۰ نفر

اقتصادآنلاین گزارش می‌دهد؛

وضعیت بازار جهانی بیلت فولادی در هفته‌ گذشته/ بازار بیلت ایران در امارات راکد شد

۲۰ تیر ۱۳۹۷، ۱۶:۴۶
کد خبر: 284574
وضعیت بازار جهانی بیلت فولادی در هفته‌ گذشته/ بازار بیلت ایران در امارات راکد شد

قیمت بیلت فولادی در هفته گذشته در مناطق مختلف تحت تاثیر کاهش تقاضا، با افت مواجه بوده است.

اقتصاد آنلاین - صدرا خلف؛ بنا به گزارش منتشر شده توسط متال بولتن، در هفته منتهی به جمعه 15 تیر، شاخص بیلت صادراتی CIS با 9 دلار کاهش نسبت به هفته گذشته به 510 دلار در هر تن رسید. نبود تقاضا به عنوان یکی از عوامل مهم روند کاهشی اخیر در بازار صادراتی بیلت CIS شناسایی شده است. بنا به نظر فعالان بازار بیلت، قیمت‌ها بر حسب فوب دریای سیاه ممکن است که تا محدوده 495 دلار نیز کاهش یابد.

در جنوب شرقی آسیا، بیلت وارداتی در هفته منتهی به دوشنبه 11 تیر با 5 دلار کاهش نسبت به هفته گذشته در محدوده 550-540 دلار در هر تن معامله شده است. در روزهای پس از از این بازه زمانی نیز بر حسب گزارش‌های واصله، قیمت‌ها عمدتا در ثبات نسبی به سر می‌برده است.

در منطقه خاورمیانه در کشور امارات، به دلیل کاهش محموله‌های صادراتی از جانب ایران، قیمت‌ها در امارات نیز کاهشی بوده است. همچنین تقاضا برای میلگرد در امارات به دلیل افت فصلی فعالیت‌های ساختمانی با کاهش مواجه بوده است. بیلت صادراتی ایران به امارات در هفته منتهی به چهارشنبه 3 تیر معادل با 530-515 دلار بوده است اما معامله چندانی در این محدوده صورت نگرفته است.

بنا به ارزیابی متال بولتن، قیمت بیلت صادراتی ایران بر حسب نرخ فوب در تاریخ مذکور معادل با 500-490 دلار در هر تن بوده است و بدین گونه ارزش محموله‌های صادراتی ایران پایین‌تر از پیشنهاد تولیدکنندگان برای فروش در بازار امارات متحده عربی بوده است.

photo_2018-07-12_14-03-02