایده انتقال دفاتر مرکزی به استان ها و محل استقرار کارخانه ها و چالاک سازی شرکت‌های زیر مجموعه سرمایه گذاری داروئی عنوان شده است. بر این اساس شرکت اعلام کرده است که ملک مذبور را به مبلغ 12 میلیارد تومان به به شرکت فرآورده های پویش دارو (سهامی خاص( فروخته است. در خصوص نحوه تسویه ملک یاد شده به صورت 40 درصد همزمان با امضای مبایعه نامه ، 50 درصد همزمان با تحویل ملک مورد مزایده مشروط به رعایت حداکثر دوماه از تاریخ مبایعه نامه و 10 درصد مابقی دو ماه پس از تحویل ملک مورد مزایده همزمان با انتقال رسمی سند مالکیت در دفتر اسناد رسمی باشد. گفتنی است ارزش ملک یاد شده در دفاتر شرکت شش میلیارد و 849 میلیون تومان بوده است.

عرضه سهام مدیریتی غیر کنترلی «حسیر» در فرابورس: دیگر نماد متوقف شده طی روز جاری نماد معاملاتی شرکت ریل سیر کوثر (حسیر) بود که به دلیل عرضه سهام مدیریتی غیر کنترلی این شرکت در بازار دوم فرابورس متوقف شد. بر این اساس اعلام شده است که شرکت هرمز پرواز پارسیان (با مسئولیت محدود) در نظر دارد تعداد 82 میلیون  و681 هزار سهم معادل 17.52 درصد از سهام شرکت ریل سیر کوثر (سهامی عام) را به طورعمده و شرایطی از طریق عرضه در بازار دوم فرابورس ایران به فروش برساند. گفتنی است، تاریخ عرضه سهام یاد شده روز شنبه مورخ 11 اسفند ماه 97 تعیین شده است.

«خراسان» در راه بورس تهران: نماد معاملاتی پتروشیمی خراسان در پایان معاملات فردا متوقف می‌شود. گفتنی است این توقف با توجه به انتقال «خراسان» از بازار دوم فرابورس ایران به بازار معاملاتی شرکت بورس اوراق بهادار تهران، صورت خواهد گرفت.


خلاصه پیام‌های امروز ناظران بورس و فرابورس در جدول زیر آمده است:

13971109