۰ نفر

معاون بازار شرکت بورس تهران:

علت دوعرضه اولیه پشت سر هم و تخصیص ۵درصد سهام به کارکنان "های وب"

۲۱ شهریور ۱۳۹۶، ۹:۳۶
کد خبر: 218249
علت دوعرضه اولیه پشت سر هم و تخصیص ۵درصد سهام به کارکنان "های وب"

معاون بازار شرکت بورس تهران درباره علت دو عرضه اولیه پشت سر هم امروز و فردا و تخصیص ۲۰۰ میلیون سهم معادل ۵ درصد به کارکنان داده گستر عصر نوین توضیح داد.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از سنا ،علی صحرایی معاون بازار شرکت بورس تهران، در پاسخ به این نکته که برخی سهامداران نسبت به دو عرضه اولیه پشت سر هم و امروز و فردا بورس ( چدن سازان و داده گستر عصر نوین) و تخصیص 200 میلیون سهم معادل 5 درصد به کارکنان داده گستر عصر نوین اعتراض دارند ، توضیح داد: در مورد دو عرضه اولیه امروز و فردا باید گفت چدن سازان شرکتی کوچک بوده و عرضه آن شامل 56 میلیون سهم با قیمت حداکثر 195 تومان خواهد بود. از سوی دیگر عرضه اولیه "های وب" شامل 5 درصد است.

وی ادامه داد: اما عاملی که موجب شد تا سهام این دو شرکت در دو روز عرضه اولیه شود ناشی از این بود که طبق هماهنگی های به عمل آمده با سهامداران عمده "های وب"، محدوده قیمتی مناسبی برای کشف قیمت سهام آن در نظر گرفته شد (بین 2715 تا 2850 ریال) که در صورت تعویق آن در روزهای دیگر با تفاوت قیمت معناداری سهام این شرکت واگذار می شد. بنابراین این اقدام بورس منجر به قیمت مناسب "های وب" شده است.

این مقام مسئول در مورد تخصیص 200 میلیون سهم معادل 5 درصد به کارکنان داده گستر عصر نوین هم به بورس پرس توضیح داد: بنابر اعلام مدیران شرکت، علاوه بر حدود 185 نیروی انسانی حدود 2000 نفر بازاریاب دارای بیمه هم با این شرکت ارتباط دارند. این درحالی است که مقرر شده تمام مدارک بیمه ایی مربوط همه نیروی انسانی "های وب" به بورس ارایه شود.

صحرایی با اشاره به دریافت نامه از این شرکت ، ادامه داد: این درحالی است که طبق قانون ، هر شرکتی می تواند حداکثر 5 درصد از سهام خود را به کارکنان تخصیص دهد و منعی در این تصمیم ندارد. بنابراین با توجه به خصوصی بودن شرکت داده گستر عصر نوین و مقررات موجود ، تخصیص 200 میلیون از 400 میلیون سهم "های وب" به شرط کامل بودن مدارک ارایه شده ، بلا مانع است.

وی افزود: با این اوصاف با توجه به اینکه از 10 درصد سهام قابل عرضه "های وب " در فردا ، 5 درصد به کارکنان تعلق می گیرد، مقرر شده 5 درصد دیگر از سهام این شرکت در روزهای آینده در بازار عرضه شود.