۰ نفر

مدیرعامل شستا در گفت‌و‌گو با اقتصاد آنلاین مطرح کرد؛

آیا هندی‌ها سهامدار «ذوب» می‌شوند

۸ خرداد ۱۳۹۷، ۱۷:۴۷
کد خبر: 275039
آیا هندی‌ها سهامدار «ذوب» می‌شوند

اخیرا خبری مبنی بر واگذاری بخشی از سهام شرکت ذوب آهن اصفهان متعلق به سازمان تامین اجتماعی منتشر شده است. در ارتباط با این موضوع٬ احمد صادقی٬ مدیرعامل ذوب آهن اصفهان طی یک اطلاعیه شفاف سازی در سامانه کدال اعلام کرد که خبر مطرح شده در حد مذاکرات مقدماتی است و با توجه به اینکه هنوز موضوع در هیات مدیره این شرکت مطرح نشده است٬ هرگونه اتفاقی در این خصوص پس از تایید از طریق سیستم اطلاع رسانی کدال با قید فوریت به اطلاعات سهامداران خواهد رسید.

اقتصادآنلاین - مروارید اسلامی؛ امروز مرتضی لطفی٬ مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری تامین اجتماعی (شستا) که سهامدار ۵۶ درصدی «ذوب» است نیز خبر از مذاکرات برای واگذاری سهام شرکت ذوب آهن اصفهان متعلق به سازمان تامین اجتماعی با خریداران هندی داد. پیرو این خبر٬ اقتصادآنلاین گفت و گویی با مدیرعامل شستا درخصوص جزئیات این واگذاری انجام داد. در حال حاضر هندی‌ها در حال مذاکره با سازمان تامین اجتماعی برای خرید بلوک ذوب آهن هستند. به گفته لطفی٬ سه خریدار برای بلوک ذوب آهن اعلام آمادگی کرده‌اند که یک خریدار هندی و دو خریدار ایرانی هستند. لطفی در این خصوص تاکید کرد که هنوز حجم سهام برای واگذاری مشخص نیست و هنوز سازمان تامین اجتماعی به مرحله ترسیم وضعیت در این باره نرسیده است و مشخص نیست که این بلوک به فروش برسد یا خیر و در صورت تصمیم به فروش٬ چند درصد از سهام واگذار شود؛ ضمن آنکه هنوز ارزش‌گذاری سهام نیز انجام نشده است.

او با توضیح موارد بالا تاکید کرد که شایعات درباره قیمت و میزان واگذاری بلوک ذوب آهن صحت ندارد. لطفی در پاسخ به پرسشی مبنی بر میزان احتمال برنده شدن هندی‌ها٬ شانس آنها را ۵۰ درصد دانست و بیان کرد که اطمینان نداریم هندی‌ها از پس شرایط مورد نظر ما برمی‌آیند یا خیر.

به گفته او فردا (چهارشنبه) جلسه‌ای در رابطه با واگذاری بلوک ذوب آهن متعلق به سازمان تامین اجتماعی با خریداران برگزار خواهد شد.