۰ نفر

مروری بر پیام‌های ناظر امروز؛

25 توقف، 22 بازگشایی و 2 رفت وآمد/ لغو قرار داد ولغدر

۳۰ خرداد ۱۳۹۷، ۱۶:۱۳
کد خبر: 279925
25 توقف، 22 بازگشایی و 2 رفت وآمد/ لغو قرار داد ولغدر

امروز سه ‌شنبه 29خرداد 1397 مهمترین پیام‌های ناظران بورس تهران و فرابورس ایران درخصوص توقف و بازگشایی نمادها به شرح زیر منتشر شد.

اقتصادآنلاین - محمد امین خدابخش؛ بازار سهام امروز روز پر رفت و آمدی را تجربه کرد. بر این اساس ناظران بورس و فرابورس پیام‌هایی را در خصوص توقف نمادها به دلیل شفاف سازی، نوسان شدید قیمت و برگزاری مجامع و بازگشایی به دلیل شفاف‌سازی، برگزاری مجامع و حراج دوباره صادر کردند. در مجموع امروز 27 نماد متوقف شدند که دو نماد امروز به معاملات برگشتند . در کل 22  نماد بازگشایی شدند. از مهمترین اخبار امروز کاهش زیان انباشته «وبصادر» و تعدیل مثبت «بهپاک»بود.

بورس:

•    بازگشت های بی تغییر: نماد شرکت های کالسیمین ‌(فاسمین)، فولاد مبارکه اصفهان (فولاد)، سرمایه ‌گذاری‌غدیر(وغدیر)٬ سرمایه‌گذاری‌ سپه‌ (وسپه)، فرآوری‌ مواد معدنی ‌ایران ‌(فرآور)، توسعه معدنی و صنعتی صبانور (کنور)، تولیدی چدن سازان (چدن)، فیبر ایران ‌(چفیبر)، توسعه ‌معادن‌ و فلزات ‌(ومعادن)، صنعتی گل گهر (کگل) و حق تقدم شرکت معدنی و صنعتی گل گهر (کگلح) بدون تغییر با اهمیت در صورت های مالی و اغلب در قیمت های مثبت بازگشایی شدند.

    «ولغدر» متوقف شد: نماد شرکت لیزینگ‌ خودرو غدیر (ولغدر) با توجه به افشای اطلاعات با اهمیت درخصوص خرید 153 دستگاه کامیون کمپرسی LK2624 از شرکت ایران خودرو به ارزش 41 میلیارد و 800 میلیون تومان متوقف شد.

•    «سیدکو» از مجمع بازگشت: نماد شرکت توسعه صنعتی سیمان (سیدکو)، پس از برگزاری مجمع عمومی عادی سالانه در حالی بازگشایی شد که در سال مالی گذشته به ازای هر سهم 15 تومان و 7 ریال سود ساخته بود و توانست 14 تومان و 5 ریال آن را میان سهامداران تقسیم کند. این سهم در قیمت پایانی 100 تومان و 6 ریال با 4.57 درصد رشد به استقبال هفته بعد رفت.

•     سه نماد در راه مجمع: نماد شرکت های تراکتورسازی ایران (تایرا) و نوش مازندران (غنوش) برای برگزاری مجمع عمومی عادی سالانه به منظور تصویب صورت های مالی، پارس سویچ (بسویچ) برای برگزاری مجمع عمومی فوق العاده به منظور تصمیم گیری درخصوص افزایش سرمایه متوقف شدند.

•    «وبصادر» سبزپوش: نماد بانک صادرات ایران (وبصادر) که با توجه به افشای اطلاعات با اهمیت متوقف شده بود٬ امروز پس از شفاف سازی در مورد کاهش زیان انباشته از 4،556 میلیارد تومان به 3،624 میلیارد تومان امروز با افزایش قیمت بازگشایی شد.

 

فرابورس:

•    دو فرابورسی در رفت و آمد: نماد شرکت صنعتی بهپاک (بهپاک) به دلیل افشای اطلاعات با اهمیت درخصوص  افزایش سود پیش بینی شده  از 1.9 میلیارد تومان به 2.8 میلیارد تومان متوقف و سپس بازگشایی شد. این سهم اگرچه در مدت زمانی که معامله شد٬ قیمت های منفی را نیز تجربه کرد اما توانست روز خود را در قیمت پایانی 476 تومان و 4 ریال به پایان ببرد.

«شلیا» و افشای اطلاعات: شرکت مواد ویژه لیا (شلیا) به دلیل افشای اطلاعات با اهمیت درخصوص کاهش درآمد پیش بینی شده از 7.7 میلیارد تومان به 5.8 میلیارد تومان، همچون دیگر سهم فرابورسی یعنی «بهپاک» امروز را در رفت آمد گذراند و پس از توقف در حالی بازگشایی شد که تا 5 درصد کامل کاهش قیمت را تجربه کرد و در قیمت پایانی 589 تومان و 9 ریال روز خود را به پایان برد.

•    «حریل» بازگشایی شد: نماد شرکت ریل پرداز سیر (حریل) پس از برگزاری مجمع عمومی عادی سالانه صاحبان سهام و تقسیم سود نقدی هر سهم امروز بازگشایی شد. این شرکت که در سال مالی 96 به ازای هر سهم 7 تومان و 6 ریال سود ساخته بود٬ توانست در مجمع به ازای هر سهم یک تومان تقسیم کند. «حریل» در پایان روز معاملاتی با قیمت 118 تومان و 9 ریال (4.14 درصد مثبت) به کار خود پایان داد.

•    بازگشت بدون تغییر با اهمیت: نماد شرکت های پتروشیمی زاگرس (زاگرس)، آهن و فولاد ارفع (ارفع)، سرمایه گذاری سبحان (وسبحان) و فولاد هرمزگان جنوب (هرمز) امروز در حالی بعد از نوسان قیمت های 20 درصدی بازگشایی شدند که صورت های مالی آنها هیچ تغییر با اهمیتی را برای شفاف سازی در بر نداشت. لازم به ذکر است که تمام نمادهای این شرکت ها روز مثبتی را طی کردند که از این میان «ارفع» با قیمت پایانی 458 تومان و 9 ریال (10.21 درصد) بیشترین افزایش قیمت را داشت.

13970330