۰ نفر

امروز در بورس کالا اتفاق افتاد؛

«دعبید» و خرید یک ملک جدید/ عدم دخالت «فرابورس» در ساز و کار «مدیریت بازار متشکل معاملات ارزی»

۲۹ دی ۱۳۹۷، ۱۷:۱۶
کد خبر: 330335
«دعبید» و خرید یک ملک جدید/ عدم دخالت «فرابورس» در ساز و کار «مدیریت بازار متشکل معاملات ارزی»

در آخرین شنبه دی ماه به موجب پیام‌های ناظران بورس و فرابورس پنج نماد متوقف و 9 نماد بازگشایی شدند که از میان این توقف‌ها فقط دو نماد به دلیل شفاف سازی متوقف شده بودند.

اقتصاد آنلاین - محمد امین خدابخش؛ در نخستین روز هفته شاخص بورس تهران توانست طی رشدی 536 واحدی خود را به سطح 166 هزار و 131 واحد برساند. نمادهای «شبندر»، «شپنا» و «پارس» بیسترین تاثیر مثبت و نماد «فارس» منفی ترین اثر را بر حرکت امروز شاخص گذاشتند. در این روز و به موجب پیام‌های ناظران بورس و فرابورس پنج نماد متوقف و 9 نماد بازگشایی شدند که از میان این توقف‌ها فقط دو نماد به دلیل شفاف سازی متوقف شده بودند. در روز جاری «دعبید» از خرید یک زمین جدید به ارزش 40 میلیارد تومان خبر داد و فرابورس در خصوص سهام تحت تملک خود در شرکت سهامی «مدیریت بازار متشکل معاملات ارزی» به شفاف سازی پرداخت. «دماوند» نیز به دلیل نوسان بیش از 50 درصد قیمت متوقف شد.

«دعبید» و خرید یک زمین 40 میلیارد تومانی: نماد معاملاتی شرکت لابراتوارداروسازی‌ دکترعبیدی‌ «دعبید» با توجه به افشای اطلاعات با اهمیت در خصوص خرید یک قطعه زمین، متوقف شد. براین اساس شرکت اعلام کرده که یک قطعه زمین با متراژ پنج هزار و 61 متر را به مبلغ 40 میلیارد تومان از شرکتی با نام کوبل دارو خریداری کرده است. گفتنی است، این معامله که در تاریخ 26 دی ماه سال جاری رخ داده، بدون حضور عضو ذی نفع هیات مدیره بوده و به منظور دستیابی به اهداف توسعه‌ای شرکت انجام شده است.

«فرابورس» متوقف شد: نماد معاملاتی شرکت فرابورس ایران به دلیل افشای اطلاعات با اهمیت در خصوص سرمایه‌گذاری در یک شرکت در شرف تاسیس، برای شرکت فرابورس ایران متوقف شد. بر این اساس شرکت اعلام کرده که در 20 درصد سهام شرکت سهامی مدیریت بازار متشکل معاملات ارزی که در حال طی مراحل تاسیس است، سرمایه گذاری می‌کند. «فرابورس» اعلام کرده، از آنجا که شرکت یاد شده بنا بر مصوبات بانک مرکزی و بر اساس دستور العمل‌های این نهاد عمل خواهد کرد، از این روز هیچ داد و ستدی در بازار سرمایه روی نخواهد داد و شرکت فرابورس فقط سهامدار و عضو هیات مدیره این بازار خواهد بود. گفتنی است سهام 20 درصدی تحت تملک «فرابورس» ارزشی چهار میلیارد تومانی دارد که از این مبلغ دو میلیارد تومان آن پرداخت شده و بقیه در تعهد شرکت خواهد ماند.

خلاصه پیام‌های امروز ناظران بورس و فرابورس در جدول زیر آمده است:

13971029