۰ نفر

مروری بر پیام‌های ناظر امروز؛

«ونفت» به دنبال فروش ملک/ نرخ دو محصول «دفارا» افزایش یافت

۵ دی ۱۳۹۷، ۱۵:۵۴
کد خبر: 324734
«ونفت» به دنبال فروش ملک/ نرخ دو محصول «دفارا» افزایش یافت

در آخرین روز معاملاتی هفته و همزمان با رشد نسبتاً خوب شاخص 9 نماد متوقف، یک نماد تعلیق و چهار نماد بازگشایی شدند.

اقتصاد آنلاین - محمد امین خدابخش؛ شاخص بورس تهران در آخرین روز هفته هزار و 493 واحد افزایش یافت و به سطح 158 هزار و 443 واحد رسید.«پارس»، «وبملت» و «جم» بیشترین تاثیر را بر رشد امروز شاخص داشتند. همزمان با این رشد، پبام‌های ناظران بورس و فرابورس منتج به چند شفاف سازی شدند که یکی از آنها شفاف سازی «.نفت» بود. «ونفت» در خصوص مزایده فروش شش دانگ یک ملک متعلق به این شرکت متوقف شد. «دفارا» خبر از افزایش قیمت سرم‌های تولیدی این شرکت داد و «غشوکو» اعلام کرد که نرخ میانگین محصولات خود را به موجب اخذ مجوز انجمن صنفی صنایع بیسکویت، شیرینی و شکلات ایران افزایش داده است.

در پایان معاملات امروز نماد معاملاتی شرکت‌های سیمان ایلام (سیلام) جهت برگزاری مجمع عمومی فوق العاده به منظور تصمیم گیری در خصوص افزایش سرمایه، دارویی و بهداشتی لقمان (دلقما) جهت برگزاری جلسه هیئت مدیره به منظور تصمیم گیری در خصوص افزایش سرمایه متوقف شدند. البته این دو تنها نمادهایی بودند که از بورس تهران رهسپار مجمع شدند. در فرابورس نیز نماد معاملاتی شرکت صنایع و معادن احیا سپاهان (واحیا) و نماد معاملاتی شرکت لوله و تجهیزات سدید (فسدید) متوقف شدند که از میان این دو «واحیا» جهت برگزاری مجمع عمومی فوق العاده و «فسدید» با توجه به عدم اظهار نظر حسابرس نسبت به صورت‌های مالی شش ماهه حسابرسی شده منتهی به 31 شهریور متوقف شد.

«دفرا» متوقف شد: نماد معاملاتی (دفرا) متعلق به شرکت فرآورده های تزریقی و دارویی ایران متوقف شد. دلیل توقف این نماد تغییر قیمت انواع سرم‌های تزریقی 500 و هزار میلی لیتری از سه هزار و 112 تومان به سه هزار و 715 تومان عنوان شده است. شرکت اعلام کرده است که با توجه به اعلام نرخهای جدید فروش انواع سرم توسط سازمان غذا و دارو وزارت بهداشت و درمان و آموزش پزشکی پیش‌بینی می‌شود که اعمال نرخهای مذکور با عنایت به برنامه فروش در سه ماهه پایانی سال 1397موجب افزایش 19درصد در نرخ فروش محصولات شود. همچنین انتظار می‌رود فروش شرکت تا پایان سال در مقایسه با پیش بینی قبلی معادل هفت درصد افزایش یابد. ضمن آنکه 82 درصد از حجم ریالی محصولات فروش رفته سال مالی قبل (1396) مشمول افزایش قیمت در سال مالی جاری (1397) شده‌اند.

«غشوکو» افزایش نرخ داد: نماد معاملاتی شرکت شوکوپارس (غشوکو) با توجه به افشای اطلاعات با اهمیت در خصوص افزایش نرخ محصولات، متوقف شد. بر این اساس شرکت اعلام کرده است که  نرخ میانگین انواع شکلات صبحانه، پودر ژله، پودر کیک و پاستیل را از شش هزار و 255 تومان به هفت هزار و 611 تومان افزایش داده است. گفتنی است افزایش نرخ یاد شده به موجب مجوز انجمن صنفی صنایع بیسکویت، شیرینی و شکلات ایران و مصوبات داخلی شرکت اعمال شده است.

«ونفت» و فروش یک ساختمان: نماد معاملاتی (ونفت) متعلق به شرکت سرمایه گذاری صنعت نفت با توجه به افشای اطلاعات با اهمیت در خصوص اعلام قصد شرکت برای فروش شش دانگ عرصه و اعیان ملک متعلق به این شرکت واقع در بلوار کشاورز، متوقف شد.

خلاصه پیام‌های امروز ناظران بورس و فرابورس در جدول زیر آمده است:

13971005