۰ نفر

مروری بر پیام‌های ناظر امروز؛

«حفاری» و ملکی که فروخته نشد/ «شکلر» یک واحد جدید راه اندازی کرد

۸ دی ۱۳۹۷، ۱۶:۳۴
کد خبر: 325373
«حفاری» و ملکی که فروخته نشد/ «شکلر» یک واحد جدید راه اندازی کرد

در آغازین روز هفته و در خلال رشد دو هزار و 330 واحدی نماگر اصلی بازار سهام، تعداد نمادهای متوقف شده و در بورس و فرابورس به هشت عدد رسید؛ در این روز 12 نماد بازگشایی شدند و دو نماد نیز تعلیق شد.

اقتصاد آنلاین - محمد امین خدابخش؛ شاخص بورس تهران امروز دو هزار و 330 واحد رشد کرد و به سطح 160 هزار و 774 واحد رسید؛ نمادهای «پارس»، «شپنا» و «فولاد» بیشترین تاثیر را بر رشد امروز شاخص داشتند. نماد معاملاتی شرکت «کی بی سی» جهت برگزاری مجمع عمومی فوق‌العاده صاحبان سهام در روز دوشنبه هفته جاری، در پایان معاملات امروز متوقف شد. دیگر نمادی که در این روز متوقف شد و دلیلی غیر از شفاف سازی داشت «ونیروح» بود. دلیل توقف این نماد پایان مهلت پذیره نویسی عنوان شده است. در این روز «زکشت» فرابورسی به ارائه توضیحاتی در خصوص عملکرد شش ماهه پرداخت، «سفارس» خبر از ناکامی خود در فروش سهام یک شرکت زیر مجموعه داد. «شکلر» نیز از راه اندازی یک واحد جدید تولید سود پرک به ظرفیت 40 تن خبر داد که تکمیل آن دو سال طول کشیده است.

«سفارس» و فروشی که محقق نشد: نماد معاملاتی شرکت سیمان فارس و خوزستان (سفارس) به دلیل اطلاع رسانی در خصوص عدم فروش سهام سیمان نی ریز متوقف شد. این شرکت اعلام کرده است که نتوانسته تعداد دو میلیون 500 هزار و یک برگ از سهام متعلق به خود در شرکت سیمان‌سفید نی‌ریز (معادل 50% بعلاوه 1 سهم) را از طریق شرکت بورس اوراق بهادار تهران به‌صورت یکجا و نقد و یا نقد و اقساط طبق شرایط اعلامی در اطلاعیه عرضه سهام به‌صورت عمده (کنترلی) به فروش برساند. بنا بر انچه که شرکت اعلام کرده دلیل این رویداد نبود متقاضی برای خرید این مقدار سهام عنوان شده است.

«شکلر» و راه اندزی یک واحد جدید: نماد معاملاتی (شکلر) شرکت نیروکلر به دلیل راه اندازی واحد جدید سود پرک با ظرفیت روزانه 40 تن، متوقف شد. شرکت بهای تمام شده این پروژه را چهار میلیارد و 500 میلیون اعلام شده است.

«حفاری» ناموفق در فروش ملک: دیگر نماد متوقف شده طی روز جاری (حفاری) متعلق به شرکت حفاری شمال بود. دلیل توقف این نماد ابطال نتایج مزایده برگزار شده عنوان شده است. شرکت حفاری شمال در نظر داشت یک باب ساختمان مسکونی مشتمل بر 29 واحد واقع در شیراز میدان دانشجو کوچه سوم ساختمان 12 طبقه آلومینیومی خود را از طریق مزایده عمومی به صورت یکجا به فروش برساند. اما پس از انکه مزایده نامبرده برگزار شد از آنجا که پیشنهادهای ارائه شده از قیمت پایه اعلام شده توسط شرکت کمتر بوده است؛ مزایده مذکور مثمر ثمر واقع نشده از این رو مسئولین شرکت رای به ابطال مزایده داده‌اند.

خلاصه پیام‌های امروز ناظران بورس و فرابورس در جدول زیر آمده است:

1397008