۰ نفر

در گفت‌و‌گو با مدیرعامل زغال سنگ نگین طبس؛

جو روانی بازار عامل اصلی افت قیمت «کطبس»/ شرایط بنیادی سهم امیدوار کننده است

۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۷، ۱۰:۰۵
کد خبر: 269297
جو روانی بازار عامل اصلی افت قیمت «کطبس»/ شرایط بنیادی سهم امیدوار کننده است

در روزهای اخیر برخلاف انتشار گزارش‌های مساعداز فعالیت فروردین ماه و صورت های مالی نه ماهه شرکت زغال سنگ نگین طبس، شاهد افت قیمت سهام این شرکت تا محدوده 290 تومان هستیم. مدیرعامل این مجموعه عامل اصلی این کاهش قیمتی را جو منفی روانی حاکم بر بازار و نبود ثبات اقتصادی مطرح کرد.

اقتصادآنلاین - مریم علیزاده ؛ شرکت زغال سنگ نگین طبس باوجود شرایط بنیادی مساعد اما از 15 فروردین سال جاری بیش از 20 درصد افت قیمتی را به خود دیده است. این در حالی است که صورت های مالی نه ماهه منتهی به 30 آذر 96 حاکی از رشد 39 درصدی سود هر سهم است. گفتنی است شرکت در پایان سال 95 برای هر سهم 221 ریال سود تقسیم کرده است و این سود برای نه ماهه اول 96 به 260 ریال رسیده است.

اما حجت الله دریانی مدیرعامل زغال سنگ نگین طبس در گفت و گویی به خبرنگار اقتصادآنلاین گفت: افت قیمتی این روزهای «کطبس» عامل بیرونی دارد و مجموعه از لحاظ آمار تولید و فروش طبق برنامه ریزی ها پیش می رود. در ادامه وی افزود: نبود ثبات اقتصادی و همچنین کمبود نقدینگی در سطح بازار مالی دو عامل اصلی کاهش 20 درصدی قیمت سهام «کطبس» در یک ماه گذشته است.

همچنین با توجه به افزایش نرخ 20 درصدی زغال سنگ در طول سال گذشته شاهد افزایش 17 درصدی فروش در نه ماهه منتهی به 30 آذر 96 هستیم که البته این مجموعه افزایش تولید 7 درصدی برای دوره مذکور در کارنامه خود دارد. مجموع این عوامل نشان دهنده وضعیت مطلوب شرکت در سال گذشته است.

دریانی در پاسخ به این سوال که شرایط آینده صنعت زغال سنگ و شرکت نگین طبس چگونه ارزیابی می شود، گفت: با توجه به افزایش تقاضای فولاد و کمبود زغال سنگ در سال جاری شاهد افزایش نرخ این محصول خواهیم بود. از سویی امیدواریم ذوب آهن به عنوان صنعت بالا دست این مجموعه تغییراتی در نرخ خرید زغال سنگ داشته باشد.

گفتنی است شرکت ذوب آهن اصفهان خریدار انحصاری زغال سنگ در کشور است که تا حدود زیادی تعیین کننده قیمت این محصول می باشد. البته به نظر می رسد در آینده نزدیک با ورود چندین شرکت مصرف کننده زغال سنگ، بازار خرید این محصول از حالت انحصاری به رقابتی تبدیل شود.