۰ نفر

مدیرعامل تامین سرمایه لوتوس پارسیان اعلام کرد؛

یک تامین سرمایه دیگر در راه بورس/ تلاش برای راه‌اندازی صندوق ارز

۱۷ مرداد ۱۳۹۷، ۱۶:۱۹
کد خبر: 291461
یک تامین سرمایه دیگر در راه بورس/ تلاش برای راه‌اندازی صندوق ارز

سال قبل با وجود تهیه اساسنامه و امیدنامه صندوق٬ با مخالفت بانک مرکزی رو‌به‌رو شدیم اما امیدواریم با تغییر و تحولات اخیر بتوانیم امسال آن را اجرایی کنیم و به موجب آن سرمایه‌گذاران پوشش ریسکی در برابر نوسانات بازار داشته باشند.

اقتصاد آنلاین- مروارید اسلامی؛ امروز به مناسبت روز خبرنگار و به سنت سال‌های گذشته٬ شرکت تامین سرمایه لوتوس پارسیان مراسم نشست خبری سالانه خود را با حضور خبرنگاران برگزار کرد. در این مراسم٬ علی تیموری شندی٬ مدیرعامل این شرکت به ارائه گزارشی از اقدامات انجام شده طی یک سال گذشته و اعلام برنامه‌های پیش رو پرداخت.

به گفته او طی سال گذشته حدود ۱۷۰۰ میلیارد تومان اوراق شرکتی توسط تامین سرمایه لوتوس پارسیان منتشر شده و این شرکت مشاور عرضه و پذیرش بیش از سه هزار میلیارد تومان اوراق بوده است. حجم اوراق شرکتی که در یک سال گذشته منتشر شد٬ تقریبا معادل پنج سال فعالیت شرکت بوده است. حجم تامین مالی اوراق شرکتی در بازار از ابتدای سال جاری حدود ۱۶۰۰ میلیارد تومان بوده که ۵۰ درصد آن را شرکت تامین سرمایه لوتوس پارسیان انجام داده است. تیموری همچنین اظهار داشت که شرکت متعهد بازارگردانی ۴۵۰۰ میلیارد تومان در بخش‌ها و انواع مختلف اوراق٬ صندوق‌ها و سهام است که این رقم ۱۰ برابر سرمایه شرکت است.

مدیرعامل تامین سرمایه لوتوس پارسیان با بیان اینکه صندوق پشتوانه طلای لوتوس در یک سال گذشته اولین و تنها صندوق کالایی معرفی شده به بازار بود٬ اظهار داشت که این صندوق از ابتدای تاسیس تاکنون ماکزیمم ۲۳۰ درصد بازده داشته و بازده آن از ابتدای سال نیز ۱۶۴ درصد بوده است. او همچنین تاکید کرد: امکان نقدشوندگی این صندوق‌ها در همه شرایط فراهم است و ابزار خوبی برای پوشش ریسک بازار نقدی است. او همچنین درخصوص صندوق ارز اظهار داشت که سال قبل با وجود تهیه اساسنامه و امیدنامه صندوق٬ با مخالفت بانک مرکزی رو‌به‌رو شدیم اما امیدواریم با تغییر و تحولات اخیر بتوانیم امسال آن را اجرایی کنیم و به موجب آن سرمایه‌گذاران پوشش ریسکی در برابر نوسانات بازار داشته باشند.

او با بیان اینکه تنوع و توسعه ابزارها از اهداف تامین سرمایه لوتوس پارسیان است٬ اعلام کرد که صندوق‌های طلا و جسورانه تحت مدیریت این شرکت روند خوبی داشته و شرکت در نظر دارد در حوزه کشاورزی نیز وارد شود و ازجمله در حوزه ابزارهای مرتبط با کالا٬ ابزارهای جدید معرفی کند.

تیموری همچنین اعلام کرد که شرکت برنامه افزایش سرمایه دارد و تا اسفند ماه احتمال دارد که سرمایه به ۶۰۰ میلیارد تومان افزایش یابد. طبق اعلام او٬ تامین سرمایه لوتوس پارسیان در نظر دارد تا سهام خود را در بورس تهران (البته با سرمایه ۵۰۰ میلیارد تومان) عرضه کند.

این کارشناس بازار سرمایه تغییرات اخیر در حوزه ارز را مثبت عنوان کرد و آن را قدمی در راه نزدیک شدن به واقعیت بازار دانست و اتفاقات چند ماه گذشته و عدم توجه به نرخ‌های بازار را نامناسب ارزیابی کرد. به اعتقاد او چشم‌انداز بازار سرمایه مثبت است و هرچند تحریم‌ها مشکلاتی را به وجود می‌آورد اما برآیند کلی نشان‌دهنده روند رو به رشد بازار است.