۰ نفر

امروز یکشنبه در بورس کالا رقم خورد:

یک هزار میلیارد تومان ارزش معاملات/ صدر نشینی «مس کاتد» فملی

۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۷، ۱۸:۳۳
کد خبر: 272909
 یک هزار میلیارد تومان ارزش معاملات/  صدر نشینی «مس کاتد» فملی

مجموع تالارهای مختلف بورس کالای ایران امروز، ارزشی حدود یک هزار میلیارد تومان داشتند. در این بین با ارزشترین محصول به «مس کاتد» شرکت ملی صنایع مس ایران اختصاص یافت. این محصول امروز 62 میلیارد و 916 میلیون تومان ارزش داشت.

اقتصادآنلاین_ لیلی شهیر؛ امروز یکشنبه 30 اردیبهشت ماه، تالارهای مختلف بورس کالای ایران در مجموع معاملاتی به ارزش یک هزار و 392 میلیارد و 296 میلیون و 600 هزار تومان داشت که در 2016 قرارداد منعقد شد؛ از این میزان یک هزار و 167 میلیارد و 791 میلیون و 500 تومان آن به رینگ داخلی تعلق داشت. تالار پتروشیمی نیز بیشترین ارزش معاملات امروز را به میزان  433 میلیارد و463 میلیون و 20000 هزار تومان از آن خود کرد.

با ارزشترین محصول امروز بورس کالای ایران هم طی این روز به «مس کاتد» شرکت ملی صنایع مس اختصاص یافت. این محصول 62 میلیارد و 916 میلیون تومان ارزش داشت. مس کاتد امروز به قیمت پایانی کیلویی 31 هزار و 458 تومان و با 10 درصد افزایش نسبت به قیمت پایه با رقابت معامله شد.

تالار پتروشیمی

امروز تالار فرآورده های نفتی و پتروشیمی بورس کالای ایران شاهد معامله ۸۵۳ تن مواد پلیمری، ۲۷۹ تن مواد شیمیایی، ۹ هزار و ۸۹۸ تن قیر، ۲۰ تن آرگون و ۸ هزار تن وکیوم باتوم بود.

با ارزشترین محصول این تالار هم به «پای استایرن انبساطی نسوز» شرکت «بانیار پلیمر گنبد» به میزان دو میلیارد و 38 میلیون  و 437 هزار تومان تعلق گرفت. این محصول به قیمت پایه و به ازای هر کیلو شش هزار و 683 تومان و حجم 305 هزار تن توسط کارگزاری «راهنمای سرمایه گذاران» به طور نقدی (مچینگ) معامله شد.

کم ارزشترین محصول این تالار نیز امروز به «ارگون» شرکت «پتروشیمی شیراز» به میزان 25 میلیون تومان اختصاص یافت. این محصول هم امروز به قیمت پایه کیلویی یک هزار و 250 تومان و حجم 20 تن به طور سلف توسط کارگزاری «بانک ملی» داد و ستد شد.

تالار صنعتی

شایان ذکر است در تالار محصولات صنعتی و معدنی نیز طی این روز یک هزار و ۱۶۰ تن مس مفتول  و دو هزار تن مس کاتد، ۱۴۰ تن سولفور مولیبدن، ۱۲ تن کنسانتره فلزات گرانبها و ۱۰ هزار تن تیر آهن ۱۴ تا ۱۶ نیز در این تالار دادوستد شد.

 با ارزشترین محصول امروز این تالار نیز به «مس کاتد» شرکت ملی صنایع مس اختصاص یافت. این محصول امروز 62 میلیارد و 916 میلیون تومان ارزش داشت. مس کاتد به قیمت پایانی کیلویی 31 هزار و 458 تومان و حجم 2000 تن توسط کارگزاری «ارگ هومن» معامله شد. این محصول امروز نسبت به قیمت پایه خود 10 درصد رشد داشت و با رقابت معامله شد.

کم ارزشترین محصول تالار کشاورزی امروز هم به «سولفور مولیبیدن» همان شرکت به میزان 430 میلیون و 100 هزار تومان تعلق گرفت. این محصول به قیمت پایانی 43 هزار تومان با رقابت و حجم 10 تن به طور نقدی توسط کارگزاری «سی ولکس» خرید و فروش شد. قیمت این محصول هم نسبت به قیمت پایه خود 18 درصد افزایش داشت.

تالار کشاورزی

تالار محصولات کشاورزی بورس کالای ایران هم امروز، دادوستد ۲۰ هزار و ۲۰۰ تن گندم خوراکی را تجربه کرد. طی این روز و در تالار مذکور ۳۱ هزار قطعه جوجه یکروزه و ۴۰۰ تن شکر به فروش رسید.

با ارزشترین محصول امروز این تالار نیز به «گندم خوراکی» فارس و عرضه کنندگی شرکت مادر تخصصی بازرگانی دولتی ایران اختصاص یافت. این محصول امروز سه میلیارد و 183 میلیون تومان ارزش داشت. گندم خوراکی به قیمت پایه کیلویی 902 تومان و حجم 3500 تن توسط کارگزاری «فارابی» معامله شد.

کم ارزشترین محصول تالار کشاورزی امروز نیز به «جوجه یکروزه گوشتی» شرکت «کشت و صنعت ماهان سبز گلستان» به میزان 28 میلیون تومان تعلق گرفت. این محصول هم به قیمت پایه 900 تومان و حجم 31 تن به طور نقدی توسط کارگزاری «پیشگامان بهپرور» خرید و فروش شد. 

تالار صادراتی بورس کالای ایران در این روز معامله ۱۰ هزار و ۱۱۰ تن قیر را تجربه کرد.

همچنین ۷۳۷ تن ضایعات فلزی و ۱۰۰ تن قند کله نیز طی این روز در تالار فرعی بورس کالای ایران معامله مورد دادوستد قرار گرفت.