۰ نفر

در مجمع عمومی عادی سالانه سیمان بجنورد تصویب شد

تقسیم سود ۳۵تومانی برای هر سهم «سبجنو»/ کاهش تولید ۵درصدی

۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۷، ۱۷:۱۳
کد خبر: 273194
تقسیم سود ۳۵تومانی برای هر سهم «سبجنو»/ کاهش تولید ۵درصدی

مجمع عمومی عادی سالانه شرکت سیمان بجنورد برای سال مالی منتهی به ۲۹ اسفند ماه ۱۳۹۶ امروز در محل شرکت بین المللی بازرسی کالای تجاری برگزار شد.

به گزارش اقتصادآنلاین، کمال صدیقی٬ مدیرعامل سیمان بجنورد در ابتدا به ارائه گزارش عملکرد شرکت پرداخت. سیمان بجنورد در استان های خراسان شمالی٬ گلستان٬ مازندران٬ خراسان جنوبی و گیلان توزیع محصول دارد. در سال گذشته یک میلیون و ۱۸۴ هزار تن سیمان تحویل شده است که یک میلیون و ۱۷۵ هزار تن آن مصرف داخلی بوده و ۱۰۹ هزار تن صادر شده است. مقدار تولید سیمان در این شرکت نسبت به سال ۹۵ حدود پنج درصد و نسبت به بودجه ۹۶ حدود چهار درصد کاهش داشته است.

به گفته مدیرعامل شرکت٬ فروش سیمان بجنورد در سال ۹۶ نسبت به بودجه ۰.۰۳ درصد و نسبت به سال ۹۵ حدود ۱۳ درصد رشد داشته است. سود عملیاتی سیمان بجنورد در سال ۹۶ حدود هشت درصد نسبت به بودجه و ۸۹ درصد نسبت به سال ۹۵ رشد داشته است. هزینه های عمومی اداری و فروش شرکت نسبت به بودجه چهار درصد و نسبت به سال ۹۵ حدود ۱۹ درصد کاهش داشته است. خالص سایر درآمدهای عملیاتی نسبت به بودجه ۳۶ درصد و نسبت به سال ۹۵ حدود ۶۸ درصد رشد داشته است. هزینه های مالی شرکت نسبت به بودجه پنج درصد کاهش و نسبت به سال ۹۵ حدود هفت درصد رشد داشته است.

برنامه های سال جاری

شرکت در سال ۱۳۹۷ برنامه تولید و فروش حدود ۱۱۵۰ میلیون تن سیمان در بازارهای داخلی و خارجی و حرکت در راستای اهداف٬ برنامه ها و استراتژی تعریف شده خود را دارد.

بودجه سال مالی ۱۳۹۷ شرکت با تولید ۹۹۰ هزار تن کلینکر و ۱۱۵۰ هزار تن سیمان تنظیم شده است که پیش بینی می شود ۱۰۳۰ هزار تن سیمان و کلینکر در بازار داخلی و ۱۲۰ هزار تن به خارج از کشور عرضه شود. درآمد حاصل از صادرات رقمی بالغ بر ۱۰.۶ میلیارد تومان برآورد شده است.

مصوبات مجمع

در مجمع این شرکت صورت های مالی سال مالی منتهی به ۳۰ آذر ۹۶ تصویب شد. سود نقدی به میزان ۳۵ تومان برای هر سهم و در مجموع ۱۳۷ هزار و ۲۰۰ میلیون ریال تقسیم شد. سود خالص هر سهم ۶۱ تومان و ۴ ریال بود. موسسه حسابرسی آزمون پرداز ایران مشهود به ‌عنوان بازرس قانونی و حسابرس شرکت و موسسه حسابرسی سامان پندار به عنوان بازرس علی‌البدل انتخاب شدند. روزنامه اطلاعات به عنوان روزنامه کثیرالانتشار تعیین شد. حق حضور اعضای هیات مدیره میزان یک میلیون و ۴۰۰ هزار تومان ناخالص به شرط برگزاری حداقل یک جلسه در ماه٬ حق حضور کمیته حسابرسی یک میلیون و ۱۰۰ هزار تومان ناخالص و پاداش هیات مدیره مبلغ ۱۰۰ میلیون تومان مطابق سال گذشته از محل سود انباشته (برای سهامداران حقوقی) تعیین شد.

دستور دیگر مجمع امروز انتخاب اعضای هیات مدیره بود. اعضای حقوقی هیات مدیره جدید برای مدت دو سال انتخاب شدند که عبارتند از: شرکت های سیمان فارس خوزستان٬ سیمان خزر٬ سیمان غرب٬ مدیریت سرمایه گذاری امید و سرمایه گذاری توسعه گوهران امید.