۰ نفر

امروز شنبه در بورس‌کالا انجام شد؛

رشد 18 درصدی «قیر» پالایش نفت جیران اردکان / قیمت «لوب کات» پالایشگاه نفت تهران تغییر نکرد

۲۰ مرداد ۱۳۹۷، ۱۵:۵۶
کد خبر: 292067
رشد 18 درصدی «قیر» پالایش نفت جیران اردکان  / قیمت «لوب کات» پالایشگاه نفت تهران تغییر نکرد

بیشترین ارزش معاملات بورس کالا طی روز جاری به «لوب‌کات سنگین» پالایش نفت تهران (تندگویان) تعلق گرفت. این محصول بدون رقابت نسبت به قیمت پایه فروخته شد و در مقایسه با معامله قبلی خود تغییری نداشت.

اقتصاد آنلاین - لیلی شهیر؛ امروز بیستم مرداد، تالارهای مختلف بورس ‌کالا در مجموع ارزشی حدود 115.7 میلیارد تومان داشتند که همگی در رینگ داخلی در 182 قرارداد منعقد شدند. تالار فرآورده‌های نفتی نیز بیشترین ارزش معاملات را در حدود 60 میلیارد تومان به خود اختصاص داد.

گفتنی است، بیشترین ارزش معاملات امروز بورس کالا به «لوب کات سنگین» پالایش نفت تهران (تندگویان) به میزان حدودی 27.7 میلیارد تومان تعلق گرفت. این محصول به قیمت پایه کیلویی دو هزار و 316 تومان معامله شد که نسبت به معامله قبلی خود شاهد تغییری نبود. شایان ذکر است، تالار صنعتی بورس کالا در این روز شاهد عرضه و معامله‌ای نبود.

تالار پتروشیمی

تالار فرآورده های نفتی و پتروشیمی در این روز، معامله 11 هزار و 834 تن قیر، دو هزار و 385 تن مواد پلیمری، 16 هزار تن لوب کات و سه هزار و 161 تن مواد شیمیایی را تجربه کرد. تالار صادراتی بورس کالای ایران هم در این روز شاهد معامله 24 هزار و 360 تن قیر و 200 تن عایق رطوبتی بود.

بیشترین ارزش معاملات تالار پتروشیمی و فرآورده‌های نفتی طی امروز به «لوب کات سنگین» پالایش نفت تهران (تندگویان) به میزان حدودی 27.7 میلیارد تومان تعلق گرفت. این محصول به قیمت پایه دو هزار و316 تومان به ازای هر کیلو، توسط کارگزاری «بورس بهگزین» در حجم 12 هزار تن نقدی فروخته شد. این محصول نسبت به معامله قبلی خود (15 مرداد) شاهد تغییری در قیمت خود نبود.

دیگر محصول پر‌معامله این تالار به «لوب کات سبک» همین شرکت اختصاص داشت. این محصول نیز با قیمت پایه دو هزار و 376 تومان به ازای هر کیلو در حجم چهار هزار تن فروخته شد. ارزش این معامله حدود 9.5 میلیارد تومان بود که به طور نقدی توسط کارگزاری «بورس بهگزین» داد و ستد شد. قیمت این محصول نیز نسبت به معامله قبلی خود در پانزدهم مرداد، ثابت بود.

کم ارزشترین محصول این تالار هم به «قیر 250» پالایش نفت «جیران اردکان» به میزان حدود 141 میلیون تومان اختصاص یافت. این محصول هم به قیمت پایه کیلویی دو هزار و350 تومان و حجم 60 تن به طور نقدی توسط کارگزاری «اقتصاد بیدار» فروخته شد. نکته قابل توجه آنکه، این محصول نسبت به معامله قبلی خود (16 مرداد)، حدود 18 درصد افزایش قیمت داشت. شایان ذکر است، قیر شرکت پالایش نفت «جیران اردکان»، یکم مرداد ماه سال گذشته در شرکت بورس کالای ایران پذیرش شده بود.   

تالار کشاورزی

تالار محصولات کشاورزی بورس کالای ایران نیز امروز، میزبان داد و ستد یک تن و 355 کیلوگرم زعفران رشته‌ای بود. طی این روز و در تالار مذکور چهار هزار و 400 تن گندم خوراکی  و پنج هزار و 600 تن شکر را تجربه کرد.

بیشترین ارزش معاملات تالار کشاورزی هم به «شکر سفید» شرکت «کشت و صنعت دهخدا» در حدود 1.8 میلیارد تومان اختصاص داشت. این محصول با قیمت پایه دو هزار و 722 تومان بدون رقابت در حجم 675  تن توسط کارگزاری «آفتاب درخشان خاورمیانه» فروخته شد.    

کمترین ارزش معاملات این تالار نیز به همان کالا اما به عرضه کنندگی شرکت « کشت و صنعت کارون» در حدود 548 میلیون تومان تعلق داشت. این محصول در حجم 200 تن توسط کارگزاری «بانک کشاورزی» فروخته شد و قیمت آن به ازای هر کیلو دو هزار و 743 تومان بود که با 0.77 درصد رقابت نسبت به قیمت پایه معامله شد.