۰ نفر

مهمان جدید بورس تهران فردا کشف قیمت خواهد شد

عرضه اولیه «شوینده» از نمای نزدیک‌تر

۱۶ بهمن ۱۳۹۶، ۱۸:۴۱
کد خبر: 250213
عرضه اولیه «شوینده» از نمای نزدیک‌تر

بازار دوم بورس تهران فردا شاهد عرضه اولیه 10 درصد ازسهام شرکت مدیریت صنعت شوینده توسعه صنایع بهشهر با سرمایه 100 میلیارد تومان است. این شرکت سیزدهمین عرضه اولیه در سال جاری محسوب می‌شود.

به گزارش اقتصاد آنلاین، شرکت مدیریت صنعت شوینده توسعه صنایع بهشهر در تاریخ اول مهر سال جاری از سهامی خاص به سهامی عام تبدیل شد و 23 آذرماه نزد سازمان بورس و اوراق بهادار با سرمایه بالغ بر 100 میلیارد تومان بعنوان نهاد مالی (شرکت هلدینگ) به ثبت رسید. گفتنی است این شرکت از آذر 83 بصورت سهامی خاص با سرمایه 10 میلیون تومان در تهران به ثبت رسیده و با 4 مرحله افزایش سرمایه به سرمایه 100 میلیارد تومانی فعلی رسیده است.

هلدینگ مدیریت صنعت شوینده توسعه صنایع بهشهر از زیرمجموعه‌های شرکت توسعه صنایع بهشهر با مالکیت 94.5 درصدی است که خود، شرکت‌های پاکسان، گلتاش، ساینا، مروارید هامون، آلی شیمی قم، یاران توسعه بهشهر و پاکسان ایروان را در زیرمجموعه دارد.

موضوع فعالیت «شوینده»، سرمایه‌گذاری همراه با کنترل و مدیریت در سهام شرکت‌های فعال در صنعت شوینده، آرایشی و بهداشتی، شیمیایی و زنجیره ارزش صنایع مذکور در داخل و خارج از ایران است. 23 درصد تناژ فروش سالانه هلدینگ مربوط به بخش صادرات است و هم اکنون در 14 کشور نمایندگی دارد.

این شرکت در سال مالی منتهی به 30 آذر 96 پیش‌بینی سود خود را 693 ریال اعلام کرده بود این در حالی است که سود سال مالی گذشته شرکت برای هر سهم 692 ریال بود. «شوینده» تقسیم 70 درصدی سود قابل تخصیص را برای سال جاری و آتی در برنامه خود دارد و طبق گفته مدیران شرکت، این مجموعه برنامه خاصی برای افزایش سرمایه ندارد.

طبق اخبار منتشره از سوی سازمان بورس فردا سه‌شنبه 10درصد از سهام شرکت مدیریت صنعت شوینده توسعه صنایع بهشهر معادل 100 میلیون سهم به روش ثبت سفارش در بورس اوراق بهادار عرضه اولیه می‌شود. طبق این اطلاعیه حداکثر سهمیه هر کد حقیقی یا حقوقی 1500 سهم در نظر گرفته شده است. دامنه مجاز قیمتی برای این عرضه اولیه 260تومان تا 273 تومان در نظر گرفته شده و مدیریت عرضه آن با کارگزاری بانک ملی است.

ترکیب سهامداران شرکت مدیریت صنعت شوینده توسعه صنایع بهشهر

ترکیب سهامداران شرکت مدیریت صنعت شوینده توسعه صنایع بهشهر

خلاصه اطلاعات مالی و عملیاتی شرکت‌های فرعی مدیریت صنعت شوینده توسعه صنایع بهشهر

ترکیب سهامداران شرکت مدیریت صنعت شوینده توسعه صنایع بهشهر