۰ نفر

وزیر صنعت، معدن و تجارت در نامه‌ای رسمی اعلام کرد؛

سقف رقابت محصولات پتروشیمی در بورس کالا آزاد شد / ملاک قیمت: چهار عرضه آخر

۲۵ شهریور ۱۳۹۷، ۱۴:۱۰
کد خبر: 300907
سقف رقابت محصولات پتروشیمی در بورس کالا آزاد شد / ملاک قیمت: چهار عرضه آخر

طبق نامه رسمی وزیر صمت به ریس سازمان بورس، سقف رقابتی محصولات پتروشیمی در بورس کالا آزاد شد. در این نامه قیمت پایه اولیه کماکان بر مبنای نرخ دلار 4200 تومانی بوده و ملاک تعیین آن طبق چهار عرضه اخیر است.

اقتصاد آنلاین - لیلی شهیر؛ بعد از برداشته شدن سقف رقابت آلومینیوم، مس و اخیرا فولاد، به مرور دست دلالانی که این محصولات را پیشتر از بورس کالا خریده و در بازار آزاد با نرخ بالاتر می فروختند در حال کوتاه شدن است. در این شرایط و با بررسی قیمت ها در بورس کالا و مقایسه آن در بازار آزاد به خوبی مشخص شده است، به دنبال حذف واسطه‌ها قیمت این محصولات به سوی واقعی شدن پیش می‌روند. به طوریکه روز گذشته و بعد از برداشته شدن سقف رقابت قیمتی محصولات فولادی، قیمت این کالاها با افزایش قابل توجهی مواجه بود که به اعتقاد اغلب کارشناسان این روند نشان از به تعادل رسیدن قیمت‌ها دارد. 

در ادامه این روند و در حالیکه نتایج مثبت آزادسازی رقابت در این محصولات دیده شد، دقایقی پیش خبر آزادسازی محصولات پتروشیمی نیز که مدتیست در خصوص آن گمانه زنی می‌شود با نامه رسمی وزیر صمت به ریس سازمان بورس ابلاغ شد. 

در این نامه قیمت پایه اولیه کماکان بر مبنای نرخ دلار 4200 تومانی بوده و ملاک تعیین آن طبق چهار عرضه اخیر است. همچنین شرکت های پتروشیمی مکلف به رعایت کف عرضه اعلام شده حداقل به میزان عرضه کالا در بورس مطابق با سال گذشته هستند. 

متعاقب این خبر، بورس کالا نیز طی اطلاعیه‌ای این موضوع را تایید و به اطلاع فعالان این بازار رساند. 

ازاد سازی

photo_2018-09-16_14-30-11