۰ نفر

تغییر مدیریت بورس تهران پس از ۱۰ سال؛

قالیباف اصل جای خود را به معاون بورس تهران داد

۲۶ شهریور ۱۳۹۷، ۱۱:۲۶
کد خبر: 301113
قالیباف اصل جای خود را به معاون بورس تهران داد

علی صحرایی پس از ۱۰ سال سکانداری حسن قالیباف اصل٬ بر مسند بورس تهران نشست.

به گزارش اقتصادآنلاین، با برگزاری دومین جلسه هیات مدیره بورس تهران در عصر روز گذشته٬ درخصوص انتخاب مدیرعامل بورس تهران تصمیم‌گیری شد. سه شاخصه اصلی سوابق اجرایی و علمی٬ داشتن برنامه برای اداره نهاد اجرایی بازار سهام و ویژگی‌های اخلاقی و حرفه‌ای و سایر توانمندی‌های مدیریتی٬ ملاک انتخاب مدیرعامل بورس تهران بود.

بر این اساس از میان هفت کاندیدا٬ علی صحرایی که تا پیش از این مسئولیت معاونت بازار بورس تهران را به عهده داشت٬ به‌عنوان سومین مدیرعامل بورس اوراق بهادار تهران پس از علی رحمانی و حسن قالیباف اصل انتخاب شد. اکنون این انتخاب باید به تایید سازمان بورس و اوراق بهادار برسد.

به این ترتیب حسن قالیباف اصل پس از 10 سال مدیریت بورس تهران٬ عهده‌دار مسئولیت ریاست دانشکده علوم اجتماعی و اقتصادی دانشگاه الزهرا شد و با ساختمان حافظ خداحافظی کرد.

از سوابق اجرایی صحرایی می‌توان به دو دهه حضور در بازار سرمایه و عهده‌دار بودن مسئولیت‌هایی در حوزه‌های پذیرش و ارزیابی شرکت‌ها٬ بازرسی و هیات نظارت اشاره کرد. همچنین از سال ۸۴ با شکل‌گیری بورس تهران٬ او به‌عنوان مدیر عملیات و سپس معاون بازار شرکت بورس تهران فعالیت کرده است.