۰ نفر

امروز اتفاق افتاد؛

برای نخستین بار؛ سود سهام شرکت بورس تهران از طریق سامانه سجام توزیع شد

۱۲ آبان ۱۳۹۷، ۱۴:۰۲
کد خبر: 312309
برای نخستین بار؛ سود سهام شرکت بورس تهران از طریق سامانه سجام توزیع شد

برای نخستین بار سود سهام بورس اوراق بهادار تهران از طریق اطلاعات سامانه جامع اطلاعات مشتریان (سجام) میان سهامداران این بورس توزیع شد.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از سمات، اطلاعات سهامداران حقیقی و حقوقی بورس تهران از سامانه سجام استخراج و سود سهام این بورس به حساب آنها واریز شد.

این در حالی است که قبل از این مشکلاتی برای دریافت اطلاعات هویتی، ارتباطی و بانکی سهامداران بورس انرژی وجود داشت که این امر باعث شده بود تا سود سهام این شرکت در زمان مقرر به حساب سهامداران پرداخت نشود.

پیش از این سود سهام شرکت فرابورس و بورس انرژی ایران نیز از طریق سامانه سجام میان سهامداران این شرکت توزیع شده بود.

گفتنی است، کلیه فعالان بازار سرمایه کشور (بازار اوراق بهادارو بورس‌های کالا) اعم از اشخاص حقیقی و حقوقی، ایرانی و خارجی مکلف هستند ظرف شش ماه از مردادماه امسال با مراجعه به نشانی https://dara.csdiran.com/Sejam و با ورود اطلاعات خواسته شده نسبت به ثبت نام در این سامانه اقدام کنند.

ثبت نام در این سامانه جایگزین ارائه تمامی مدارک و اطلاعات ضروری خواهد بود که اشخاص موظفند هنگام دریافت خدمات نسبت به ارائه آنها اقدام کنند.

ثبت نام در «سـجـام» یکبار برای همیشه و یکبار برای کلیه ارکان بازار از جمله تشکل های خود انتظام ، نهادهای مالی، خریداران واحدهای صندوق های سرمایه گذاری و ناشرانی خواهد بود که در بازار سرمایه اقدام به ارائه خدمات می کنند.

ثبت نام کنندگان پس از احراز هویّت، از ارائــه اطلاعات مجدد و مکرر در بازار سرمایه بی نیاز بوده و با یکبار ثبت نام به کلیه خدمات بازار سرمایه ایران دسترسی خواهند داشت. نظر به اهمیّت و ضرورت ثبت نام در این سامانه موارد زیر به استحضار کلیه سرمایه گذاران و فعالان می رسد ؛

1 - پس از گذشت 6 ماه تقویمی از تاریخ صدور این اطلاعیّه هیچ شخص حقیقـی و حقـوقـی نمی تواند بدون ثبت نام در این سامانه، در بازار سرمایه خدماتی از قبیل خرید و فروش اوراق بهادار و صدور و ابطال واحدهای صندوقهای سرمایه گذاری و ... را دریافت کنند.

2 - از تاریخ صدور این اطلاعیّه ارائه کلیه خدمات به اشخاص حقیقی و حقوقی جدید در بازار سرمایه از جمله  صدور کد معاملاتی در کلیه بورس ها، صدور واحدهای صندوق های سرمایه گذاری، صدور کد سبدگردانی و ... صرفاً پس از ثبت نام در این سامانه امکان پذیر خواهد بود.

3 - نحوۀ مراجعه به دفاتر پیشخوان منتخب جهت احراز هویت ظرف یکماه آینده از طریق صدور اطلاعیّه و ارسال پیامک به استحضار ثبت نام کنندگان خواهد رسید.

در صورت نیاز به هرگونه اطلاعات تکمیلی و راهنمایی جهت ثبت نام در این سامانه با تلفن 6461-021 تماس حاصل کنند.