۰ نفر

گزارشی از آخرین عرضه اولیه بورسی سال۹۶؛

تاریخ عرضه اولیه «سپ» مشخص شد/ معرفی اجمالی هشتمین و آخرین مهمان امسال بورس

۲۰ اسفند ۱۳۹۶، ۲۰:۵۴
کد خبر: 257707
تاریخ عرضه اولیه «سپ» مشخص شد/ معرفی اجمالی هشتمین و آخرین مهمان امسال بورس

هشتمین مهمان بورسی سال جاری روز سه‌شنبه این هفته در بورس تهران روی میز فروش گذاشته می‌شود. طبق اطلاعیه سازمان بورس اوراق بهادار، 180 میلیون سهم معادل 10 درصد از سهام شرکت پرداخت الکترونیک سامان کیش در نماد «سپ» پس‌فردا در محدوده قیمتی 7505 ریال تا 7900 ریال برای اولین بار در بورس عرضه می‌شود.

اقتصادآنلاین - مریم علیزاده؛ شنبه هفته گذشته شاهد برگزاری جلسه معارفه «سپ» بودیم. شرکت پرداخت الکترونیک سامان کیش که در تاریخ سوم آبان ماه سال جاری با شماره 11541 موفق به پذیرش در بورس شده‌ بود در حوزه «کامپیوتر و فعالیت‌های مربوط به آن»، گروه و طبقه «‌‌مشاوره مربوط به نرم افزار و عرضه نرم افزار» فعال است.

 طبق اطلاعیه سازمان بورس سه‌شنبه هفته جاری عرضه اولیه هشتمین شرکت بورسی در نماد «سپ» انجام خواهد شد. در این اطلاعیه آمده است که تعداد 180 میلیون  سهم معادل 10 درصد از سهام شرکت پرداخت الکترونیک سامان کیش به عنوان پانصد و بیستمین شرکت پذیرفته شده برای اولین بار پس از پذیرش و درج نام شرکت در فهرست شرکت‌های پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار به شیوه ثبت سفارش جهت کشف قیمت عرضه خواهد شد.

گفتنی است حداکثر سهمیه هر کد حقیقی و حقوقی 2000 سهم در نظر گرفته شده است همچنین مدیر عرضه شرکت کارگزاری بانک سامان و متعهد خرید، شرکت تامین سرمایه کاردان است.

از نکات قابل اهمیت شرکت پرداخت الکترونیک سامان، مالکیت بیش از 800 هزار دستگاه کارتخوان در سراسر کشور و داشتن بیشترین سهم در تراکنش‌های اینترنتی در بین 12 شرکت PSP در کشور، 17 درصد از سهم بازار کل تراکنش‌های شاپرک در سه حوزه اینترنت، موبایل و پایانه فروشگاهی است. همچنین با توجه به اینکه پرداخت الکترونیک سامان به تازگی به عنوان شرکت دانش‌بنیان ثبت شده، از معافیت‌های مالیاتی و بیمه‌ای بهره‌مند می‌شود.

در خصوص سهامداران عمده این مجموعه باید گفت دو شرکت گروه مالی سامان با 58 درصد سهام و بانک رفاه با 30 درصد سهام سهامداران عمده  «سپ» هستند. همچنین درآمد هر سهم شرکت در سال 95 در حدود 920  ریال بود که با افزایش سرمایه صورت گرفته در ماه های ابتدایی  سال جاری از 90 میلیارد تومان به 180 میلیارد تومان، EPS شرکت به 826 ریال رسید که با این روند، تقریبا پیش بینی سود بصورت کامل محقق شده است. بر اساس اطلاعات صورت های مالی 9 ماهه منتهی به 30 آذر سال جاری، سود هر سهم 816 ریال اعلام شده است.

18