۰ نفر

آیا ایران خودرو دوباره عرضه بلوکی را آگهی می‌کند

دلیل لغو فروش بلوکی «خودرو»؛ عدم احراز شرایط

۱۱ بهمن ۱۳۹۶، ۱۱:۲۸
کد خبر: 248978
دلیل لغو فروش بلوکی «خودرو»؛ عدم احراز شرایط

فروش بلوکی ایران‌خودرو به دلیل عدم احراز شرایط از سوی خریدار لغو و به زمان دیگری موکول شد.

به گزارش اقتصاد آنلاین، فروش بلوک 15.85 درصدی ایران خودرو که قرار بود امروز انجام شود، به دلیل عدم احراز شرایط از سوی خریدار لغو و انجام آن به زمان دیگری موکول شد.

علی صحرایی، معاون بورس تهران درخصوص دلیل لغو این معامله به اقتصادآنلاین گفت: این عرضه به دلیل اینکه خریدار ضوابط مربوط به خریداران بلوک‌های عمده را احراز نکرده است، انجام نشد. این ضوابط مصوبه شورای عالی بورس است که شرایط خریداران بلوک‌های عمده را تعیین کرده است.

 معاون بورس با بیان اینکه مساله عدم احراز ضوابط از سوی خریدار امروز مشخص شده است، توضیح داد: این روال کار است و مقررات دارد و امکان زودتر مشخص شدن آن نبود. صحرایی با اشاره به اینکه مشخص نیست این عرضه چه زمانی انجام شود، اظهار داشت که روال این است که فروشنده باید آگهی کند و خریدار تقاضا دهد و طبق ضوابط بررسی شود و اگر رد شود، معامله لغو می‌شود. این موضوع بستگی به نظر فروشنده دارد که دوباره آگهی کند و خریداران جدید پیدا شوند.

او همچنین بیان کرد که خریدار امروز به طور کلی کنار گذاشته شد اما از بیان نام این خریدار خودداری و اظهار بی‌اطلاعی کرد.

شنیده‌ها حاکی است که یک شرکت قطعه‌ساز خارجی که با صنعت خودروی کره جنوبی مشغول به فعالیت است، در نظر داشته با خرید بلوک مدیریتی ایران خودرو، وارد صنعت خودرو در ایران شود. این شرکت در امارات تاسیس شده که علت عدم تایید صلاحیت آن توسط نهاد ناظر، ناشی از تازه تاسیس بودن شرکت و نبود صورت‌های مالی چند ساله و در نتیجه، ایجاد ابهام در چند و چون خریدار بلوک است. بر همین اساس، سازمان بورس تصمیم به عدم تایید صلاحیت این خریدار خارجی گرفت و در مورد زمان بعدی یا لغو واگذاری این بلوک، ایران خودرو و زیرمجموعه‌های آن تصمیم‌گیری خواهند کرد.