۰ نفر

مروری بر پیام‌های ناظر امروز؛

۱۹توقف و ۱۶بازگشایی در معاملات امروز/ روز پر خبر ناظران بازار

۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۷، ۱۸:۱۱
کد خبر: 272907
۱۹توقف و ۱۶بازگشایی در معاملات امروز/ روز پر خبر ناظران بازار

امروز یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۷، مهمترین پیام‌های ناظر بورس تهران درخصوص توقف و بازگشایی نمادها به شرح زیر منتشر شد.

اقتصادآنلاین-مروارید اسلامی؛ امروز یکشنبه ۳۰ اردیبهشت 97 ناظران بورس و فرابورس پیام‌هایی را درباره توقف نمادها به دلیل شفاف سازی٬ نوسان شدید قیمت و برگزاری مجامع و بازگشایی به دلیل شفاف‌سازی ها٬ برگزاری مجامع و حراج دوباره صادر کردند. در مجموع امروز ۱۹ نماد متوقف شدند که چهار نماد همین امروز به معاملات برگشتند. امروز دو نماد هم تعلیق شدند. از مجموع نمادهای آماده بازگشایی در بورس و فرابورس، 16 نماد کشف قیمت شدند. از اتفاقات مهم امروز اعلام افزایش نرخ در چهار شرکت تولیدکننده مواد شوینده بود. امروز «حتوکا» هم خبر از انعقاد چهار قرارداد داد و «دعبید» خبر تولید دو داروی جدید را منتشر کرد. «پتایر» و «دلقما» امروز تعدیل منفی دادند. از خبرهای دیگر امروز اینکه بلوک «حفارس» معامله شد.

بورس:

  • «خگستر» املاک خود را به مزایده می گذارد: نماد شرکت گسترش ‌سرمایه‌گذاری‌ ایران‌ خودرو (خگستر) به دلیل افشای اطلاعات با اهمیت یعنی برگزاری مزایده متوقف شد. شرکت خبر از برگزاری مزایده عمومی برای فروش تعدادی از املاک مازاد داده است. این املاک عبارتند از یک قطعه زمین با کاربری صنعتی همراه سوله فلزی و دو طبقه اداری به قیمت پایه دو میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان٬ یک آپارتمان شش واحدی اداری به قیمت پایه یک میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان٬ یک آپارتمان پنج طبقه اداری به قیمت پایه یک میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان٬ یک آپارتمان اداری به قیمت پایه هفت میلیارد تومان٬ یک زمین اداری به قیمت پایه دو میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان و یک کارگاه صنعتی- سوله به قیمت پایه دو میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان. مزایده در تاریخ ۷ خرداد ماه برگزار می شود. این نماد امروز در قیمت ۲۵۱ تومان بازگشایی شد٬ قیمت آخرین معامله ۲۴۹ تومان و قیمت پایانی ۲۵۳ تومان و یک ریال (۱.۲۸ درصد مثبت) بود.
  • «حتوکا» خبر از انعقاد ۴ قرارداد داد: نماد شرکت حمل ‌و نقل‌ توکا (حتوکا) به دلیل افشای اطلاعات با اهمیت یعنی انعقاد قرارداد متوقف شد. شرکت خبر از انعقاد چهار قرارداد با شرکت های  فولاد مبارکه٬ فولاد هرمزگان جنوب و پارس خودرو داده است. تاریخ اجرای قرارداد اول خرداد ماه است. این قراردادها عبارتند از: 1- انجام عملیات ترانزیت داخلی کالا از مبادی مختلف به شرکت فولاد مبارکه؛ 2- تامین و راهبری مکانیزم های سنگین و نیمه سنگین فولاد هرمزگان جنوب؛ 3- انجام کلیه عملیات حمل و نقل داخلی فولاد هرمزگان جنوب؛ 4- انجام عملیات حمل کانتینر از مبداء بندرعباس به تهران و حمل کانتینرهای خالی به بندرعباس شرکت پارس خودرو. مبلغ قراردادها در مجموع برابر با ۵۵ میلیارد و ۳۱۵ میلیون و ۲۸۲ هزار  تومان است. جزئیات قرارداد: ۱- انجام عملیات ترانزیت داخلی کالا از مبادی مختلف به شرکت فولاد مبارکه: تاریخ شروع اول خرداد؛ مدت قرارداد یک سال؛ مبلغ قرارداد ۳۰ میلیارد تومان؛ طرف قراداد شرکت فولاد مبارکه/ ۲- تامین و راهبری مکانیزم های سنگین و نیمه سنگین مورد نیاز جهت انجام کلیه عملیات حمل و نقل داخلی و همچنین راهبری و انجام خدمات تعمیر و نگهداری مکانیزم های سنگین و نیمه سنگین تحویلی از طرف کارفرما در شرکت فولاد هرمزگان جنوب: تاریخ شروع اول خرداد؛ مدت قرارداد یک سال؛ مبلغ ۶ میلیارد و ۸۴۵ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان؛ طرف قرارداد شرکت فولاد هرمزگان جنوب/ ۳- انجام کلیه عملیات حمل و نقل داخلی شامل جمع آوری، بارگیری، حمل، تخلیه، و دپو کلیه مواد اولیه مصرفی، محصولات و ضایعات تولید و سایر کالاها و فعالیت ها به وسیله مکانیزم های واگذاری، استیجاری و موردی: تاریخ شروع اول خرداد؛ مدت یک سال؛ مبلغ ۵ میلیارد و ۶۶۰ میلیون و ۷۸۰ هزار تومان؛ طرف قرارداد شرکت فولاد هرمزگان جنوب/ ۴- انجام عملیات حمل کانتینر از مبدا بندرعباس به تهران و حمل کانتینرهای خالی به بندرعباس: تاریخ شروع اول خرداد؛ مدت قرارداد یک سال؛ مبلغ ۱۲ میلیارد و ۸۰۸ میلیون و ۹۰۲ هزار تومان؛ طرف قرارداد شرکت پارس خودرو. این نماد روز معاملاتی بعد به صورت حراج ناپیوسته و بدون محدودیت دامنه نوسان قیمت بازگشایی می شود.
  • «دعبید» دو داروی جدید تولید کرد: نماد شرکت لابراتوار داروسازی‌ دکتر عبیدی ‌(دعبید) به دلیل افشای اطلاعات با اهمیت متوقف شد. شرکت خبر از تولید دو داروی جدید داده است. دو محصول جدید شرکت داروسازی دکتر عبیدی با نام های Mylodeq و  Valzodec HCT و Valzomix HCT  در اردیبهشت ماه تولید و به بازار دارو عرضه شد. این نماد امروز در قیمت ۲۹۹۵ تومان بازگشایی شد٬ قیمت آخرین معامله ۲۹۹۵ تومان و ۹ ریال و قیمت پایانی ۲۹۴۴ تومان و یک ریال (۰.۳ درصد مثبت) بود.
  • پاکسان افزایش نرخ می دهد: نماد شرکت پاکسان‌ (شپاکسا) به دلیل افشای اطلاعات با اهمیت یعنی دریافت مجوز تغییر بیش از ۱۰ درصد در نرخ فروش محصولات متوقف شد. محصولات این شرکت انواع پودرهای دستی، ماشینی، کفشوی و صابون است. افزایش نرخ مجاز برای انواع پودرها ۱۲ درصد و سایر محصولات ۱۵ درصد است. نرخ قبلی و جدید ارائه شده براساس میانگین نرخ فروش محصولات داخلی محاسبه شده است، که بر اساس مجوز افزایش نرخ دریافت شده از تاریخ دهم خرداد سال ۹۷ به تدریج قابل اعمال است. نرخ قبلی ۴۲۸۸ تومان و ۸ ریال بوده و نرخ جدید ۴۸۶۳ تومان و ۵ ریال است. این نماد روز معاملاتی بعد به صورت حراج ناپیوسته و بدون محدودیت دامنه نوسان قیمت بازگشایی می شود.
  • جزئیات ذخیره جدید «قنقش»: نماد شرکت قند نقش ‌جهان ‌(قنقش) به دلیل افشای اطلاعات با اهمیت متوقف شد. شرکت اعلام کرده که عطف به ابلاغ دادنامه شماره ۱۰۴۹ مورخ ۱۹ دی ۹۶ هیات عمومی دیوان عدالت اداری مبنی بر معافیت شکر خام از مالیات ارزش افزوده از تاریخ اول مهر ۸۷ و اجرایی شدن آن، توسط معاونت مالیات بر ارزش افزوده و نامه انجمن صنفی کارخانه های قند و شکر مبنی بر دریافت وجوه پرداخت شده مالیات ارزش افزوده بابت شکر خام های وارداتی از اداره دارایی و نظر به اینکه این شرکت مکاتبه ای با سازمان امور مالیاتی مبنی بر اعلام نظر و استفاده از اعتبار پرداختی به مبلغ ۱۳.۵ میلیارد تومان کرده است و در صورت اعلام قابل پذیرش بودن از طرف امور مالیاتی امکان تعدیل سود و زیان سنواتی معادل مبلغ ۱۳.۵ میلیارد تومان را به همراه خواهد داشت و همچنین نظر به قطعی نبودن پرداخت جایزه قند و تفاله خشک سهمیه چغندرکاران در سال ۹۶ شرکت مبلغ ۵.۴ میلیارد تومان در حساب ها ذخیره منظور کرده است که در صورت اعلام انجمن صنفی مبنی بر عدم پرداخت جایزه قند و تفاله خشک در هفته آینده و هفته پیش رو امکان تعدیل این مبلغ نیز در سود و زیان سال جاری خواهد بود. این نماد امروز در قیمت ۴۶۰ تومان بازگشایی شد٬ قیمت آخرین معامله ۴۷۱ تومان و ۴ ریال و قیمت پایانی ۴۵۵ تومان و ۷ ریال (۱.۵ درصد مثبت)‌ بود.
  • تعدیل منفی ۸۸.۶ درصدی «پتایر»: نماد شرکت ایران‌ تایر (پتایر) به دلیل افشای اطلاعات با اهمیت یعنی تعدیل منفی متوقف شد. شرکت خبر از تعدیل  منفی ۸۸.۶ درصدی داده است. سود خالص پیش بینی شرکت از ۹.۵ میلیارد تومان به حدود ۱.۱ میلیارد تومان کاهش یافته است. سود خالص پیش بینی شده به مبلغ ۹.۵ میلیارد تومان بر مبنای اطلاعات واقعی شش ماهه ابتدای سال ۹۶ انجام شده که برای شش ماهه دوم سال ۹۶ ٬  دو درصد افزایش نرخ فروش پیش بینی شده بود که به دلیل واردات و نرخ فروش سایر رقبا این پیش بینی محقق نشد و میانگین نرخ فروش شش ماهه دوم نزدیک به شش ماهه اول است. نسبت بهای تمام شده کالای فروش رفته به فروش در شش ماهه اول ۸۴ درصد است که در شش ماهه دوم به دلیل افزایش بی رویه نرخ مواد اولیه و از طرفی سهم بالای مواد در قیمت تمام شده این صنعت نرخ مواد اولیه بالاتر از نرخ پیش بینی، شده که خود باعث افزایش سه درصد در بهای تمام شده٬ شده است که درنتیجه عدم تحقق نرخ فروش پیش بینی شده و افزایش بهای تمام شده درمجموع باعث عدم تحقق سود پیش بینی شده٬ شده است. این نماد روز معاملاتی بعد به صورت حراج ناپیوسته و بدون محدودیت دامنه نوسان قیمت بازگشایی می شود.
  • افزایش نرخ در محصولات گلتاش: نماد شرکت گلتاش ‌(شگل) به دلیل افشای اطلاعات با اهمیت یعنی دریافت مجوز تغییر بیش از ۱۰ درصد در نرخ فروش محصولات متوقف شد. نرخ کلیه محصولات شرکت معادل ۱۵ درصد نرخ فروش قبلی افزایش نرخ می یابد. نرخ قبلی و جدید ارائه شده براساس میانگین نرخ فروش محصولات داخلی است که براساس موجودی های قیمت قبلی، افزایش نرخ به تدریج از ۱۰ خردادماه اعمال خواهد شد. نرخ قبلی ۵۲۹۰ تومان بوده و نرخ جدید ۶۰۸۳ تومان و ۵ ریال است. محصولات تولیدی شرکت عبارتند از انواع شامپو، صابون، خمیر دندان و مایعات دستشویی. این نماد روز معاملاتی بعد به صورت حراج ناپیوسته و بدون محدودیت دامنه نوسان قیمت بازگشایی می شود.
  • نوسان شدید «ثمسکن» را از معاملات باز  داشت: نماد شرکت سرمایه ‌گذاری‌ مسکن‌ (ثمسکن) با توجه به تغییرات بیش از ۲۰ درصدی قیمت سهام، به منظور اطلاع رسانی مناسب شرکت به بازار درباره علل آن متوقف شد. این نماد روز معاملاتی بعد به صورت حراج ناپیوسته و با محدودیت دامنه نوسان قیمت بازگشایی می شود.
  • «ددام» پشت در ماند: نماد شرکت داروسازی زاگرس فارمد پارس (ددام) که دیروز تعدیل منفی اعلام کرده بود، قرار بود امروز بازگشایی شود اما این اتفاق نیفتاد. زیان خالص پیش بینی شده شرکت از حدود ۳.۶ میلیارد تومان به ۴.۷ میلیارد تومان افزایش یافته است.
  • «شفن» تعلیق شد: نماد شرکت پتروشیمی فن آوران (شفن) به منظور بررسی وضعیت شفافیت اطلاعاتی ناشر تعلیق شد.
  • تعدیل منفی در «دلقما»: نماد شرکت دارویی‌ لقمان‌ (دلقما) به دلیل افشای اطلاعات با اهمیت یعنی تعدیل منفی ۲۳.۵ درصدی متوقف شد. سود خالص پیش بینی شرکت از حدود ۱۴.۹ میلیارد تومان به حدود ۱۱.۴ میلیارد تومان کاهش یافته است. دلایل عمده تعدیل منفی عبارت است از وجود وقفه زمانی در وصول مطالبات فروش و طولانی شدن چرخه عملیات، ناشی از دیرکرد در بازیافت دریافتنی های با منشا دولتی و طولانی شدن فرآیند ثبتی و قانونی افزایش سرمایه، منجر به کاهش ضروری در حجم تولید و فروش پیش بینی شده از یک سو و اتکای بیشتر این شرکت به تسهیلات مالی بانکی و افزایش هزینه های مالی از سوی دیگر شده است. همچنین افزایش بهای تمام شده مربوط به نوسانات نرخ ارز و افزایش بهای مواد اولیه و بسته بندی خریدهای خارجی و داخلی نسبت به بودجه پیش بینی شده منجر به تعدیل کاهنده در آخرین پیش بینی شده است. این نماد روز معاملاتی بعد بازگشایی می شود.
  • «فمراد» و «خکاوه» معامله شدند: نماد شرکت های آلومراد (فمراد) و سایپا دیزل‌ (خکاوه) که دیروز به دلیل نوسان بیش از ۲۰ درصدی قیمت متوقف شده بود٬ امروز بازگشایی شد. «فمراد» اعلام کرده که تا مقطع فعلی تغییر با اهمیتی در وضعیت مالی یا عملکرد شرکت رخ نداده است و به نظر می رسد نوسان قیمت سهام شرکت در روزهای معاملاتی اخیر متاثر از عرضه و تقاظا در بازار بورس بوده است. «فمراد» در قیمت ۵۱۷ تومان و ۲ ریال بازگشایی شد٬ قیمت آخرین معامله ۵۴۳ تومان و قیمت پایانی ۵۳۴ تومان و ۴ ریال (۸.۴۹ درصد مثبت) بود. «خکاوه» اعلام کرده که تا مقطع فعلی تغییر با اهمیتی در وضعیت مالی یا عملکرد شرکت رخ نداده است و آخرین تغییر و تحولاتی که منجر به انحرافات مهم در عملکرد واحد تجاری شده شامل یکسان سازی نرخ ارز بوده که باعث به وجود آمدن زیان تسعیر ارز در حساب های این شرکت می شود. بنابراین در حال حاضر اتفاق خاصی که موجب افزایش ۲۰ درصدی قیمت سهام در روزهای اخیر شده٬ صورت نگرفته و صورت های مالی حسابرسی نشده سال ۹۶ در روزهای آتی در سامانه کدال اطلاع رسانی می شود. مطابق با اطلاعیه سازمان بورس و اوراق بهادار مهلت خروج این شرکت از شمولیت ماده ۱۴۱ تجارت تا تاریخ ۳۱ تیر ماه ۹۷ است. «خکاوه» در قیمت ۱۰۴ تومان بازگشایی شد٬ قیمت آخرین معامله ۱۰۰ تومان و ۳ ریال و قیمت پایانی ۱۰۵ تومان (۲.۴ درصد مثبت) بود.
  • «حفارس» بازگشایی شد: نماد شرکت حمل و نقل بین المللی خلیج فارس (حفارس) که به دلیل نوسان قیمت بیش از ۲۰ درصد متوقف شده بود٬ امروز در قیمت ۳۵۶ تومان بازگشایی شد٬ قیمت آخرین معامله ۳۵۰ تومان و قیمت پایانی ۳۶۶ تومان و ۹ ریال (۳.۶ درصد مثبت) بود. شرکت اعلام کرده که تا مقطع فعلی تغییر با اهمیتی در وضعیت مالی یا عملکرد شرکت رخ نداده است.
  • «فجر» به معاملات برگشت: نماد شرکت فولاد امیر کبیر کاشان (فجر) که برای برگزاری مجمع عمومی عادی سالانه به منظور تصویب صورت های مالی متوقف شده بود٬ با برگزاری مجمع و تقسیم سود نقدی ۱۸ تومانی برای هر سهم (سود خالص هر سهم: ۴۱ تومان و ۶ ریال)٬ امروز در قیمت ۶۰۰ تومان (۳.۹۷ درصد مثبت) بازگشایی شد٬ قیمت آخرین معامله ۶۱۴ تومان و ۹ ریال و قیمت پایانی ۶۰۳ تومان و یک ریال (۴.۵ درصد مثبت) بود.
  • چند نماد در صف بازگشایی ماندند: نماد شرکت های سبحان دارو (دسبحان) و صنایع سیمان غرب (سغرب) پس از برگزاری مجمع عمومی عادی سالانه، مجتمع فولاد خراسان (فخاس) پس از برگزاری مجامع عمومی عادی سالانه و عمومی فوق العاده مبنی بر تصویب افزاش سرمایه و فنرسازی خاور (خفنر) پس از رفع تعلیق نماد معاملاتی٬ آماده انجام معامله شدند اما هیچکدام بازگشایی نشدند. در مجمع «دسبحان» ۸۲ تومان سود برای هر سهم تقسیم شد و سود خالص هر سهم ۸۴ تومان بود. در مجمع «سغرب» ۳۰ تومان سود برای هر سهم تقسیم شد و سود خالص هر سهم ۴۳ تومان و ۷ ریال بود. در مجمع «فخاس» ۱۸ تومان و ۵ ریال سود برای هر سهم تقسیم شد و سود خالص هر سهم ۲۰ تومان و ۳ ریال بود. در مجمع فوق العاده این شرکت افزایش سرمایه ۱۲ درصدی به میزان ۱۰۰ میلیارد تومان از محل مطالبات و آورده نقدی تصویب شد.
  • «شپارس» تعلیق شد: نماد شرکت بین المللی محصولات پارس (شپارس) به دلیل عدم افشای به موقع اطلاعات با اهمیت تعلیق شد.
  • توقف چند نماد برای مجمع: نماد معاملاتی شرکت های سرمایه گذاری بوعلی (وبوعلی)، سیمان بهبهان (سبهان) و پشم شیشه ایران (کپشیر) برای برگزاری مجمع عمومی عادی سالانه به منظور تصویب صورت های مالی در پایان معاملات امروز متوقف شد.
  • بلوک «حفارس» معامله شد: امروز تعداد ۲۷۳ میلیون و ۵۲۸ هزار سهم معادل ۷۸.۳۷ درصد از سهام شرکت حمل و نقل بین المللی خلیج فارس توسط سازمان خصوصی سازی به وکالت از شرکت احیاگستر هرمز به قیمت پایه هر سهم ۲۴۶ تومان در نماد «حفارس4» عرضه شد و به فروش رفت.
  • افزایش نرخ در پاکشو: نماد شرکت گروه صنعتی پاکشو (پاکشو) به دلیل افشای اطلاعات با اهمیت متوقف شد. پاکشو سومین شرکتی بود که امروز اطلاعیه افزایش نرخ محصولات را منتشر کرد. بر این اساس٬ نرخ فروش پودرهای شوینده ۱۲ درصد و سایر محصولات نهایی داخلی ۱۵ درصد افزایش خواهد یافت. نرخ قبلی و جدید ارائه شده براساس میانگین نرخ فروش محصولات داخلی محاسبه شده است. نرخ قبلی ۳۳۴۰ تومان و ۲ ریال بوده و نرخ جدید ۳۷۷۴ تومان و ۵ ریال است. تغییر قیمت های این شرکت از امروز اعمال می شود. این نماد روز معاملاتی بعد به صورت حراج ناپیوسته و بدون محدودیت دامنه نوسان قیمت بازگشایی می شود.
  • انحلال یک شرکت و انتقال امور به «شسپا»: نماد معاملاتی شرکت نفت سپاهان (شسپا) به دلیل افشای اطلاعات با اهمیت متوقف شد. شرکت اعلام کرده که خطوط نیمه اتوماتیک و تمام اتوماتیک پرکنی این شرکت که منطبق با آخرین تکنولوژی روز اروپا از شرکت OCME ایتالیا خریداری شده بود، در اواخر سال گذشته در محل کارخانه به صورت موفقیت آمیز به بهره برداری رسیده است. در همین راستا و به منظور صرفه جویی در هزینه های لجستیک پرکنی و افزایش کیفیت محصولات شرکت، طبق تصمیم هیات مدیره شرکت نفت سپاهان و متعاقبا صورتجلسه مجمع عمومی فوق العاده شرکت آریاسولار، کلیه فعالیت ها اعم از پرکنی و تولید را به محل پالایشگاه شرکت نفت سپاهان منتقل کرده و شرکت مذکور منحل شده است. این نماد حداکثر تا ساعت ۱۰ روز معاملاتی بعد به صورت حراج ناپیوسته و با محدودیت دامنه نوسان قیمت بازگشایی می شود.

 

فرابورس:

  • افزایش سود در «قاسم»: نماد شرکت قاسم ایران (قاسم) با توجه به اطلاعات دریافتی مبنی بر تغییر با اهمیت عملکرد واقعی سال مالی ۱۳۹۶ نسبت به آخرین پیش‌بینی اعلام شده متوقف شد. شرکت در گزارش حسابرسی شده پیش بینی درآمد هر سهم سال مالی ۹۶ براساس عملکرد واقعی شش ماهه٬ سود هر سهم پس از کسر مالیات را برای این سال مالی ۸ ریال پیش بینی کرده بود. این در حالی بود که برای هر سهم پس از کسر مالیات در شش ماهه سال ۹۶ ٬ ۱۷ تومان و ۵ ریال زیان حاصل شده بود. شرکت شب گذشته صورت های مالی سال مالی ۹۶ (حسابرسی نشده) را منتشر کرد که براساس آن٬ سود خالص هر سهم با ۲۶۲ درصد افزایش نسبت به پیش بینی٬ ۲ تومان و ۹ ریال اعلام شده است. این نماد امروز در قیمت ۲۸۱ تومان و ۷ ریال بازگشایی شد٬ قیمت آخرین معامله ۲۸۱ تومان و ۷ ریال و قیمت پایانی ۲۸۱ تومان و ۶ ریال (۴.۹۶ درصد مثبت) بود.
  • توقف «غگلستا» برای مجمع: نماد شرکت شیر پاستوریزه پگاه گلستان (غگلستا) برای برگزاری مجمع عمومی عادی سالانه در روز سه شنبه اول خرداد٬ در پایان معاملات امروز متوقف شد.
  • «غگلپا»٬ «دسانکو» و «بهپاک» به معاملات برگشتند: نماد شرکت شیر پاستوریزه پگاه گلپایگان (غگلپا) پس از برگزاری مجمع عمومی عادی سالانه و تقسیم سود نقدی ۱۳۵ تومان برای هر سهم (سود خالص هر سهم: ۱۵۳ تومان و ۶ ریال)، امروز در قیمت ۹۶۲ تومان و ۸ ریال بازگشایی شد٬ قیمت آخرین معامله و پایانی نیز همین رقم (۴.۹۹ درصد مثبت) بود. نماد شرکت داروسازی سبحان انکولوژی (دسانکو) پس از برگزاری مجمع عمومی عادی سالانه و تقسیم سود نقدی ۵ تومان برای هر سهم (سود خالص هر سهم: ۵ تومان و ۶ ریال)، امروز در قیمت ۱۳۱ تومان و ۲ ریال بازگشایی شد٬ قیمت آخرین معامله ۱۱۹ تومان و ۵ ریال و قیمت پایانی ۱۲۰ تومان و ۸ ریال (۴ درصد منفی) بود. نماد شرکت صنعتی بهپاک (بهپاک) پس از ارائه اطلاعات شفاف سازی درباره نوسان قیمت سهم، امروز در قیمت ۳۷۱ تومان و یک ریال بازگشایی شد٬ قیمت آخرین معامله ۳۸۹ تومان و ۵ ریال و قیمت پایانی ۳۸۸ تومان و ۵ ریال (۲.۴ درصد مثبت) بود. شرکت اعلام کرده که تا مقطع فعلی تغییر با اهمیتی در وضعیت مالی یا عملکرد شرکت رخ نداده است و به نظر می رسد نوسان قیمت سهام شرکت در روزهای معاملاتی اخیر مربوط به سایر موارد باشد.
  • بازگشایی «هرمز» بعد از تعدیل مثبت: نماد شرکت فولاد هرمزگان جنوب (هرمز) پس از ارائه اطلاعات واقعی، امروز آماده انجام معامله شد. شرکت عملکرد واقعی سال ۹۶ را منتشر کرده و پیش بینی سال مالی ۹۶ را تعدیل کرده بود. سود پیش بینی شده هر سهم پس از کسر مالیات براساس عملکرد شش ماهه، ۱۵ تومان بود. سود خالص هر سهم در صورت های مالی ۱۲ ماهه منتهی به ۲۹ اسفند ۹۶ (حسابرسی نشده)، با ۶۸ درصد افزایش، ۲۵ تومان و ۲ ریال اعلام شده است. «هرمز» امروز در قیمت ۱۹۹ تومان و ۹ ریال بازگشایی شد٬ قیمت آخرین معامله ۱۹۹ تومان و ۸ ریال و قیمت پایانی ۲۰۲ تومان و یک ریال (۳.۵۹ درصد مثبت) بود.
  • افزایش نرخ در «ساینا»: نماد شرکت صنایع بهداشتی ساینا (ساینا) به دلیل افشای اطلاعات با اهمیت متوقف شد. شرکت خبر از افزایش نرخ محصولات داده است. به دنبال صدور مجوز از سوی انجمن صنایع شوینده بهداشتی و آرایشی ایران٬ کلیه محصولات تولیدی این شرکت شامل انواع مایع ظرفشویی، ژل ماشین ظرفشویی، مایع شیشه شوی، مایع نرم کننده لباس، مایع لباسشویی، مایع سفیدکننده و انواع پاک کننده ها معادل 15 درصد نرخ فروش قبلی افزایش قیمت می یابند. نرخ قبلی ۷۱۲۹ تومان و ۴ ریال بوده و نرخ جدید ۸۱۹۲ تومان است. نرخ قبلی و جدید ارائه شده براساس میانگین نرخ فروش محصولات داخلی است. براساس موجودی های قیمت قبلی، افزایش نرخ به تدریج از 10 خرداد اعمال خواهد شد. این نماد تا ساعت ۱۰ روز معاملاتی بعد به صورت حراج ناپیوسته بدون محدودیت دامنه نوسان قیمت بازگشایی می شود.
  • کاهش سود در «پخش»: نماد شرکت پخش البرز (پخش) با توجه به اطلاعات دریافتی مبنی بر تغییر با اهمیت عملکرد واقعی سال مالی ۹۶ نسبت به آخرین پیش بینی اعلامی شرکت متوقف شد. در گزارش حسابرسی نشده پیش بینی درآمد هر سهم سال مالی ۹۶ براساس عملکرد واقعی شش ماهه٬ سود هر سهم ۴۳ تومان و ۲ ریال پیش بینی شده بود اما در گزارش (حسابرسی نشده) اطلاعات و صورت های مالی ۱۲ ماهه سال ۹۶ ٬ سود خالص هر سهم ۲۱ تومان و ۳ ریال حاصل شده که نشان دهنده کاهش حدود ۵۱ درصدی است.
  • کاهش سود در «غشهداب»: نماد شرکت کشت و صنعت شهداب ناب خراسان (غشهداب) با توجه به اطلاعات دریافتی مبنی بر تغییر با اهمیت عملکرد واقعی سال مالی ۹۶ نسبت به آخرین پیش بینی اعلامی شرکت متوقف شد. سود پیش بینی شده هر سهم شرکت در گزارش حسابرسی نشده پیش بینی درآمد هر سهم سال مالی ۹۶ رقم ۴۱ تومان و ۹ ریال بود که با کاهش ۲۵ درصدی در گزارش اطلاعات و صورت های مالی ۱۲ ماهه سال ۹۶ (حسابرسی نشده) رقم ۳۱ تومان و ۴ ریال حاصل شد.
  • بورس