۰ نفر

مروری بر پیام‌های ناظر امروز؛

عرضه سهام «بالاس» در اسفند ماه/ «سپرده» راهی بازار دوم فرابورس می‌شود

۶ بهمن ۱۳۹۷، ۱۷:۰۴
کد خبر: 331972
عرضه سهام «بالاس» در اسفند ماه/ «سپرده» راهی بازار دوم فرابورس می‌شود

امروز در بازار سهام کشور، همزمان با کاهش قیمت در بیشتر نمادهای دلاری و خودرویی، 11 نماد و در بورس و فرابورس متوقف و 9 نماد بازگشایی شدند.

 اقتصاد آنلاین - محمد امین خدابخش؛ معاملات امروز بورس تهران در حالی پایان یافت که نماگر اصلی این بازار در روز جاری با افتی 462 واحدی مواجه شد و به سطح 162 هزار و 478 واحد رسید. در این روز و همزمان با کاهش قیمت در بیشتر نمادهای دلاری و خودرویی 11 نماد و در بورس و فرابورس متوقف و 9 نماد بازگشایی شدند. امروز«ثعمرا» و «شاهد» به دلیل فروش زمین در شهرستان فردیس متوقف شدند و «بالاس» از جزئیات عرضه 64 درصد از سهام این شرکت، به قیمت هر سهم 900 تومان توسط گروه مالی مسکن خبر داد. همچنین نماد معاملاتی شرکت سپرده گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه، متوقف شد تا در خصوص انتقال این نماد به بازار دوم فرابورس شفاف سازی شود.

فروش املاک شهرک ناز دلیل توقف «ثعمرا» و «ثشاهد»: نماد معاملاتی شرکت‌های شاهد (ثشاهد) و عمران و توسعه شاهد (ثعمرا) به دلیل ارائه توضیحات در خصوص فروش املاک شهرک ناز، متوقف شدند. بر این اساس  دو شرکت یاد شده شرکت اعلام کرده ‌اند که فروش ششدانگ 150 قطعه زمین به مساحت کل 200 هزار و 281 متر مربع ( 4 دانگ سهم شرکت شاهد و 2 دانگ سهم شرکت عمران و توسعه شاهد است) باکاربری‌های مسکونی، تجاری، آموزشی، خدمات فضای سبز و غیره واقع در استان البرز شهرستان فردیس،شهرک نازجنوبی، با موفقیت انجام شده است. انعقاد تفاهمنامه مربوط به واگذاری و فروش150قطعه زمین به صورت مرحله ای و درمدت 18ماه و طی سالهای مالی 98 و 99 خواهد بود. همچنین لازم به توضیح است که مبایعه نامه فروش پس از دریافت وجوه نقد در هر مرحله تنظیم و مبادله خواهدشد و پس از وصول هربخش، سود مربوطه که جمعا" بصورت ناخالص 189.468 میلیون ریال است ، طبق استانداردهای حسابداری در سالهای مالی مربوطه شناسایی می‌شود. گفتنی است، که مبلغ قرارداد یاد شده 50 میلیارد و 529 میلیون تومان و ارزش دفتری دارایی در دفاتر شرکت شاهد 14 میلیارد و 739 میلیون تومان و در دفاتر «ثعمرا» هفت میلیارد و 551 میلیون تومان بوده است.

«بالاس» فروخته می‌شود: دیگر نماد متوقف شده طی روز جاری (بالاس) متعلق به شرکت مهندسی ساختمان و تأسیسات راه آهن بود. این نماد که به دلیل فروش 64.6 درصد از سهام این شرکت توسط شرکت گروه مالی بانک مسکن، متوقف شده بود، اعلام کرد که شرکت یاد شده در نظر دارد 96 میلیون  و 967 هزار سهم از سهام «بالاس» را به قیمت هر سهم 900 تومان به فروش برساند. شرایط فروش این میزان سهام به صورت نقد و یکجا بوده و مقرر شده تا در تاریخ ششم اسفند ماه سال جاری انجام شود.

«سپرده» در راه بازار دوم فرابورس: شرکت سپرده گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه (سپرده) به دلیل لزوم ارائه توضیحات در خصوص انتقال نماد این شرکت از بازار پایه فرابورس به بازار دوم متوقف شد. بر این اساس شرکت اعلام کرده است که موافقت اولیه با حضور نماد این شرکت در تابلوی بازار دوم فرابورس ایران انجام شده و در صورت تکمیل مراحل مورد نیاز برای پذیرش نماد یاد شده در بازار مذکور، اطلاع رسانی مقتضی انجام خواهد شد.

توقف دو نماد به دلیل شفاف سازی در خصوص صورت‌های مالی: شرکت‌های بیمه کوثر و بیمه پاسارگاد به دلیل ارائه توضیحات در خصوص توضیحات تکمیلی در خصوص عملکرد 9 ماهه شرکت منتهی به 30 آذر ماه، متوقف شدند.

خلاصه پیام‌های امروز ناظران بورس و فرابورس در جدول زیر آمده است:

13971106