۰ نفر

اقتصادآنلاین گزارش می‌دهد؛

یازدهمین عرضه اولیه امسال در راه تابلوی فرابورس/ «زدشت» به عنوان نهمین شرکت رزاعی در بازار سرمایه معارفه شد

۱۸ دی ۱۳۹۷، ۱۷:۱۳
کد خبر: 327720
یازدهمین عرضه اولیه امسال در راه تابلوی فرابورس/ «زدشت» به عنوان نهمین شرکت رزاعی در بازار سرمایه معارفه شد

مدیرعامل شرکت کشت و دام و صنعت خرم‌دره میزان فروش این مجموعه در نه‌ماهه سال 97 را 757 میلیارد و 590 میلیون ‏ریال عنوان کرد و افزود: این در حالی است که میزان فروش این شرکت در دوازده ماه سال 96 حدود 747 میلیارد و 557 میلیون ‏ریال بوده است.‏

به گزارش اقتصاد آنلاین، چهل هفتمین نشست خبری یک دیدار، یک عرضه امروز برگزار شد تا شرکتی دیگر از صنعت زراعت و خدمات وابسته را به بازار سهام کشور معرفی کند. در این نشست «زدشت» به عنوان نهمین شرکت از این صنعت در فرابورس پذیرفته شده است.

در این این دیدار که در آستانه عرضه اولیه شرکت کشت و دام و صنعت خرم‌دره به عنوان چهارمین شرکت فرابورسی صورت می‌گرفت، مدیرعامل این شرکت سودآوری «زدشت» در نه‌ماهه نخست سال 97 را بیش از 137 میلیارد ریال اعلام کرد.

در ابتدای این نشست علی رضایی مدیرعامل و نایب رئیس هیات مدیره شرکت کشت و دام و صنعت خرم‌دره موضوع فعالیت این شرکت را دامپروری، زراعت و باغبانی عنوان کرد و افزود: مجموعه زدشت 3 واحد خرم‌دره، چرگر و طارم دارد که مساحت اراضی این سه واحد در مجموع شامل 293 هکتار اراضی باغی و 378 هکتار زمین قابل کشت است.

رضایی با اشاره به اینکه 90 درصد از فعالیت این شرکت پرورش گاو شیری و دامپروری و محصول اصلی شرکت نیز شیر است، گفت: طبق آماری که مربوط به پایان آذرماه 97 است، شرکت کشت و دام و صنعت خرم‌دره بیش از 7 هزار و 500 رأس گاو شیری دارد و مقدار شیری که روزانه توسط این مجموعه تولید می‌شود 125 هزار و 783 کیلوگرم است.

وی همچنین روند تولید شیر توسط این مجموعه در سال 91 را حدود 31 هزار تن اعلام کرد و افزود: خوشبختانه شرکت در تولید شیر طی هفت سال اخیر رشد قابل توجهی تجربه کرده به گونه‌ای که تولید این محصول در نه‌ماهه نخست سال 97 به بیش از 46 هزار تن رسیده است.

به گفته مدیرعامل و نایب رئیس هیات مدیره شرکت کشت و دام و صنعت خرم‌دره، سودآوری این شرکت در 9 ماه نخست امسال 137 میلیارد و 32 میلیون ریال بوده که 76 درصد از این رقم از بخش دامپروری به دست آمده است.

رضایی با بیان اینکه همچنین سهم زراعت و باغداری از سودآوری نه‌ماه اخیر این شرکت به ترتیب 14 و 10 درصد بوده است، درمورد محصولات کشاورزی زدشت اظهار داشت: محصولات زراعی شرکت زدشت شامل یونجه خشک، ذرت علوفه‌ای، کلزا روغنی، گندم و جو می‌شود و سیب، گردو، گلابی، زیتون، آلو، هلو و شلیل نیز محصولات باغی این شرکت است.

در بخش دیگری از چهل‌وهفتمین نشست خبری یک دیدار، یک عرضه مدیر روابط عمومی فرابورس ایران در مورد وضعیت صنعت زراعت و خدمات وابسته در فرابورس گفت: شرکت کشت و ‌صنعت و دامپروری و مرغداری دشت خرم دره نهمین شرکتی است که در گروه زراعت و ‌خدمات وابسته در فرابورس روی تابلو معاملات می‌رود. قبل از این در گروه زراعت و خدمات وابسته، سهام 6 ‌شرکت در بازار دوم عرضه شد و 2 شرکت در بازار پایه گشایش نماد شدند.‌ ‌

مبینا بنی‌اسدی با اشاره به اینکه طی هفته آینده بخشی از سهام «زدشت» به عنوان یازدهمین ‌عرضه اولیه سال 97 در بازار دوم فرابورس عرضه می‌شود، افزود: دهمین عرضه ‌اولیه فرابورس هم مربوط به شرکت کشاورزی مکانیزه اصفهان کشت از گروه زراعت و خدمات وابسته بود و با عرضه اولیه بخشی از سهام زدشت، تعداد شرکت‌های زراعی که در سال 97 روی تابلو ‌معاملات فرابورس رفته‌اند، به چهار عدد می‌رسد.