۰ نفر

امروز یکشنبه در بورس‌کالا رقم خورد؛

«وکیوم باتوم» پالایشگاه نفت تهران با رقابت معامله شد

۲۱ مرداد ۱۳۹۷، ۱۶:۱۸
کد خبر: 292354
«وکیوم باتوم» پالایشگاه نفت تهران با رقابت معامله شد

بیشترین ارزش معاملات بورس کالا طی روز جاری به « وکیوم باتوم» پالایش نفت تهران (تندگویان) تعلق گرفت. این محصول با رقابت 10رصدی نسبت به قیمت پایه فروخته شد و در مقایسه با معامله قبلی خود تغییری نداشت.

اقتصاد آنلاین - لیلی شهیر؛ امروز 21 مرداد، تالارهای مختلف بورس ‌کالا در مجموع ارزشی حدود 97 میلیارد تومان داشتند که 64.5 میلیارد تومان آن به رینگ داخلی اختصاص داشت. این معاملات در 155 قرارداد منعقد شدند. در این میان، تالار محصولات کشاورزی بیشترین ارزش معاملات را در حدود 37 میلیارد تومان به خود اختصاص داد.

گفتنی است، بیشترین ارزش معاملات امروز بورس کالا به «وکیوم باتوم» پالایش نفت تهران (تندگویان) به میزان حدودی 15 میلیارد تومان تعلق گرفت. این محصول به قیمت یک هزار و498 تومان به ازای هر کیلو با 10 درصد رقابت نسبت به قیمت پایه، فروخته شد. این محصول نسبت به معامله قبلی خود شاهد تغییری در قیمت خود نبود.

 گفتنی است، تالار محصولات صنعتی نیز امروز شاهد معامله‌ای نبود. به طوریکه تمام عرضه‌های فولادی بورس کالا امروز به طور کامل کنسل شد. کارشناسان دلیل این موضوع را تعلل بازار برای نتیجه رسیدن دستورالعمل جدید تنظیم بازار فلزات مطرح کردند.  

تالار پتروشیمی

تالار فرآورده‌های نفتی و پتروشیمی نیز در این روز معامله چهار هزار و ۴۰۰ تن قیر، ۴۹۹ تن مواد پلیمری، ۲۲۰ تن گوگرد و ۱۰ هزار تن وکیوم باتوم را تجربه کرد. تالار صادراتی بورس کالای ایران هم در این  روز شاهد معامله ۱۶ هزار و ۵۲۰ تن قیر و ۵۵۴ تن عایق رطوبتی بود.

بیشترین ارزش معاملات تالار پتروشیمی و فرآورده‌های نفتی طی امروز به «وکیوم باتوم» پالایش نفت تهران (تندگویان) به میزان حدودی 15 میلیارد تومان تعلق گرفت. این محصول به قیمت یک هزار و498 تومان به ازای هر کیلو با 10 درصد رقابت نسبت به قیمت پایه، توسط کارگزاری «بورس بهگزین» در حجم 10 هزار تن نقدی فروخته شد. این محصول نسبت به معامله قبلی خود (17 مرداد) شاهد تغییری در قیمت خود نبود.

کم ارزشترین محصول این تالار هم به «گوگرد گرانوله» همان شرکت به میزان حدود 129 میلیون تومان اختصاص یافت. این محصول هم به قیمت پایه کیلویی 586 تومان و حجم 220 تن به طور نقدی توسط کارگزاری «سینا» فروخته شد. نکته قابل توجه آنکه، این محصول نسبت به معامله قبلی خود (17 مرداد)، تغییر قیمتی داشت.  

تالار کشاورزی

تالار محصولات کشاورزی بورس کالای ایران، امروز میزبان دادوستد دو تن و ۳۱۵ کیلوگرم زعفران رشته‌ای بود؛ همچنین در بازار مشتقه بورس کالا نیز با ثبت بیش از ۱۷۰ هزار قرارداد آتی زعفران رکورد حجم معاملات روزانه شکسته شد. طی این روز و در تالار مذکور ۱۳هزار تن گندم و چهار هزار و ۴۰۰ تن شکر معامله شد.

بیشترین ارزش معاملات تالار کشاورزی هم به «سبد گندم دوروم» ایلام-البرز حدود 5.6 میلیارد تومان اختصاص داشت. این محصول با قیمت پایه 938 تومان بدون رقابت در حجم شش هزار تن توسط کارگزاری «پیشگامان بهپرور» نقدی فروخته شد.    

کمترین ارزش معاملات این تالار نیز به همان کالا اما به عرضه کنندگی کرمان در حدود 187 میلیون تومان تعلق داشت. این محصول در حجم 200 تن توسط کارگزاری «پیشگامان بهپرور» فروخته شد و قیمت آن به ازای هر کیلو 938 تومان بود.

شایان ذکر است، بازار فرعی بورس کالای ایران نیز در این روز معامله ۲۶ عدد تراورس بتنی فرسوده و ۸۶ تن فروسیلیس را تجربه کرد.