۰ نفر

مروری بر پیام‌های ناظر امروز؛

افزایش زیان در نماد «ثتران»/ «شسپا» یک درصد از سهام پالایش نفت اصفهان را خرید

۱۵ آبان ۱۳۹۷، ۱۶:۴۶
کد خبر: 313120
افزایش زیان در نماد «ثتران»/ «شسپا» یک درصد از سهام پالایش نفت اصفهان را خرید

در روز معاملاتی جاری 15 نماد متوقف و 11 نماد بازگشایی شدند.

اقتصاد آنلاین - محمدامین خدابخش؛ شاخص بورس تهران امروز نیز حرکتی رو به جلو را تجربه کرد و توانست با افزایشی 940 واحدی، سطح 185 هزار و 100 واحد را به عنوان رکورد هفتگی خود به ثبت برساند. طی این رشد که در ادامه رشد روزهای قبل به وقوع پیوست نمادهای بیشتری نسبت به روزهای قبل متوقف شدند که از این میان شش توقف به دلیل شفاف سازی صورت گرفت. اما نکته امروز پیام‌های ناظران بورس و فرابورس را شاید بتوان عرضه اولیه نماد معاملاتی شرکت تولیدات پتروشیمی قائد بصیر (شبصیر) دانست که در روز جاری انجام شد در آن 262 هزار کد معاملاتیس شرکت کردندکه به هر کد معاملاتی 126 سهم رسید. 

«شسپا» سهام خرید: شرکت نفت سپاهان (شسپا) اعلام کرده است که میزان یک درصد از سهام پالایش نفت اصفهان را به مبلغ هرسهم 898 تومان خریداری کرده است. مبلغ کل این خرید 178 میلیارد و 955 میلیون تومان بوده و شرکت نامبرده با نماد «شپنا» در تابلوی اصلی بازار اول بورس معامله می شود.

«ونفت» مجوز واحد قیرسازی را گرفت: نماد معاملاتی شرکت سرمایه‌گذاری صنعت‌نفت‌‌ (ونفت) با توجه به افشای اطلاعات در خصوص اخذ موافقت اصولی اولیه از وزارت نفت با تخصیص دو میلیون تن وکیوم باتوم جهت احداث یک واحد قیرسازی، متوقف شد.

«قصفها» و مزایده: دیگر توقف بورسی در روز جاری از آن نماد (قصفها) متعلق به شرکت قند اصفهان بود که به دلیل برگزاری مزایده فروش ضایعات فلزی، لوله‌های مانسمان، قالبهای قند نو و کارکرده و گیربکس‌های پرس تفاله عمودی مازاد بر نیاز متوقف شده بود. شرکت اعلام کرده است که مزایده یاد شده در موقع مقرر برگزار شده و برنگان آن مشخص شده‌اند. در اطلاعیه منتشر شه از شرکت مبلغ قرار داد پنج میلیارد و 113 میلیون تومان و نحوه تصفیه قرار داد نقدی عنوان شده است.

«ثتران» نعدیل منفی داد: نماد معاملاتی (ثتران) به دلیل افشای اطلاعات با اهمیت در خصوص افزایش زیان پیش بینی شده از هفت میلیاردو 421 میلیون تومان به 12 میلیارد و 439 میلیون تومان برای شرکت سرمایه گذاری مسکن تهران متوقف شد. بر این اساس شرکت اعلام کرده است که به دلیل افزایش بهاء تمام شده پروژه مشارکت جمشیدیه به دلیل تورم با توجه به اقلام مورد نیاز در مراحل تکمیل پروژه و همچنین خروج از پروژه اغوان اریکه جهت تامین نقدینگی و پیشبرد پروژه های درجریان، قادر به حفظ زیان شرکت در سطح پیش بینی شده اولیه نبوده و به همین دلیل ناچار به افزایش زیان احتمالی تا پایان سال مالی پیش رو خواهد بود.

«غصینو» و افزایش قیمت محصولات: نماد معاملاتی شرکت صنعتی مینو (غصینو) دیگر نمادی بود که در روز جاری متوقف شد. این شرکت اعلام کرده است که طبق مجوز انجمن صنفی صنایع بیسکویت، شیرینی و شکلات ایران و مصوبات داخلی شرکت اقدام افزایش قیمت برخی از محصولات گروه بیسکویت، ویفر، کیک، آبنبات و بستنی زمستانی کرده است. بر این اساس، میانگین قیمت محصولات یاد شده از 850 تومان به 1240 تومان تغییر کرده است. تغییر نرخ یاد شده با توجه به افزایش نرخ مواد اولیه و اثر آن بر بهای تمام شده محصولات و  پس از اخذ مجوز از انجمن شیرینی و شکلات و رایزنی با اداره کل صنایع استان زنجان، انجام شده است.

«وهور» خبر از مزایده فروش ساختمان داد: شرکت مدیریت انرژی امید تابان هور با نماد (وهور) به دلیل اعلام خبر برگزاری فروش یک دستگاه ساختمان با کاربری اداری در سوم آذر ماه سال جاری، متوقف شد.

خلاصه پیام‌های امروز ناظران بورس و فرابورس در جدول زیر آمده است:

13970815