۰ نفر

مروری بر پیام‌های ناظر امروز؛

مزایده خودروها «غگرجی» را متوقف کرد/ روز آرام پیام ناظران بورس و فرابورس

۱۷ مرداد ۱۳۹۷، ۱۵:۳۰
کد خبر: 291446
مزایده خودروها «غگرجی» را متوقف کرد/ روز آرام پیام ناظران بورس و فرابورس

بازار سرمایه ایران آخرین روز از هفته جاری را با 11 توقف و 10 بازگشایی و یک تعلیق به پایان برد.

اقتصادآنلاین - محمد امین خدابخش؛ هفدهمین روز از مرداد ماه امسال بازار شاهد کاهش تند و تیز شاخص کل نسبت به روزهای گذشته بود؛ در این روز نماگر بورس تهران عقبگردی 2062 واحدی داشت که می توان آن را به پای اصلاح طبیعی شاخص گذاشت. اما در پیام ناظران بازار اتفاق قابل توجهی نیفتاد به طوری که در این روز به غیر از توقف نماد «غگرجی» ناشی از شفاف سازی درباره فروش ماشین آلات٬ اتفاق خاصی را شاهد نبودیم؛ در این روز بازار همانند چند روز قبل خود مملو بود از توقف‌ها و بازگشایی‌های ناشی از نوسان قیمت که ناشی از هیچ اتفاق با اهمیت در فعالیت شرکت‌ها نبودند.

نماد معاملاتی شرکت بیسکویت‌ گرجی‌ (غگرجی) با توجه به افشای اطلاعات با اهمیت متوقف شد. این شرکت پیرو آگهی منتشر شده، از طریق مزایده اقدام به فروش هفت دستگاه خودرو کرده است که این میزان شامل پنج دستگاه ایسوزو، یک نیسان و یک لیفتراک تویوتا بود.

مهمترین نمادهای بازگشایی شده در روز جاری «ومعادن» و «زاگرس» بودند که هر دو پس از بازگشایی به دلیل جو حاکم بر بازار منفی معامله شدند. نماد شرکت توسعه معادن ‌و فلزات‌ (ومعادن) که در قیمت 258 تومان بازگشایی شد٬ در ادامه معاملات خود تا 255 تومان و دو ریال (4.38 درصد) کاهش یافت و نماد پتروشیمی زاگرس (زاگرس) تا قیمت پنج هزار و 134 تومان و هفت ریال معادل 6.8 درصد کاهش یافت و در نهایت روز خود را در قیمت پایانی پنج هزار و 211 تومان (5.41 درصد) به پایان برد.

13970517