۰ نفر

اقتصاد آنلاین بررسی کرد؛

رشد 87.2 درصدی شمش «فخوز» طی یک سال گذشته

۲۲ خرداد ۱۳۹۷، ۲۲:۳۱
کد خبر: 278208
رشد 87.2 درصدی شمش «فخوز» طی یک سال گذشته

با ارزشترین محصول به «شمش بلوم» شرکت فولاد خوزستان در حدود 77 میلیارد تومان اختصاص یافت. این محصول امروز با رقابت شدید معامله شد و نسبت به معامله قبلی خود 6.51 درصد افزایش قیمت داشت.

اقتصاد آنلاین _ لیلی شهیر؛ امروز 22 خرداد، تالارهای مختلف بورس کالا در مجموع ارزشی به میزان 497 میلیارد و 667 میلیون و 300 هزار تومان داشتند. این معاملات در 833 قرارداد منعقد شدند؛ از این میزان 458 میلیارد و 432 میلیون و 200 هزار تومان آن به رینگ داخلی تعلق گرفت. تالار پتروشیمی نیز بیشترین ارزش معاملات امروز را در حدود 214 میلیارد تومان به خود اختصاص داد.

با ارزشترین محصول امروز بورس کالا به «شمش بلوم» فولاد خوزستان به میزان حدود 77 میلیارد تومان تعلق گرفت. این محصول به قیمت پایانی دو هزار و 568 تومان با رعایت سقف رقابت 10 درصدی فروخته شد که نسبت به معامله قبلی خود، امروز 6.51 درصد افزایش قیمت داشت. 

گفتنی است؛ با بررسی معاملات «شمش بلوم» فولاد خوزستان در حدود یک سال گذشته، روند صعودی قیمت این محصول تا امروز مشخص است. این محصول از 10 خرداد سال 96 تا امروز تقریبا 87.27 درصد رشد داشته است.

تالار صنعتی 

تالار محصولات صنعتی و معدنی امروز معامله ۱۴۰ تن سولفور مولیبدن و پنج هزار تن آهن اسفنجی را تجربه کرد.

با ارزشترین محصول این تالار طی این روز به «شمش بلوم» شرکت فولاد خوزستان به میزان 77 میلیارد و 63 میلیون و 800 هزار تومان تعلق گرفت. این محصول به قیمت پایانی دو هزار و 568 تومان با رعایت سقف رقابت شدید 10 درصدی فروخته شد. این معامله امروز با حجم حدود 30 هزار تن، توسط کارگزاری «ستاره جنوب» به طور سلف داد و ستد شد. 

شایان ذکر است، این محصول در روز معاملاتی گذشته خود (19 اردیبهشت) با قیمت دو هزار و411 تومان فروخته شده بود. بر این اساس، «شمش بلوم» فخوز امروز 6.51 درصد نسبت به روز معاملاتی قبل خود افزایش قیمت داشت. 

شایان ذکر است با بررسی معاملات «شمش بلوم» فولاد خوزستان در حدود یک سال گذشته (قابل مشاهده در جدول زیر) روند صعودی قیمت این محصول تا امروز مشخص است. این محصول از 10 خرداد سال 96 تا امروز تقریبا 87.27 درصد رشد داشته است.

جدولللللللللللللللللللللل

همچنین امروز در تالار صنعتی کالای «تختال C» همین شرکت نیز با قیمت دو هزار و 429 تومان و حدود شش درصد رقابت نسبت به قیمت پایه به ارزش 72 میلیارد و 871 میلیون و 660 هزار تومان فروخته شد. این محصول نیز نسبت به آخرین معامله قبلی خود (11 اردیبهشت) 6.53 درصد افزایش قیمت داشته است.

کم ارزشترین محصول این تالار نیز امروز به «سولفور مولیبیدن» شرکت ملی مس صنایع ایران (فملی) به میزان 457 میلیون و 230 هزار تومان اختصاص یافت. این محصول هم به قیمت پایانی کیلویی 45 هزار و 723 تومان و 26 درصد رقابت نسبت به قیمت پایه معامله شد. این محصول امروز در حجم 10 تن به طور نقدی توسط کارگزاری «سی ولکس» فروخته شد.

تالار پتروشیمی 

تالار فرآورده های نفتی و پتروشیمی بورس کالا نیز امروز، میزبان دادوستد ۳۹ هزار و ۶۹۸ تن انواع مواد پلیمری بود. طی این روز و در تالار مذکور یک هزار و ۶۵۱  تن قیر، ۲۳۰ تن اسلاک واکس سنگین، ۵۹۸ تن پارافین واکس، ۱۲۰ تن گوگرد، ۱۰ هزار تن «لوب کات» و ۲۴ هزار تن «وکیوم باتوم» معامله شد.

با ارزشترین محصول این تالار طی این روز به «وکیوم باتوم» شرکت «پالایش نفت بندر عباس» به میزان30 میلیارد و 250 میلیون و 500هزار تومان تعلق گرفت. این محصول به قیمت پایه یک هزار و 440 تومان بدون رقابت، توسط کارگزاری «بانک رفاه کارگران» به طور نقدی داد و ستد شد. حجم این معامله 21 هزار تن بود. گفتنی است؛ معامله قبلی این محصولدر تاریخ 13 خرداد، با همین قیمت انجام شده بوده است. 

کم ارزشترین محصول این تالار نیز امروز به «گوگرد کلوخه» شرکت «پالایش نفت شیراز» به میزان 57 میلیون و 120 هزار تومان اختصاص یافت. این محصول هم به قیمت پایه کیلویی 476 تومان و حجم  120تن به طور نقدی توسط کارگزاری «مفید» فروخته شد. 

تالار کشاورزی 

تالار محصولات کشاورزی هم طی این روز شاهد داد و ستد ۱۳ هزار و ۸۰۰ تن گندم خوراکی، ۱۲۵ تن شکر سفید، ۷۰۰ تن روغن سویا و ۴۵۰ تن جو دامی بود.

با ارزشترین محصول این تالار هم به «گندم دوروم» استان فارس و عرضه کنندگی شرکت «مادر تخصصی بازرگانی دولتی ایران» اختصاص یافت. این محصول امروز حدود سه میلیارد تومان ارزش داشت. این محصول امروز به قیمت پایه کیلویی 938 تومان در حجم 3000 تن معامله شد.

کم ارزشترین محصول این تالار نیز امروز هم به «جو دامی» روسیه به میزان 104میلیون و 500 هزار تومان تعلق گرفت. این محصول امروز با قیمت پایه یک هزار و 45 تومان به حجم 100 تن توسط کارگزاری «آفتاب درخشان خاورمیانه» داد و ستد شد. عرضه کننده این کالا، شرکت  «ایده آل تجارت آراز» بود.  

شایان ذکر است، معامله  ۲۴ هزار و ۲۶۵ تن قیر نیز در تالار صادراتی بورس کالای ایران به ثبت رسید.