۰ نفر

روز گذشته در بورس‌کالا رقم خورد؛

افت 12 درصدی قیمت وکیوم باتوم (شراز)/ شمش آلومینیوم (فایرا) 19 درصد رقابت داشت

۱۲ آذر ۱۳۹۷، ۱۲:۳۱
کد خبر: 319193
افت 12 درصدی قیمت وکیوم باتوم (شراز)/  شمش آلومینیوم (فایرا) 19 درصد رقابت داشت

طی روز گذشته، اغلب محصولات پتروشیمی به طور مچینگ و معاملات تالار صنعتی با قیمت پایه و بدون رقابت انجام شد. در این میان، پر‌ارزشترین معامله نیز به «وکیوم باتوم» پالایش نفت شیراز (شراز) در حدود 13 میلیارد تومان تعلق داشت.

اقتصاد آنلاین - لیلی شهیر؛ روز گذشته یکشنبه (11آذر)، تالارهای مختلف بورس‌‌کالا در مجموع ارزشی حدود 155.6 میلیارد تومان داشتند که در 73 قرارداد منعقد شدند. از این حجم، حدود 111 میلیارد تومان آن به رینگ داخلی تعلق داشت. همچنین، تالار محصولات صنعتی نیز بیشترین ارزش معاملات را در حدود 78 میلیارد تومان به خود اختصاص داد. 

در این میان، پر‌ارزشترین معامله این تالار هم به «وکیوم باتوم» پالایش نفت شیراز (شراز) در حدود 13 میلیارد تومان تعلق داشت. این محصول با قیمت پایه کیلویی2570 تومان بدون رقابت نقدی معامله شد و نسبت به معامله قبلی حدود 12 درصد افت قیمت داشت. 

 

تالار پتروشیمی و فرآورده‌های نفتی 

طی این روز و در تالار فرآورده‌های نفتی و پتروشیمی نیز 674 تن مواد پلیمری، 399 تن مواد شیمیایی و پنج هزار تن وکیوم باتوم معامله شد.

روز گذشته، اغلب محصولات پتروشیمی به طور مچینگ معامله شدند. بیشترین ارزش معاملات این تالار به «وکیوم باتوم» پالایش نفت شیراز (شراز) در حدود 13 میلیارد تومان تعلق داشت. این محصول با قیمت پایه کیلویی 2570 تومان بدون رقابت نقدی معامله شد و نسبت به معامله قبلی حدود 12 درصد افت قیمت داشت. در این میان اما وکیوم باتوم پالایش نفت آبادان به دلیل نبود تقاضا معامله نشد.

تالار صادراتی بورس کالای ایران نیز در این روز میزبان دادوستد 15 هزار و 540 تن قیر و 350 تن عایق رطوبتی بود.

 

تالار صنعتی

شایان ذکر است دو هزار تن سیمان تیپ یک، یک هزار و 500 تن شمش هزار پوندی آلومینیوم، هفت هزار تن شمش بلوم، 360 تن مس کاتد و یک هزار تن مس کم عیار نیز در تالار محصولات صنعتی و معدنی بورس کالای ایران به فروش رسید.

روز گذشته، اغلب معالات تالار صنعتی با قیمت پایه و بدون رقابت انجام شد. در این میان، پر‌ارزشترین معامله به محصول «شمش آلومینیوم 99.8» شرکت آلومینیوم ایران (فایرا) به میزان حدودی 34.6 میلیارد تومان اختصاص داشت. این محصول با قیمت کیلویی 23077 تومان و 19 درصد افزایش نسبت به قیمت پایه در حجم 0015 تن به طور خصوصی معامله شد. این محصول نسبت به معامله قبلی خود در (7 آذر) 4.22 درصد کاهش قیمت داشت. 

گفتنی است، مس کاتد (فملی) هم امروز با قیمت پایه کیلویی 56913 تومان، بدون رقابت معامله شد. این محصول در حجم حدود 360 تن فروخته شد در حالیکه 3000 تن عرضه داشت. 

شایان ذکر است، در روز گذشته آهن اسفنجی شرکت‌های «پارس فولاد سبزوار» و «توسعه آهن و فولاد گل گهر» به قیمت کیلویی 1619 تومان عرضه شد اما به دلیل نبود تقاضا مورد معامله قرار نگرفت.      

کمترین ارزش معاملات این تالار نیز به «مس کم عیار» فملی، به ارزش حدود 99.6 میلیون تومان تعلق گرفت. این محصول در این روز با قیمت پایه کیلویی 996 تومان در حجم1000 تن فروخته شد. 

 

تالار کشاورزی

این گزارش حاکی است، 12 هزار تن گندم دوروم هم در تالار محصولات کشاورزی بورس کالای ایران دادوستد شد. 

با ارزشترین محصول این تالار روز گذشته به «گندم دورم» ایلام به میزان حدودی 8 میلیارد تومان اختصاص داشت. این محصول به قیمت کیلویی 938 تومان و 10 درصد بیشتر از قیمت پایه در حجم 8000 تن معامله شد. 

کم ارزشترین محصول این تالار هم به گندم دورم خوزستان به میزان حدودی چهار میلیارد تومان تعلق داشت. این محصول هم امروز به قیمت پایه کیلویی 938 تومان در حجم چهار هزار تن معامله شد.