۰ نفر

مروری بر پیام‌های ناظر امروز؛

کاهش در آمد «ثمسکن» به دلیل عدم کامیابی شرکت‌های زیر مجموعه/ «رمپنا» برنده مناقصه نفتی شد

۸ بهمن ۱۳۹۷، ۲۰:۱۹
کد خبر: 332523
کاهش در آمد «ثمسکن» به دلیل عدم کامیابی شرکت‌های زیر مجموعه/ «رمپنا» برنده مناقصه نفتی شد

همزمان با عقبگرد 965 واحدی در شاخص‌ بورس، تعداد هفت سهم متوقف و 9 سهم بازگشایی شدند که از میان این توقف‌ها جهار توقف جهت ارائه شفاف سازی بود.

 اقتصاد آنلاین - محمد امین خدابخش؛ شاخص بورس تهران امروز در حالی به معاملات خود پایان داد که همچون روز گذشته با کاهش مواجه شد. بر این اساس نماگر اصلی بازار امروز با افتی 965 واحدی مواجه شد و به سطح 159 هزار و 832 واحد رسید. همزمان با این عقبگرد در شاخص‌ بازار تعداد هفت سهم متوقف و 9 سهم بازگشایی شدند که از میان این توقف‌ها جهار توقف جهت ارائه شفاف سازی بود. در این روز «رمپنا» اعلام کرد که در مناقصه‌ای هزار و 189 میلیارد تومانی که توسط شرکت نفت مناطق مرکزی ایران، برگزار شده بود، برنده شده است. همچنین «فلوله» از برگزاری مجدد مزایده فروش سهام خبر داد و «ثمسکن» اعلام کرد که به دلیل عدم تحقق سود برنامه ریزی شده توسط تعدادی از شرکت های سرمایه پذیر، قادر به تحقق سود پیش بینی شده برای سال مالی جاری نیست. «غویتا» نیز به دلیل نوسان بیش از 60 درصد قیمت و ضرورت برگزاری کنفرانس اطلاع رسانی در باره نوسان رخ داده متوقف شد.

«رمپنا» برنده در مناقصه نفتی: نماد معاملاتی «رمپنا» متعلق به گروه مپنا با توجه به لزوم شفاف سازی در خصوص مناقصه پروژه ازدیاد برداشت و نگهداشت تولید میدان نفتی دانان، متوقف شد. بر این اساس شرکت اعلام کرده است که شرکت نفت مناطق مرکزی ایران، گروه مپنا را از میان شرکتهای ایرانی E&P، به عنوان برنده مناقصه طرح توسعه میدان دانان معرفی کرده است. شرکت در خصوص تعهدات خود به مناقصه گذار این چنین عنوان کرده است که پروژه به صورت 12 بسته کاری تحت الارضی (حفاری)، سطح الارضی و مطالعات ژئوفیزیک تعریف شده که مدت انجام هر بسته حدود شش الی هفت ماه و کل زمان پروژه 24 ماه خواهد بود. گفتنی است، پروژه یاد شده ارزشی هزار و 189 میلیارد تومانی دارد و «رمپنا» برای شرکت در آن تضمینی 59 میلیارد تومانی را به شرکت نفت مناطق مرکزی ایران سپرده است.

«فلوله» و برگزاری مجدد یک دارایی: نماد معاملاتی شرکت لوله و ماشین سازی ایران به دلیل برگزاری مجدد مزایده عرضه عمومی سهام بابت فروش 25.6 درصد از سهام شرکت آلیاژهای نشکن ساز توسط شرکت لوله و ماشین سازی ایران، متوقف شد.

درآمد «ثمسکن» کاهش یافت: نماد معاملاتی «ثمسکن» متعلق به شرکت گروه سرمایه گذاری مسکن، متوقف شد. طبق آنچه که شرکت در سایت کدال درج کرده است، با توجه به عدم تحقق سود برنامه ریزی شده توسط تعدادی از شرکت های سرمایه پذیر درسال مالی مورد گزارش و با توجه به اینکه عمده درآمد این شرکت از محل تقسیم سود شرکت های سرمایه پذیر است؛ از این رو به واسطه دلایل مشروحه در فوق، سود این شرکت از مبلغ 50 میلیارد تومان به 31 میلیارد و 500 میلیون تومان کاهش یافته است.

تغییر نرخ  دلیل توقف «تاپکیش»: دیگر نماد معاملاتی متوقف شده در روز جاری متعلق به شرکت تجارت الکترونیک پارسیان کیش (تاپکیش) بود. این شرکت اعلام کرد که طبق توافق انجام شده با خریدار، شرکت قیمت رول کاغذ حرارتی را از 690 تومان به هزار و 121 تومان افزایش داده است.

خلاصه پیام‌های امروز ناظران بورس و فرابورس در جدول زیر آمده است:

photo_2019-01-28_20-16-31