۰ نفر

نگرانی معامله‌گران، بورس‌های دنیا را منفی کرد

۱۴ اسفند ۱۳۹۶، ۱۷:۱۹
کد خبر: 256278
نگرانی معامله‌گران، بورس‌های دنیا را منفی کرد

بازارهای آسیایی در پی تشدید نگرانی ها از اینکه اعمال تعرفه دولت ترامپ بر واردات آلومینیوم و فولاد منجر به شروع جنگ تجاری جدیدی شود، در معاملات امروز عملکردی منفی داشتند.

در معاملات امروز، شاخص "هانگ سنگ" بورس هنگ کنگ بیشترین کاهش را داشت و با ریزش ۱.۲ درصدی به ۲۱۰۴۳.۶۱ واحد رسید. شاخص "نیک کی ۲۲۵" هم تا پایان معاملات صبح با ۰.۷ درصد کاهش به ۲۱۰۴۳.۶۱ واحد رسید. شاخص "شانگهای کامپوزیت" با نیم نگاهی به آغاز اجلاس سالانه پارلمان، ۰.۲ درصد کاهش یافت و به ۳۲۴۸.۵۹ واحد رسید.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایبنا ، از سویی دیگر، بورس سیدنی استرالیا و سئول کره جنوبی هر کدام ۰.۵ درصد و شاخص ها در سنگاپور و فیلیپین نیز به ترتیب ۰.۶ درصد و ۰.۸ درصد کاهش یافت. همچنین در معاملات دیروز، شاخص "داوجونز" با ۰.۳ درصد کاهش به ۲۴۵۳۸.۰۶ واحد و شاخص "فوتسی ۱۰۰" لندن هم با ۱.۵ درصد کاهش به ۷۰۶۹.۹۰ واحد رسیده بودند.

این گزارش می افزاید : با نگرانی‌ها از جنگ تجاری دلار با فشارهای کاهشی روبرو شد، در حالی که روند تقویت ین در برابر دلار، پس از آن که رئیس بانک مرکزی ژاپن اعلام کرد سیاست های محرک دوران بحران مالی می توانند از سال دیگر کاهش یابند، ادامه یافت. هر دلار از ۱۰۵.۷۳ ین به ۱۰۵.۵۴ ین کاهش یافت.

با وجود نگرانی‌ها از نتایج انتخابات پارلمانی در ایتالیا، پس از انتشار خبر توافق دو حزب سیاسی اصلی آلمان برای تشکیل دولت جدید به رهبری آنگلا مرکل که به ماه ها ابهام در خصوص شرایط بزرگ ترین اقتصاد اروپا پایان داد، ارزش یورو افزایش یافت و از ۱.۲۳ دلار به۱.۲۳۳۲ دلار رسید.

ارزش پوند در برابر دلار نیز افزایش یافت و هر پوند از ۱.۳۷۹۲ دلار به ۱.۳۸ دلار رسید. نفت "وست تگزاس اینتر مدیت" با ۴۰ سنت افزایش به ۶۱.۶۵ دلار در هر بشکه رسید و هر بشکه نفت برنت دریای شمال ۴۲ سنت افزایش یافت و به ۶۴.۷۹ دلار رسید